anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2003 Vanaf hoofdstuk 2 wordt het erg pittig, cq uitdagend. :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2003 Nu al in HK2? is het spel meer dan 2 hoofstukken of is het gewoon kort? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2003 [quote:c493f758ec="Baxcorp"]Waarom zou je een rogue/familiar nodig hebben als je een wizard/sorcerer bent? - Je hebt knock om sloten open te maken - Je hebt fireballs om 'getrapte' (rode) kistjes kapot te maken - Voor de rest moet je gewoon standaard energy buffer o.i.d. gecast hebben, evt. met wat elemental resistance. In principe kun je dan gewoon overal doorlopen. Stuk praktischer dan als rogue want dan moet je telkens langzaam lopen (met search aan) en dan traps disarmen. Oh ja, immune to stun e.d. is ook erg handig. ...[/quote:c493f758ec] Ik heb 3 fireballs per dag (Arcane Archer :P) ... maar om die op de kistjes te gooien vind ik zonde. Vooral omdat ik tijdens slapen last heb gehad van loslopende monsters (ogres, drow & orcs tot nu toe). En dan als toetje nog af en toe wat Duergar tegenkomen (met een spellcaster + priest) ... tja dan loopt het ff wat minder. In NWN had ik ook elemental resistance (als ranger), maar nu ben ik net een level of zo te laag voor die spreuk. // Red Dragon : Ik vind het anders best lastig. Volgens mij is het ook deels een kwestie van geluk hebben tijdens gevechten. Als je idd een paar fireballs kunt gooien en makkelijk kunt rusten dan is het waarschijnlijk makkelijker te doen. En daarbij is de AI/padvinden van de monsters niet altijd slim. Totale speeltijd is volgens het doosje +/- 20 uur. Bij SotU was het volgens mij net zo lang ... // -- Het gebruik van de reaper-ring wordt vanzelf duidelijk als je hem 'used'. Ik was alleen zo 'slim' om dat ding niet eens te gebruiken tot nu toe, vandaar ook mijn 'problemen'. :( ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 [quote:18874cdc28="Baxcorp"] Stuk praktischer dan als rogue want dan moet je telkens langzaam lopen (met search aan) en dan traps disarmen. Oh ja, immune to stun e.d. is ook erg handig. [/quote:18874cdc28] Een elf heeft automatic search (hoeft dus niet langzaam te lopen). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 Zeker weten ? Volgens mij is het alleen maar een bonus, bovendien zal het dan nog niet lukken tijdens het rennen door de dungeon ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 Volgens mij heeft de Elf inderdaad een Bonus op SPOT, maar moet nog wel de search gebruiken om traps e.d. beter te vinden. ps. Dixons H'wijk heeft Hotu eindelijk binnen en met goeie cd-key, als alles volgens plan gaat heeft Red Dragon dadelijk ook HtoU in huis :D 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 Ik heb gister chapter 1 uitgespeeld en tot nu toe is het idd niet erg moeilijk. Maar wat bigstaal zegt heb ik inderdaad ook gelezen op de bioware fora; vanaf chapter 2 wordt het echt lastig...ik ben benieuwd :P . [spoilerish] Maar ik denk dat ik niet verder ga zonder henchman...ik heb namelijk iemand gevonden die mij doet herinneren aan Viconia van Baldurs Gate 2, de enige hench(wo)man die mij kon bekoren... 8) Zolang ze maar niet in de weg loopt ben ik wel benieuwd naar wat interactie :wink: [/spoilerish] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 Ik weet het zeker, want mijn elf doet het voortdurend. Elven hebben namelijk 'keen senses: characters with this feat may apply their full search skill even when making a passive search'. Een 'active search' zorgt ervoor dat je langzaam moet lopen, maar een passive search doe je als je gewoon loopt. Je moet natuurlijk niet zo hard lopen dat je al bij de 'trap' bent voordat je hem opmerkt. Dus als je rennend door een dungeon wilt gaan (lijkt mij sowieso niet verstandig) dan is baxcorp z'n methode aan te bevelen. (totdat ie in een valkuil met scherpe punten loopt natuurlijk :wink: ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 [quote:81278ee21a="Baxcorp"]Ik heb gister chapter 1 uitgespeeld en tot nu toe is het idd niet erg moeilijk. Maar wat bigstaal zegt heb ik inderdaad ook gelezen op de bioware fora; vanaf chapter 2 wordt het echt lastig...ik ben benieuwd :P . [spoilerish] Maar ik denk dat ik niet verder ga zonder henchman...ik heb namelijk iemand gevonden die mij doet herinneren aan Viconia van Baldurs Gate 2, de enige hench(wo)man die mij kon bekoren... 8) Zolang ze maar niet in de weg loopt ben ik wel benieuwd naar wat interactie :wink: [/spoilerish][/quote:81278ee21a] Wow, een vrouw a la Viconia!!?? In hoofdstuk 2? Die wil ik heb... pardon, daar wil ik wel eens nader mee kennismaken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 [quote:9e28e4478c="jammah"][quote:9e28e4478c="Baxcorp"] Stuk praktischer dan als rogue want dan moet je telkens langzaam lopen (met search aan) en dan traps disarmen. Oh ja, immune to stun e.d. is ook erg handig. [/quote:9e28e4478c] Een elf heeft automatic search (hoeft dus niet langzaam te lopen).