Ga naar inhoud

NWN Hordes of the underdark.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 347
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    348

spoilers: Ik heb het boek ook, maar ik heb helemaal niks met Deekin gedaan in SoU. Helaas is hij bij mij ook al weer de pijp uit, 'kvond 'm eigenlijk wel grappig. Gelukkig heb ik nu weer Daelen, of zoiets, gevonden. Ik heb ook al een elder blue dragon verslagen( in m'n uppie), zonder dat hij ook maar een klap uitdeelde. Leek me toch een soort van bug/glitch. Ik was om hem heen geslopen en viel hem constant in z'n rug aan. Hij had echter true seeing en volgens mij ziet ie dan zelfs een shadowdancer in stealth.
Link naar reactie
Dat boek had ik ook ... (bij m'n nieuwe karakter voor HotU) maar zelfs al heeft Deekin het avontuur niet direct meegemaakt hij zal beslist genoeg van 'jouw' avontuur gehoord hebben om er een boek over te schrijven. Of dacht je dat alle bards met de avonturiers meelopen om hun 'geweldige' boek te schrijven ? Er zullen er genoeg zijn die dat doen aan de hand van ooggetuigen (vandaar ook die overdrijving & afwijkingen ;)) Anyways ... 't is jammer dat het praktisch niet echt mogelijk is om iedere variant te laten doorspelen op deze manier. 't was wel leuk geweest.
Link naar reactie
Ik heb gister de Module [url=http://nwvault.ign.com/features/contests/IGNContestHotU.shtml]" Shadohaunt" [/url] uitgespeeld. Deze werd aangeraden door Jammah. Erg goed, hij speeld tussen SoU en HotU af en je komt er onder andere achter hoe je aan de Reaper Relic komt die je bij je hebt in HotU. Na instalatie van Hotu kan je overigens in deze modulde, die gemaakt is onder SoU rulez, gewoon de spreuken en nieuwigeheden van Hotu gebruiken. ben nu daardoor Level 3 Red Dragon Discipline en level 11 Sorcerer/level 1 fighter. De combo Sordcerer/Red Dragon Discipline is erg goed, als je even haste/stoneskin/bull strenght op je zelf doet en vervolgens als je door je spreuken heen bent over moet gaan op melee is dat nog best aardig te doen door de kracht van de red dragon. 8) De module " Shadohaunt" sluit dus leuk aan en is inderdaad een aanrader. //Jammah Beetje jammer van die draak, een gevecht met een draak is doorgaans een behoorlijke strijd. Wat voor level ben je nu en wat voor character? ben ook wel nieuwschierig naar de character van JaFO, Hu'uruun, Bigstaal, Baxcorp en alle andere HotU spelers. //Hu'uruun, dus voor ons ook leuk om deze module te spelen voordat we met onze Monk + Druid online verder gaan met HotU :) ;)
Link naar reactie
Nou, ik ben ondertussen in Chapter 3 beland...Necromancer/Pale Master lvl 17/7. Echt een super leuk spel met een mooi verhaal! Ik heb echter welgeteld één gevecht gehad dat een beetje moeilijk was. Sinds dat gevecht heb ik mijn strategie enigszins aangepast (meer focus op death-spells) en nu loop ik fluitend door het spel heen. Ik heb de moeilijkheidsgraad maar op 'very difficult' gezet... :-? Dit is niet om op te scheppen dat ik nu zo goed zou zijn of zo...daar gaat het niet om. Maar het is niet echt een uitdaging meer als zelfs semi-eindbasen (en eventueel iedereen daar omheen) doodgaan met 1 spell ('finger of death' dan wel 'wail of the banshee'). Met caster lvl 9 kun je 'wail of the banshee' en 'maximized IGMS' casten onder het genot van een Time Stop... :P. Om nog maar te zwijgen over 'horrid wilting', empowered 'firebrand', maximized 'vampire touch' etc. etc. 8) Mochten mijn spells opraken (je hebt vrij veel 'spell slots' met INT 32) en ik heb geen zin om mijn wands te gebruiken dan nog heb ik, mede dankzij mijn 7 lvl's in 'Pale Master', meer dan 150Hp, AC 39, een staff +10 (!) met 'perma-haste', belt of strength +5, en spells als 'greater stoneskin', 'improved invisibility' en 'bulls strenght' zodat ik het nog wel een tijdje vol houdt dan :wink: . En als ik dan toch dood ga kan ik volledig geheeld en uitgerust 'respawnen' op de plek waar ik dood ging om 't af te maken...Tja... 8) Nou ja, buiten dit ben ik echt super tevreden over dit spel en ik moet toegeven dat het wel een stukje gezelliger is met zo'n aangename henchwoman. 