Ga naar inhoud

Een bridgecamera of spiegelreflexcamera?


Aanbevolen berichten

Goedendag, 

Mijn moeder wil graag een nieuwe camera kopen maar ze twijfelt wat voor soort camera het beste is.
Ze heeft nu een bridgecamera, maar ik heb gezien dat deze ook steeds duurder (>€550) worden. 
Ze wil een klapscherm (zijkant) en een redelijke zoombereik. 
Ik heb zelf een nieuwe spiegelreflexcamera met tweedehands lens (totaal €1000).
Wat raden jullie aan om te kopen? Toch een redelijk prijzige bridgecamera of een goedkopere spiegelreflexcamera?

Groeten,
Jesse 

Link naar reactie

Hi Jesse,

dat is een vraag die niet heel erg makkelijk te beantwoorden is.

het heeft veel te maken met hoe je moeder graag fotografeert. Een bridgecamera is gedesigned om heel compleet te zijn. Je kunt er prachtige foto's mee maken en je hebt vaak een groot zoombereik zonder ooit te wisselen van objectief. Het is echter wel wat het is, wil je een keer een andere lens omdat dit beter bij je creatieve idee past dan is dit niet mogelijk.

Een spiegelreflex camera heeft wat dat betreft meer flexibiliteit omdat je van lens kan wisselen, dit geeft veel creatieve vrijheid. 

Over het algemeen kun je stellen dat spiegelreflexcamera's door de hogere complexiteit en mogelijkheden meer gebruikt worden door (semi) professionals en hobbyfotografen en dat bridgecamera's veel gebruikt worden door liefhebbers die van hoge kwaliteit houden zonder teveel gedoe, perfect voor bijvoorbeeld op vakantie.

er zijn natuurlijk een hoop andere facetten die je in de gaten wilt houden bij de keuze van een camera.

wellicht helpt onderstaande informatie met verder oriënteren

https://www.kieskeurig.nl/artikelen/digitale_camera/wat-is-de-beste-camera-voor-mij

Kun je hier iets mee?

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

Link naar reactie

Hi Jesse, welkom!

Ik sluit me aan bij Robin en wil gerust met je verder zoeken.
Echter is het daarvoor belangrijk om te weten wat en hoe je moeder graag fotografeert zoals Robin al aangaf. Zou je dat nog willen delen met ons?

aangepast door Manuel
  • Thanks 1

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...