Ga naar inhoud

Volgorde foto's op iPad


Aanbevolen berichten

Ik geef het direct toe, ik heb een haat-liefdeverhouding met mijn Apple-hardware. Ik hou van het spul als ik een nieuwe iPhone of iPad heb gekocht die na het terugzetten van een backup, inclusief open bestanden, direct weer doet wat ik verwacht terwijl dat me bij elke Windows-machine zomaar een halve dag prutsen kost. Winst dus. Maar die winst heeft een prijs. Want ik haat het Apple-spul als dat gebruikersgemak als prijs heeft dat ik zaken in onvoldoende mate naar mijn hand kan zetten.


Ik bewerk foto's van mijn Nikon in Lightroom op een Windows-machine. Die foto's wil ik, samen met door mij of door anderen (met andere hardware) gemaakte foto's, in één map op mijn iPad hebben. In een voor mij logische volgorde. Onder Windows geen enkel probleem. Ik kan bestanden sorteren hoe ik wil (op bestandsnaam) en in elke volgorde bekijken. Zo niet op de iPad. Probleem schijnt te zijn dat de iPad foto's automatisch sorteert op de datum waarop de foto's geschoten zijn. Geen probleem, dan pas ik die toch gewoon aan met (Exif Date Changer). Afijn. Ik deselecteer de map in iTunes, bewerk de Exif-Date van de bestanden, overschrijf de oorspronkelijke bestanden in de map en synchroniseer de map opnieuw met mijn iPad. Effec? NIHIL. Want blijkbaar is er ergens in dat eigenwijze apparaat een index'je geparkeerd dat zich niet meer zomaar laat wijzigen door mijn moeizame gepruts.
HELLUP. Hoe krijg ik dit voor elkaar?


 

Link naar reactie

Dat is zeker het antwoord waar ik naar op zoek was!

Aangezien je de Photo's app gebruikt werkt dit inderdaad iets anders als in een map op windows.
In de Photo's app kun je zelf foto's in een album sorteren zoals jij wilt. 
Open in de app je betreffende album, tik vervolgens op de (...) rechtsboven in de hoek en tik op Sorteer.
Hierna kun je kiezen voor een Aangepaste volgorde. Als je dit hebt gedaan kun je de foto's in de volgorde slepen zoals je wilt door eventjes je vinger op een foto te houden en hem dan te verplaatsen naar de plek waar je hem wilt.

Een alternatief is dat je de foto bestanden in de Bestanden app zet. Daar kun je dan een map maken zoals je zelf wilt.

Laat maar even weten of het gelukt is! ?

  • Thanks 1

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Voordat ik mijn bericht geplaatst had heb ik het eerst voor de zekerheid getest op mijn eigen iPad en wat ik heb geplaatst werkt wel degelijk op een iPad, iPhone en Mac(book).

Hieronder een screencapture van mijn iPad voor wat meer uitleg:

 

 

  • Thanks 1

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Dag Manuel, laat ik nu meerdere iPads hebben en een iPhone. Is het nu de bedoeling dat ik op elk apparaat handmatig foto's ga verslepen om ze in de juiste volgorde te krijgen??? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Overigens bedankt voor alle moeite die je neemt! Dat waardeer ik...
Maar mijn haat-liefdeverhouding blijft vooralsnog in stand ?

  • Like 1
Link naar reactie

Haha die verhouding mag van mij blijven hoor.
Dat heb ik niet gecontroleerd, maar ik gebruik zelf iCloud en heb daarom overal dezelfde foto's met dezelfde album's en volgorde's.

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...