't Slaapt ook een stuk vertrouwder met een assasin naast je... :wink: Er is echter één plaats dat te moeilijk is voor mij, nl. een grot met een bult spinnen. Zou degene die Chapter 2 heeft gespeeld, en dus ook weet waarom ik zoveel moeite heb met dat level, mij even een PM willen sturen of en wat dat daar te halen valt, dit om onnodige spoilers te voorkomen hier. *gaap...beetje weinig slaap gehad de laatste tijd... 8) /edit Ik draai dit spel nu met alle details aan op 1152*864 en 2xAA,8xAF. Als er veel actieve creatures in beeld zijn, >10 of zo, dan heb ik wel veel last van lage FPS, ik vroeg me af of een 9800XT of zo dit wel trekt? In dat geval wordt het nu wel een keer tijd dat ik een weer een nieuwe GPU aanschaf want dit vind ik toch wel de minimum-instellingen waarmee ik fatsoenlijk wil spelen...ik ben benieuwd naar de volgende generatie!
Link naar reactie
klinkt goed die Necro/palemasta combi, jammer dat het zo gemakkelijk af gaat, maar ik lees dat je het spel wel goed vind dus zo erg is het niet. :) +10 wapen is erg hoog, zijn er veel van die Heavy spullen in HotU ? Ik speel nu 1024x768x32 alles Max, AA 4x Aniso 16x Alles loopt zonder problemen. Ik weet echter dat de poligoon count in HotU wat omhoog geschoeft is, ik zal er op letten of ik in HotU nog Problemen krijg. overigens is NWN meer CPU afhankelijk dan videokaart. een sterke CPU helpt erg veel met NWN.
Link naar reactie
Ik ben nu level 24 wizard. Hij is neutral good, dus heeft helaas geen prestige class. str 14 dex 19 con 21 int 28 wis 13 char 16 Als gnome kreeg ik -2 strenght en +2 constitution, daarnaast nog een paar goede items. Alleen wisdom is een beetje achter gebleven. Ik heb genoeg intelligence om alle speuken in NWN te leren. Bij de volgende level ups ga ik waarschijnlijk voor de epic spells. Ik ben al epic wizard zodat ik iets meer skill punten krijg.
Link naar reactie
Necromancy is afgezien van het summonen van undead erg sterk. Je krijgt erg hoge DC's voor je save vs. death spells zodat deze vaak werken...met bovengenoemd resultaat 8) Ik ben trouwens erg benieuwd naar een hoge lvl RDD...lijkt me wel stoer van die vleugeltjes... 8) /Red Dragon In HotU vind je voornamelijk items rond de +4/+6. Hoe ik aan m'n Staff +10 kom is eigenlijk een spoiler maar hier wordt wel naar verwezen (gehint eigenlijk) in de pdf manual. Laten we er op houden dat het me heel veel geld heeft gekost... :wink: Ik heb op dit moment m'n Barton 2500+@13*167 (3000+) met strakste mem timings lopen...toch geen overbodige luxe lijkt me dan! Ik vrees echter dat ik gewoon de resolutie terug moet schroeven naar 1024*768. /Bigstaal Wisdom is volgens mij ook vrij waardeloos voor een wizard. Ik heb volgens mij wisdom 10 of zo. Ik weet ook geen nuttige skills of dialoog-opties die gebruik maken van wisdom...gewoon laten staan op 13 dus. Je constitutie is erg hoog voor een wizard zeg. Met een empowered constitution spell (1d4+1, ben de naam kwijt) lijkt je wel een tank zo! :wink: Ik krijg bij het levelen van mijn character tot pale master helaas geen epic spells, alleen epic spell slots...ben echter nog geen scroll tegengekomen met epic spells en volgens mij bestaan die ook niet... :cry: Ik wil perse lvl 10 halen met mijn Pale Master (immune:critical en undead graft: save vs. death) en ik ben bang dat ik in de HotU campaign niet verder kom dan lvl 27, als ik al zo ver kom... /edit Ik ben er nu achter hoe het werkt met de epic spells, je moet hiervoor epic zijn in een caster class dus wizard/sorcerer/druid 21+ of pale master 11+. Ik ben nu dus wizard/pm 17/7 en moet dus nog 4 lvl's omhoog met m'n pale master of mijn wizard om epic spells te krijgen. De RDD class krijgt echter geen epic spells...
