Ga naar inhoud

Systeem niet meer te booten na maken Image


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn Windows 7 ultimate (32bits) met Intel i7/2800, 3Gb en draait onder Raid1. (2x 1Tb SATA) Na het maken van een Image, m.b.v. Acronis true image 2013, kon het systeem niet meer opgestart worden. Bij de start komt een melding dat er geen schijven herkent worden. In het volgende scherm (Intel Raid manager) zie ik de schijven echter weer wel staan. (SATA) Het volgende scherm verwijst naar de Originele Windows schijf om het systeem te herstellen. Ik maak al vele jaren systeem images met Norton Ghost of Acronis true image. Nog nooit is er iets fout gegaan. Dit is echter de eerste keer dat ik met een Raid configuratie te maken heb. Is er een link met dit probleem? Graag jullie reactie. b.v.d. K. Mol
Link naar reactie
In principe is het maken van een image onschadelijk; daardoor verandert er niets aan je syteem, je maakt enkel een kopie van een partitie of schijf. Ook of dit een normale schijf/partitie of een deel is van een raid-array maakt in principe niets uit. Je zult dus allereerst moeten nagaan of je raid-array nog intact is en is opgenomen in de lijst van van te booten drives in het bios.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...