Ga naar inhoud

NWN Hordes of the underdark.


Aanbevolen berichten

Om maar weer ontopic te gaan ;) De eerste 2 reviews van HotU zijn uit: http://www.gamespot.com/pc/rpg/neverwinternightsxp2/preview_6084517.html http://www.actiontrip.com/previews/neverwinternightshordesoftheunderdark_p.phtml Ik las overigens ook ergens dat je begint in een herberg waar een Drow Assasin je probeert te vermoorden, dit lukt niet uiteraard, maar hij jat wel al je spullen, dus je begint met niets. Jammer voor je als je een character uit SoU overhevelt met 1.000.000 Gold en zware uitrusting, aan de andere kant wel fair.
Link naar reactie
  • Reacties 347
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    348

Volgens Gamespot zou je al beginnen met een 15 lvl karakter ... ook als je nieuw bent. Dat verklaart natuurlijk meteen al waarom je tegen die drow wat kunt beginnen :) (was al bang dat ze er watjes van hadden gemaakt) Maar toch ... een Ranger met de 'drow' als 'favourite enemy' vanaf lvl 1 zal pas echt gevaarlijk worden. :D Eigenlijk ben ik vooral benieuwd of Tomi, Sharwyn mij nog kennen ;) Nu ben ik even vergeten of Sharwyn (da's toch die Bard ?) de originele campagne had overleeft. Bij SoU was m'n henchman in ieder geval gestorven tijdens het eindgevecht.
Link naar reactie
Ah, lvl 15, das mooi, kan ik gewoon m'n sorcerer gebruiken ;-). Hehheh, wel typisch dat die Drow al je spullen weet mee te slepen, ik kan dat zelf nauwelijks allemaal tillen (heb het allemaal georganiseerd, één inventory vak voor spells, één voor potjes, één voor wapens etc etc...). Trouwens 1 miljoen aan goud, dat lijkt me toch ook best zwaar (vooropgesteld dat je dat hebt dan ;-)). Stel, één zo'n munt weegt 1 gram, dat is samen dus 1000 kilogram ;-).
Link naar reactie
Geld heeft inderdaad geen gewicht in NWN. Ik heb 2 Greater Magic bags bij me (80% gewichts vermindering) erg handig. Maar goed, je hebt er niets meer aan want iedereen start met nop. een schone lei. Ik begin met een compleet nieuwe character denk ik, je bent toch alle spullen kwijt en je kan toch een level 15 char maken. Ik wil voor de Red dragon Dicipline gaan, lijkt me erg leuk. Ik neem Deekin weer als henchman, ik heb erg om hem gelachen in SoU. Overigens kan je 2 Henchman meenemen in HotU.
Link naar reactie
Precies, doordat je aan de start direct 15 levels kan advancen kan je je character erg mooi samenstellen. heel gebalanceerd als je wilt. Ik weet niet wat je nodig hebt om Red Dragon Displine te worden, ik vermoed dat een Fighter wel zal werken, dat is wat ik in gedachte heb. verder Evil of Neutral, daar ben ik nog niet uit. Ik las in een van die reviews dat je meteen in de actie word gestord, het verhaal komt direct op gang, dus niet zo als bij het orgineel van NWN en SoU dat je eerst door een saaie start moet worstelen.
Link naar reactie
Met 15 levels moet je idd met een nieuwe combinatie van fighter + nog iets wel je draken-klasse kunnen kiezen. Ik vermoed dat het fighter/sorcerer is, vanwege het feit dat de magie van sorcerers (in sommige gevallen) van drakenbloed afkomstig kan zijn. Ik denk dat ik de beschrijving van de p&p-variant wel ergens heb liggen. Maar SoU begon toch ook met aardig wat actie ? Je werd wakker en je moest meteen naar je die dwerg teleporteren om hem te proberen te redden. Daarna ging het wel ff wat trager, maar ik vermoed dat dat straks bij HoU ook zou zal zijn. Meteen een gevecht beginnen zonder ook maar even met de npc's te kunnen praten lijkt me namelijk niet bevordelijk voor de immersie.
Link naar reactie
Bij NWN origineel en NWN SoU heb je beiden vrij snel actie echter daarna duurt het even voordat je in het verhaal zit, overigens kwam ik op mijn post door het volgende: [quote:62f13872ef]As an improvement over Shadows of Undrentide, the developers decided to incorporate a fast-paced opening, filled with a variety of missions, side-quests, new monsters, and a whole bunch of NPC’s, to keep you on your toes right from the start. We were rather pleased with this step up, due to which players won’t have to wait too long before tasting some of the new content.[/quote:62f13872ef] [url=http://www.actiontrip.com/previews/neverwinternightshordesoftheunderdark_p.phtml]Bron[/url] // Dragon Disciple http://planetneverwinter.com/nwn/player/character/classes/dragondisciple [quote:62f13872ef]Class Requirements: [list:62f13872ef][*:62f13872ef]Race: Any [*:62f13872ef]Alignment: Any [*:62f13872ef]Skills: Lore 8 Ranks [*:62f13872ef]Spellcasting: Ability to cast Arcane spells without preparation.[/list:u:62f13872ef][/quote:62f13872ef] Elf - Fighter/Sorcerer ga ik er van maken denk ik, en dan Neutral Good... Ik ben er nog niet helemaal uit.
Link naar reactie
Tja, Lore skill 8 is niet zo moeilijk te halen echter ik weet niet wat ze verstaan onder [i:be8ed68c9e]" Ability to cast Arcane spells without preparation. " [/i:be8ed68c9e] Volgens mij kan een sorcerer dat. hij hoeft tenslotte niets te "memorizen" in een spellbook. hij kan ze direct toveren. Ik denk dat een Dragon Disciple nogal een Melee charcter word, kan dus ook voor een fighter/sorcerer gaan die fifty/fifty in level omhoog is gegaan. Ach ik lees toch eerst de handleiding van NWN HotU door.
Link naar reactie
Sorcerer is echt relaxt vind ik zelf ;-). Ik ga er ook zeker weer mee spelen. Eigenlijk prefereerde ik de Wizard, maar vanwege m'n 'Munchkin' neigingen (toch ;-)?) kon ik niet rusten voordat ik écht alle spells in m'n spellbook had staan. Dan beter de sorcerer, kan je je strategische spells zelf uitkiezen en heb je ook niet het idee dat je een spell mist ;-)...
Link naar reactie
edit: oeps! Ik had niet gezien dat er al weer tig reacties on-topic waren. Ik laat hem toch maar staan, voor de volledigheid. (op m'n werk kom ik meestal niet aan dit forum toe). [quote:2ba39285da="JaFO"]"en in de toekomst [b:2ba39285da]misschien[/b:2ba39285da] nog meer ..." en dat is juist het probleem ... eerst een lokkertje om je zo gek te krijgen dat je mee doet en dan hang je. Of het wordt straks duurder of het houd op te bestaan voordat je het in de gaten hebt. En dan mag je nog afwachten of en wanneer het geleverd wordt ook.[/quote:2ba39285da] Ook in de toekomst zal Dynabyte software verkopen. Ik weet alleen nog niet of ik het daar ga kopen. Hoezo hangen? Ik bepaal toch zelf of ik wel of niet via way2pay betaal en hoeveel geld ik er naar overmaak? Als ze er geld voor gaan vragen haak ik weer af en heeft het me geen cent gekost. Heeft Dynabyte leveringsproblemen dan? Way2pay is slechts een 'middleman' heeft met levering niet zoveel te maken, of je moet bedoelen het leveren van het geld. Achter Way2pay zit trouwens de ING-bank, niet een van de kleinsten in de financiele wereld, dus qua betrouwbaarheid zal het wel goed zitten(voor zover banken betrouwbaar zijn dan :wink: )
Link naar reactie
Het is de zoveelste 'middleman' die geld gaat eisen voor een dienst die helemaal niet nodig is. Waarom zou je niet rechtstreeks van je eigen rekening kunnen betalen ? (zoals de Rabobank dat kan met z'n internetbankieren ?) // -- Een Cleric heeft ook een grotere vrijheid in de keuze van z'n spreuken. Sterker nog ... hij hoeft er geen te leren, want hij kent automatisch alle spreuken van z'n level.