Link naar reactie
Wisdom is wel belangrijk voor de hoeveelheid spells die je per dag kan memoriseren. Ik kan met level 13 wisdom 5 level 9 spells per dag casten, tegenover de standaard 4 level 9 spells. Intelligence is belangrijk voor hoeveel soorten spells je per level kan leren. Geloof me, met level 28 int. kan je ze echt allemaal leren. Intelligence is ook belangrijk voor de kracht of duur van een spreuk. als je wisdom met 1 punt stijgt kan meestal 1 of 2 extra speuken per dag casten, maar je kan natuurlijk ook wat vaker rusten :D
Link naar reactie
[quote:ce9a7302a0="Red Dragon"]Ik heb gister de Module [url=http://nwvault.ign.com/features/contests/IGNContestHotU.shtml]" Shadohaunt" [/url] uitgespeeld. Deze werd aangeraden door Jammah. Erg goed, hij speeld tussen SoU en HotU af en je komt er onder andere achter hoe je aan de Reaper Relic komt die je bij je hebt in HotU. Na instalatie van Hotu kan je overigens in deze modulde, die gemaakt is onder SoU rulez, gewoon de spreuken en nieuwigeheden van Hotu gebruiken. ben nu daardoor Level 3 Red Dragon Discipline en level 11 Sorcerer/level 1 fighter. De combo Sordcerer/Red Dragon Discipline is erg goed, als je even haste/stoneskin/bull strenght op je zelf doet en vervolgens als je door je spreuken heen bent over moet gaan op melee is dat nog best aardig te doen door de kracht van de red dragon. 8) De module " Shadohaunt" sluit dus leuk aan en is inderdaad een aanrader. [/quote:ce9a7302a0] Misschien moet ik hem ook maar eens uitspelen dan! [quote:ce9a7302a0] //Jammah Beetje jammer van die draak, een gevecht met een draak is doorgaans een behoorlijke strijd. Wat voor level ben je nu en wat voor character? ben ook wel nieuwschierig naar de character van JaFO, Hu'uruun, Bigstaal, Baxcorp en alle andere HotU spelers.[/quote:ce9a7302a0] Vind ik ook. Ik denk dat er iets mis was. Ik kon ook niet meer zien wat er in m'n inventory zat. Bovendien vond ik het toch wel jammer dat ik daarvoor Deekin was kwijtgeraakt, dus maar weer een eerder savegame geladen. Inmiddels ben ik lvl 7 rogue/lvl 7 shadowdancer en heb Sharwin ingeruild voor Daelan, een echte tank(lvl 13 Barbarian geloof ik) met 200 hp's. Deekin zorgt voor de muzikale begeleiding. Ik ben in deze bezetting nog niet weer bij die ouwe blauwe draak geweest. Maar ik denk dat Daelan voor de afleiding moet zorgen en ik hem vanachteren moet besluipen. Hoewel, ik geloof dat ie imuun voor sluipaanvallen is. We zullen het wel zien. ///SPOILERS!!!! Ik ben wel in de hal van de slapende koningen geweest en heb een manier gevonden om ze allemaal (in kleine porties) uit te schakelen en het pratende zwaard te bemachtigen. Dit zwaard compenseert het gemis van een geestelijke in de groep enigszins. Je regenereert als je er iemand schade mee toebrengt In het spiegelpaleis heb ik al tegen m'n duistere ik gevochten en gewonnen. Helaas maar weinig ervaringspunten. Eigenlijk heb ik er zelf ook niet zoveel voor gedaan, behalve me uitgekleed. Daarna konden m'n helpers het afmaken.
