Ga naar inhoud

Computer! Totaal 3dmark Challenge [Part 6]


Aanbevolen berichten

[quote:aecabbb407="Red Dragon"]@ Slimmie Wat mij is opgevallen is dat test 1 in 3dmark '05 met een erg snelle grafische kaart (X850XT PE of 6800 in SLI) licht cpu/geheugen gevoelig is, misschien dat je daar wat FPS kan pakken en net die 7100 haalt.[/quote:aecabbb407] Precies. Als ik straks me VX geheugen heb en mijn Winchster CPU'tje hoop ik echt die 7100 te doorbreken. Een maat van me heeft de 7100 al verbroken met zijn X850XT Pe. Hij gebruikt een Intel 550 @ 4.3ghz. Zijn VGA clocks zijn behoorlijk netjes, namelijk 630/640 (Stock koeling). Dat resulteerde tot een 7139 in 2005. Dit was met Catalyst 5.1, met Catalyst 5.2 kunnen zijn clocks lang niet zo hoog. Op 621/620 houd het bij hem op, en dan scoort ie exaxt 7074 net zoals mij. Hieruit kan ik concluderen dat AMD wel degelijk sneller is in 3dmark 2005, want ik haal ook 7074, maar dan met 621/603.
Link naar reactie
  • Reacties 326
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    327

Moet je windows 2K instaleren, dat scheelt weer wat punten in 3dmark 2001se, daarom is het ook handig om een OC schijf te hebben, die had ik ook nooit hoor, maar sinds een paar dagen gebruik ik een "oude" 80gb ATA-133 IDE schijf met 8mb cache voor het overklokken, sata schijven houden niet zo van overklokken over het algemeen. Maar 20K moet dus te halen zijn met jou pc.
Link naar reactie
[quote:c231a5aff6="Red Dragon"]Moet je windows 2K instaleren, dat scheelt weer wat punten in 3dmark 2001se, daarom is het ook handig om een OC schijf te hebben, die had ik ook nooit hoor, maar sinds een paar dagen gebruik ik een "oude" 80gb ATA-133 IDE schijf met 8mb cache voor het overklokken, sata schijven houden niet zo van overklokken over het algemeen. Maar 20K moet dus te halen zijn met jou pc.[/quote:c231a5aff6] Ik denk dat het wel wat krapjes wordt om de 20k te halen hoor. als ik mijn 9800 pro maximaal overklok (wel met de standaar koeler) zelfs dan haal ik de 20k nog niet. Binnenkort heb ik een andere koeler voor mijn 9800 pro, en misschien ook een nieuwe voeding, zodat ik mijn cpu ook kan overklokken. Dan zal ik zeker wel de 20K gaan halen :D :D
Link naar reactie
[quote:703f6bd8cd="NoepZor"]Zou het met mijn clocks mogelijk zijn om met een beetje getweak en een schone install de 20k te breken ? Enige probleem is dan dat ik geen test schijfje heb :x en om er een aan te schaffen voor alleen van die benchmarks vind ik weggegooid geld.[/quote:703f6bd8cd] Met jou pc moet het makkelijk zijn 20K te halen, ik heb met een NF7 en 2500+ 21K gehaald, met een 9700pro. Met een A64 moet dit dus een makkie zijn :wink:
Link naar reactie
@ Die hard gamer Dat jij moeilijk 20K haalt wil nog niet zegen dat Noepzor het niet kan ;) Zonder gein, het is echt wel te doen met een A64, gewoon de CPU ver overklokken en strakke mem timmings gebruiken, dat heeft meer effect dan die Radeon 9700 (In jou geval die R9800) over te klokken. Snelle videokaart resulteerd alleen op een hoge score in test 4 (nature). Voor de rest heb je voor 3dmark 2001se gewoon een snelle cpu en snel geheugen nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...