Link naar reactie
laten we het een beetje on-topic houden verder... //.. Een cleric is inderdaad wel mooi wat spreuken betreft, zelfde geld voor de druid, je hebt meteen keuze uit alle spreuken. Ik vond overigens een Sorcerer leuker dan een Wizzard, grote voordeel is ook dat je een spreuk meteen vaker kan, de opbouw vind ik leuker. //Epic levels Er zijn geen epic klasses, je hebt Epic Feats, deze krijg je pas na level 20. Alles boven de level 20 zijn dus eigenlijk Epic levels. een Sorc/fight/Dragon kan dus prima.
Link naar reactie
[quote:2b7107921c="JaFO"]Het is de zoveelste 'middleman' die geld gaat eisen voor een dienst die helemaal niet nodig is. Waarom zou je niet rechtstreeks van je eigen rekening kunnen betalen ? (zoals de Rabobank dat kan met z'n internetbankieren ?)[/quote:2b7107921c] Ze eisen nu nog geen geld. En nu kan ik nog niet rechtstreeks van m'n eigen rekening betalen (zou ik ook een stuk beter vinden). Dus ik roei met de riemen die ik heb en ze geven nog korting ook :P En zodra ze geld gaan eisen, ben ik vertrokken. // Ik ga trouwens gewoon verder met m'n shadowdancer in HotU. Het is toch een vervolg op SoU? Ik zou het raar vinden als mijn verhaal opeens een andere hoofdpersoon heeft :wink: . Als ik daarna nog tijd en geen ander spel te spelen heb(kleine kans dus), probeer ik het ook nog wel eens met een sorcerer of misschien zelfs druid (eventueel in combinatie met een prestige class (assasin of arcane archer of een van de nieuwe; lees ik wel in de handleiding))
Link naar reactie
er zijn 6 nieuwe prestige classes, zonde als je daar geen gebruik van kan maken. [list:b91c6f2ef1]The Dwarven Defender Champion of Torm Weapon Master Red Dragon Disciple Shifter Pale Master[/list:u:b91c6f2ef1] Hordes of the Underdark heeft niets met Shadows Of Undertide te maken, het is dus geen direct vervolg, het speelt zich af bij de beroemde stad "Waterdeep" in de "undermountain". Je kan dus gerust een nieuwe character maken, je begint toch met een kale charachter, al je spullen zijn gestolen.
Link naar reactie
[quote:b0e32df93f="Red Dragon"]er zijn 6 nieuwe prestige classes, zonde als je daar geen gebruik van kan maken. [list:b0e32df93f]The Dwarven Defender Champion of Torm Weapon Master Red Dragon Disciple Shifter Pale Master[/list:u:b0e32df93f] Hordes of the Underdark heeft niets met Shadows Of Undertide te maken, het is dus geen direct vervolg, het speelt zich af bij de beroemde stad "Waterdeep" in de "undermountain". Je kan dus gerust een nieuwe character maken, je begint toch met een kale charachter, al je spullen zijn gestolen.[/quote:b0e32df93f] Ik meende ergens gelezen te hebben dat HotU een vervolg was op SoU, maar misschien was dat pure speculatie. Ik zal het eens opzoeken. SPOILER aan het einde van SoU stap je in die draagbare deur en ik dacht/denk dat je dan aan het begin van HotU er ergens anders weer uitstapt. Mijn henchwoman heeft het eindgevecht trouwens overleefd, maar ik zag haar niet door de deur stappen; Ik ga mijn trouwe metgezellin toch niet verliezen? :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...