Ga naar inhoud

Wetenschappelijk Onderzoekje


anoniem

Aanbevolen berichten

Als studente van de opleiding Communicatiewetenschappen voer ik een afstudeeronderzoek uit over o.a. Internetgedrag en winkelmotieven. Wil je meedoen aan dit wetenschappelijke onderzoek? [b:c3609b1726]Ga dan naar [url]http://www.thesistools.com/ikea[/url] [/b:c3609b1726] Je maakt tevens kans op 1 van de 10 waardebonnen van 25 euro. Wil je wat meer weten over het onderzoek dan hoor ik het graag! Alvast bedankt. [i:c3609b1726]Voor het posten van dit bericht heb ik toestemming gekregen van de Administrator[/i:c3609b1726]
Link naar reactie
[quote:b9f1cb1c64="PS"][b:b9f1cb1c64]Zo kan IKEA u in de toekomst nog beter van dienst zijn[/b:b9f1cb1c64] Onder welke wetenschap valt de klanttevredenheid van ikea. Gewoon een doorsnee afstudeeropdrachtje voor een stagebedrijf en niks wetenschappelijks aan. :D[/quote:b9f1cb1c64] Die zin schept inderdaad verwarring. Het is daarentegen wel een wetenschappelijk onderzoek. Ik kan je de literatuur laten zien indien je wenst. Ik loop geen stage bij de IKEA maar doe een interne opdracht. [quote:b9f1cb1c64]onderzoekje.....ok. maar mn email geven? dacht het niet[/quote:b9f1cb1c64] Je [u:b9f1cb1c64]mag[/u:b9f1cb1c64] je emailadres invullen. Er staat ook duidelijk bij dat je inderdaad een unieke naam kunt invullen.
Link naar reactie
[quote:3d0ace1db2="MasterTCW"] Die zin schept inderdaad verwarring. Het is daarentegen wel een wetenschappelijk onderzoek. Ik kan je de literatuur laten zien indien je wenst. Ik loop geen stage bij de IKEA maar doe een interne opdracht. [/quote:3d0ace1db2] Waarom staat die zin er dan? Of bedoel je dat je geen stagair bent maar op andere wijze intern betrokken bent bij Ikea ? Literatuur hoeft voor mij niet per se, maar het zou leuk zijn als je kort verteld hoe meningen over enkel en alleen de IKEA website kunnen leiden tot degelijke conclusies op het gebied van de communicatiewetenschappen.
Link naar reactie
ik heb in eerste instantie het topic ook verwijderd. Echter de administrator heeft alsnog toestemming gegeven, dus helaas is het uit mijn handen. Ik vraag me af wat de doelstelling van het onderzoek is? Is dat het komen tot een betere website van Ikea? Met advies richting Ikea? Of is Ikea hier geen partij in en is puur voor een willekeurige website gekozen voor het onderzoek uit te voeren? Ik wil wel graag weten wat de rol is van Ikea in deze.
Link naar reactie
[quote:ff352d6b01="arjant2"]ik heb in eerste instantie het topic ook verwijderd. Echter de administrator heeft alsnog toestemming gegeven, dus helaas is het uit mijn handen.[/quote:ff352d6b01] Toestemming is ook verleend op voorwaarde dat de resultaten van het onderzoek hier gepubliceerd worden. We zijn dus met zijn allen benieuwd welke conclusie getrokken gaat worden. Hoe lang loopt het onderzoek nog?
Link naar reactie
Omdat er nogal wat onduidelijkheid is ontstaan zal ik even wat meer vertellen over het onderzoek. Ik ben geen medewerker van IKEA maar een student van de UT. Ik voer een afstudeeronderzoek uit over Internetgedrag, winkelmotieven, Word of Mouth (WOM) en aankoopintenties. Deze constructen kun je niet in zijn algemeenheid onderzoeken vandaar dat het onderzoek specifieker is gemaakt door het toe te spitsen op 1 organisatie. In dit geval dus IKEA. Met winkelmotieven bedoel ik de redenen waarom men winkelt. Dit kan zijn vanwege een doel (utilitair) of om plezierig te beleven (hedonistisch). Uit onderzoek blijkt dat vrijwel alle Nederlanders online op zoek gaan naar informatie. Een tweede bron die zeer veel consumenten gebruiken is Word of Mouth (WOM). Onderzoeken tonen aan dat consumenten met hedonistische motieven een sterkere relatie hebben met WOM dan consumenten met utilitaire motieven. Opvallend is het feit dat er weinig wetenschappelijk onderzoek is gedaan waarbij zowel hedonistische als utilitaire motieven zijn getest in een online omgeving. Het onderzoek dat er is uitgevoerd betrekt vaak het online winkelen en niet specifiek het online zoeken.. Tevens laten onderzoekers zien dat de winkelmotieven de aankoopintenties beïnvloeden maar dit is nooit onderzocht in een online omgeving. Er is nog geen onderzoek gedaan naar de relatie tussen WOM, Internetgedrag, aankoopintenties en deze verschillende typen motieven. Een onderzoek naar de relatie tussen deze onderwerpen geeft daarom een beter inzicht in deze aspecten. Mochten er nog dingen onduidelijk zijn dan hoor ik het graag.
Link naar reactie
tip : plaats dit onderzoek op een website/forum dat zich ook richt op meubels& winkelen. Misschien is de website en het forum voor Sims3 een beter idee ? (er was tenslotte al een uitbreidingspakket met Ikea-meubels voor Sims 2 ... ) Wij als computer-nerds kijken zeer waarschijnlijk heel anders tegen internet&winkels aan, vooral als het om zoiets als Ikea gaat. Bovendien is het ook zeer waarschijnlijk dat we vragen stellen over het formaat van de enquete (en het als uitdaging zien om de kwaliteit van de data te beinvloeden ... ) ...
Link naar reactie
[quote:ca659ddf01="JaFO"]tip : plaats dit onderzoek op een website/forum dat zich ook richt op meubels& winkelen. Misschien is de website en het forum voor Sims3 een beter idee ? .[/quote:ca659ddf01] Inderdaad een goed idee en dit was ook al bij mijzelf opgekomen. Er zijn echter weinig websites over wonen/meubels met een forum. Sims 3 komt wel overeen qua onderwerp maar de doelgroep van dit spel is vrij jong waardoor ze niet de meest geschikte deelnemers zijn voor mijn onderzoek.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...