Link naar reactie
Mijn Female Sorcerer/RDD heeft genoeg aan hoge Charisma, deze zit op 21 bij mij, samen met een Persuade skill van 14 is dat overigens erg prettige met bepaalde gesprekken. Int + Wis zijn een stuk lager (weet ik zo niet uit mijn hoofd). RDD is een erg leuke class, met mijn level 3 kan ik al vuurspuwen, een magere 2D10 maar dat word later 4d10 en uiteindelijk 6D10. Verder groeit de Strenght en Con naarmate je omhoog gaat, ook leuk is je Natural AC die verbeterd door je Red Dragon Schubben. Als ik level 10 RDD ben dan zal ik wel even een screenie posten 8) Ik lees net hierboven dat ik geen Epic Spells kan als RDD, ik moet dus Level 21 Sorcerer worden voor die spreuken, dan moet ik totaal level 33 Worden :o dat word modules spelen dus nadat ik HotU uit heb gespeeld :) //Baxcorp. Ik speel 1024x768 omdat ik een 17" CRT heb, als mijn reeds bestelde 17" TFT binnen is ga ik over op 1280x1024 AA4x AF8x, ik laat dan wel weten of mijn 9800XT met AXP2500+@3200+ dat nog trekt.
Link naar reactie
[quote:96d8a839c8="jammah"] In het spiegelpaleis heb ik al tegen m'n duistere ik gevochten en gewonnen. Helaas maar weinig ervaringspunten. Eigenlijk heb ik er zelf ook niet zoveel voor gedaan, behalve me uitgekleed. Daarna konden m'n helpers het afmaken.[/quote:96d8a839c8] Weak! zo is het wel heel makkelijk om van je spiegbeeld te winnen. Ik heb eens een online module gespeeld waar een clone machine stond, je kon dan een hendel overhalen en dan verscheen er een cloon van je waar je dan tegen moest vechten, erg leuk is dat om een keer te doen.
Link naar reactie
[quote:394ff18ac1="Red Dragon"][quote:394ff18ac1="jammah"] In het spiegelpaleis heb ik al tegen m'n duistere ik gevochten en gewonnen. Helaas maar weinig ervaringspunten. Eigenlijk heb ik er zelf ook niet zoveel voor gedaan, behalve me uitgekleed. Daarna konden m'n helpers het afmaken.[/quote:394ff18ac1] Weak! zo is het wel heel makkelijk om van je spiegbeeld te winnen. [/quote:394ff18ac1] Slim zul je bedoelen! Ik ben een rogue, geen rambo.
Link naar reactie
[quote:911247647f="Red Dragon"]Ach ja, dat is ook weer zo, maar toch, er zat meer uitdaging in als je het zonder henchman had gedaan en met full equipment :)[/quote:911247647f] Heb ik ook een paar keer gedaan. Ik vroeg me af hoe het zonder armour e.d zou gaan, maar je krijgt inderdaad een exacte kopie van hoe je er op dat moment uitziet. Erg leuk om te rolspelen. Als Shadowdancer valt het in beide gevallen niet mee omdat je kunt verdwijnen terwijl je vol in zicht bent en een onzichtbaar character kun je niet aanvallen. (Ik weet dat er spreuken (en potions?) zijn om dat te verhelpen, maar die heb ik niet)
Link naar reactie
Ik heb een 'neckknife' ... en dat heeft 'vampire +1' (o.i.d.) en dat heeft een soortgelijk effect. Ik heb een tweetal magische steentjes gevonden waarvan een het handige 'true seeing' 1 keer per dag kan activeren en de ander een ioun-stone is die +2 wisdom geeft als ie rond m'n hoofd zweeft. Best wel handig ;) // Jammah : Je zou een sorcerer/wizard henchman kunnen vragen om 'true seeing' of 'invisibility purge' te gooien (dat kan in HotU ... ) Anders zou je even naar boven moeten gaan en kijken of er op dat gebied wat te vinden is. Blindfighting als feat zou je ook moeten helpen tegen zulke onzichtbare tegenstanders. Ik had gewoon tegen mezelf gevochten op dat punt, maar op een of andere manier kon hij mij nauwelijks raken en ik hem wel :D // -- Is het verstandig om Waterdeep in te gaan als je nog in het begin zit ? De wachter die bij de deur staat laat me niet zo maar door ... Toen ik daar langs was kreeg ik buiten een paar Duergar op m'n dak en dat liep niet al te soepel (ie : ik ging dood net als Sharwyn :() Ik heb toen maar even niet verder geprobeerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...