[/quote:9e28e4478c] Een elf heeft idd skill affinty search (zie oorspronkelijke handleiding). Elk ras heeft echter automatic search, maar dat is passief zoeken (5 feet). Met actief zoeken kijk je verder (10 feet), maar loop je langzamer. Bij elfs is dat 7 feet resp. 12 feet, vanwege de skill affinity. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 [quote:750f2bfa46="bigstaal"][quote:750f2bfa46="jammah"][quote:750f2bfa46="Baxcorp"] Stuk praktischer dan als rogue want dan moet je telkens langzaam lopen (met search aan) en dan traps disarmen. Oh ja, immune to stun e.d. is ook erg handig. [/quote:750f2bfa46] Een elf heeft automatic search (hoeft dus niet langzaam te lopen).[/quote:750f2bfa46] Een elf heeft idd skill affinty search (zie oorspronkelijke handleiding)[/quote:750f2bfa46] Dat klopt, maar die geeft 'slechts' een +2 op search. 'Keen senses' zorgen ervoor dat je met gewoon lopen net zo goed kan 'searchen' (passive search) als met langzaam(stealth) lopen(active search). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 Wat ik wel jammer vind (tot nu toe) is dat er vrij weinig interactie is met npc's. Dat had je bij het vorige deel toch iets meer. En ik zit me af te vragen hoe ik in Tyr's naam die verdomde Ogre naar de andere wereld help. Het beest lijkt te teleporteren en dan nog eens immuun te zijn voor vuur. :( En dan heb ik nog een draak om te verslaan ... Ben wel blij dat ik nu een henchman erbij heb plus ik heb wat handige spullen gevonden (zoals een helm met een bonus voor zoekacties en een riem met +4 agility & 'Freedom' :)) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 Ik heb HotU ook eindelijk op mijn PC staan, de verbeterde GFX vielen mij meteen op moet ik zegen, de characters hebben duidelijk meer polygonen. Opvallend nieuwe feature is het aanpassen van je Armor en weapons met je Craft skill. Zo maakte ik van mijn " Greensleaves " armor een Robe, de specs van het armor bleven het zelfde maar nu ziet hij er uit als een robe, erg leuk dat dat kan. Ook kon ik mijn Staff of Power voorzien van eenandere kop en schaft. ik las in de handleiding dat je nu ook Scrolls, Potions en echanted weapons kom maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 Ik heb er nog geen punten aan besteed, want het leek me een beetje zonde met al die gevechten die me te wachten staan. Alleen die potions-feat heb ik. Alhoewel ... is het mogelijk om pijlen te maken ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 craft skill heb je sowieso al, ik had nergens punten aan besteed en kon direct al me armor ombouwen tot een robe. Zoek even de CRAFT optie op in je radius schermpje en probeer maar eens het een en ander. Potions feat lijkt me best handig, ga ik denk ik ook maar eens doen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 [quote:26291501f1="JaFO"] En dan heb ik nog een draak om te verslaan ... Ben wel blij dat ik nu een henchman erbij heb plus ik heb wat handige spullen gevonden (zoals een helm met een bonus voor zoekacties en een riem met +4 agility & 'Freedom' :))[/quote:26291501f1] Ik kan een draak sumonnen (epic spell). Dat kan een leuke gevecht worden (draak vs. draak). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 Over draken gesproken, heb je die nieuwe Prismatic dragon al gezien? niet mis, een level 40 Draak met meer dan 1000hitpoints en AC70 :o [img:cb89c0becd]http://nwn.bioware.com/underdark/images/creature_prismaticdragon.jpg[/img:cb89c0becd] http://nwn.bioware.com/underdark/creature_prismaticdragon.html [quote:cb89c0becd]Stats Level: Dragon 40 Hit Points: 1032 Armour Class: 70 Abilities: Str 49, Dex 10, Con 41, Int 40, Wis 41, Cha 40 CR: 36 Alignment: True Neutral Special Abilities: Natural spell casting, natural immunities [/quote:cb89c0becd] Dat word een kort draak vs draak gevecht, denk niet dat die Epic spell je in een Prismatic dragon level 40 veranderd ;) :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 Nee het is maar een eenvoudige red dragon, die na 20 seconden weer verdwijnt. Ik gebruik hem alleen in moeilijke gevechten, waar hij voor de nodige stratgische afleiding zorgt, zodat ik genoeg tijd heb om mijn massa vernietigings spells te casten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 Ik heb nog niet met die barbiepop gespeeld ... *eh* ik bedoel : ik heb nog niks met die kleurtjes e.d. ge-experimenteerd. Dat groene greensleaves armour heb ik ook gevonden :) ** spoiler ** Volgens Sharwyn is Aribeth uit Neverwinter dood :( (en dat terwijl m'n alter-ego haar had laten leven ... ) Eigenlijk zou ik voor de grap eens iemand uit NWN moeten importeren en zien wat ze dan zegt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 Ach er word gewoon 1 verhaal lijn gehanteerd, volgens HotU heeft Deekin een grote rol gespeeld in SoU, dat klopt bij mij wel, ik had hem als Henchman tot het einde bij me. Ik heb ook een boek van Deekin bij me, hebben jullie die ook? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen