Ga naar inhoud

Tot ziens, C!T


anoniem

Aanbevolen berichten

De laatste maanden was ik erg aan het twijfelen aan mijn abonnement op de Computer!Totaal. Ik had namelijk steeds meer de indruk, dat jullie in een herhalingssfeer zitten. Een onderwerp wordt zeker na 3 maanden opnieuw herhaald. Computer opschonen in het januarinummer? Verwacht het 2 uitgaven verder maar weer terug. Hetzelfde geldt voor laserprinters, ISP's, netbooks, allerlei fancy netwerksites, allerhande tooltjes die het behandelen niet eens waard zijn, enzovoorts... Ik ken het nu wel, het interesseert me niet meer. Het nieuwe uiterlijk is mooi, maar dekt de inhoud natuurlijk niet. Waar zijn de tijden gebleven dat er goede artikelen gemaakt werden? Achtergrondinfo over hardware, uitgebreide test van veelgebruikte software, de laatste besturingssystemen, en nog veel meer wat ik graag zie in een computerblad. Het is verdwenen, en dat vind ik zeer jammer. Daarom overweeg ik nu een abonnement op het Magazine voor Computertechniek. Goede, doorgronde informatie. En geen tijdschrift dat voor de helft gevuld is met nutteloze gadgets en tooltjes. Tevens obsedeert het blad Windows (7) niet zo. Ik hoef geen Windows meer, dus al die tutorials over opschonen enzo heb ik niet nodig. Andere OS'en worden in de Computer!Totaal namelijk genegeerd. Een eenmalige special over OSX maakt dat niet goed. Ik wens jullie ondanks alles nog veel succes, en ik mag hopen dat het ooit nog verbetert.
Link naar reactie
Het is een ontwikkeling die je bij (bijna) alle computerbladen ziet. De laatste jaren zijn computers steeds meer een gebruiksartikel geworden ipv een hobby, gevolg is dat de bladen zich nu vooral op de mainstream gebruiker richten die vooral verhaaltjes over de nieuwste gadgets en workshops op beginnersniveau wil. Dit is de groep waar de meeste advertentieomzet te halen is. Ter illustratie de oplages van een tweetal mainstreambladen (C!T & computeridee) en het meer technische computertechniek (bron: HOI - onafhankelijk instituut dat oplages meet): Titel Periode Oplage C'T 2007 24.924 C'T 2008 26.923 Computer Idee 2007 92.395 Computer Idee 2008 78.085 Computer!Totaal 2007 145.592 Computer!Totaal 2008 136.526 De echte hobbyist kan denk ik voor zijn info het best terecht op de vele goede (en gratis) ICT-sites en fora. Alle info direct beschikbaar in plaats van een laatste nieuwsrubriek die weken geleden is geschreven ivm deadlines voor de drukker.
Link naar reactie
Ik persoonlijk vind het best prettig om een blad te lezen. Ook al zit ik veel op fora en internet te kijken voor informatie. Het is een prima combinatie. Ik ben lang lid geweest van de Computer! Totaal maar heb het al weer een tijdje geleden opgezegd. Wat ik nu doe is dat ik om de zoveel tijd een nieuw blad neem. Ik heb laatst voor 3 maanden een proefabonnement genomen op Chip voor maar 5 Euro. Ik overweeg nu om PCM of PCActive eens uit te proberen. Over een tijdje probeer ik mischien de C!T weer voor een jaartje.
Link naar reactie
ik hou gewoon van tijdschriften. stukje bus of trein, en ik heb gewoon een tijdschrift of een boek nodig. C!T is echt een beginner-mainstream blad. dat is al jaren zo. Als hardware fanboy lees ik ook zelden iets nieuws in die categorie. daarvoor gebruik in internet of andere bladen. ik denk dat het moeilijker en moeilijker word om een niet mainstream blad te maken. op het moment dat een blad uit komt is alle informatie al oud door internet. als je niet veel op internet leest heeft een blad meer waarde. of als je zoals ik graag in een intercity zit met een muziekje op en een blad voor je neus om de tijd te vergeten
Link naar reactie
Wat uitleg over het verschillen de processoren van Intel en AMD. Wat zijn de voor en tegens van bijde? Hoe zit het met de frequentie die ze opgeven (verschil). Dat soort dingen wil ik graag weten. Wat mij persoonlijk ook wel leuk lijkt is een cursus photoshop of moet ik dat ergens anders zoeken?
Link naar reactie
[quote:8c9e7893da="Ramonster73"]Wat uitleg over het verschillen de processoren van Intel en AMD. Wat zijn de voor en tegens van bijde? ... [/quote:8c9e7893da] Lees C't (dus niet C!T ;)) eens vaker. Daar hebben ze regelmatig hele diepgaande artikelen over de nieuwste ontwikkelingen op processor-gebied. Alleen is de uitleg niet altijd op beginners' niveau, maar dat is in zekere zin ook onmogelijk bij de huidige stand van zaken. Ze zijn dan net als alle andere (papieren) media niet altijd supernieuw, maar ze lopen een heel eind vooruit en gaan vaak heel diep. En er staat regelmatig ook serieus spul op niet-Windows gebied in (laatste maand had Ubuntu 9.04 op cd in de bijlage, inrichten van software-raid onder Linux, Mac als mediacenter). [quote:8c9e7893da] Wat mij persoonlijk ook wel leuk lijkt is een cursus photoshop of moet ik dat ergens anders zoeken? [/quote:8c9e7893da] Waarom specifiek photoshop ? Dan kun je net zo goed een van de vele boeken kopen of (misschien nog beter) een van de vakbladen voor Photoshop ... tenzij je dat weer te ver gaat, maar dan mag je je afvragen of dat pakket wel wat voor jouw toepassing is. btw : C't van juli/augustus had naast Ubuntu ook nog een hele zooi freeware en demo's voor foto-beheer enz. op de dvd staan.
Link naar reactie
[quote:c47422855c="Ramonster73"]Wat uitleg over het verschillen de processoren van Intel en AMD. Wat zijn de voor en tegens van bijde? Hoe zit het met de frequentie die ze opgeven (verschil). Dat soort dingen wil ik graag weten.[/quote:c47422855c] Bedoel je een technische analyse van de verschillen tussen AMD en Intel architectuur? Dat lijkt me best leuk om te schrijven, ik zal het aan Jeroen voorstellen.
Link naar reactie
ik heb ook een abbo op computertotaal . bijna elke maand verdwijnt het blad ongelezen in de oud papier bak . het vervelende van dat blad is . dat je pas na een jaar het abbo kan opzeggen . dan is er bij mij de lol er snel af . een maand na het opzeg termijn gebeld . meneer helemaal geen probleem . regelen we meteen voor u . ik kreeg een mail . met de niets zeggende text . laatste blad 032010 . ik gebeld . dus ik zit er een jaar aan vast tot maart 2010 . dus ik smijt elke maand het blad in ongelezen in de papier bak . en van de rest er is steeds minder nieuws dus dan komen de oude koeien weer uit de sloot . lees de telegraaf ook maar eens . er staat bijna geen nieuws in . alleen maar gezeur over j smit of die sleurhut bewonen . dus niet alleen computertotaal moet zijn blad vol hebben . maar elk blad krant . maar ja nog een paar maanden te gaan . dan een ander blad proberen . zoom is wel leuk .
Link naar reactie
Als je Duits goed is dan zou je de originele Duitse uitgave van C't kunnen proberen. Het blad is wel dikker (door meer reclame), maar ze lopen een maand of zo voor op de Nederlandse uitgave. Ik heb overigens geen idee hoeveel artikelen 'origineel' zijn in de nederlandse versie. /me gaat ook nog eens kijken hoe dat opzeggen gaat, want straks ben ik weer 'te laat' volgens hun.
Link naar reactie
[quote:4785c75774="bsa100"]een maand na het opzeg termijn gebeld . meneer helemaal geen probleem . regelen we meteen voor u . ik kreeg een mail . met de niets zeggende text . laatste blad 032010 . ik gebeld . dus ik zit er een jaar aan vast tot maart 2010 . [/quote:4785c75774]Prima om er een mening op na te houden, maar je kunt ze moeilijk verwijten dat je te laat bent met opzeggen.... PS: als de smaak van Computer Totaal je niet bevalt.... wil je dan nog wel op het forum zijn.... zit daar dan ook geen luchtje aan... ;) ...
Link naar reactie
in de computer totaal staan in de laatste 12 nummers 4of5 artikelen over printers wat denken ze wel niet :evil: dat ik elke 3 maanden een nieuwe printer koop klein vraagje wat slaat er binnen 3 maanden in de computer totaal? Ik denk linkjet printer wand in de c!t stond deze maand een artikel over lezer printers
Link naar reactie
[quote:799e3c7277="andre@home"]...Prima om er een mening op na te houden, maar je kunt ze moeilijk verwijten dat je te laat bent met opzeggen.... [/quote:799e3c7277] Waarom niet ? We leven in het tijdperk van het internet ... en het is verdorie een blad over computers en zo. Je zou denken dat als ze ergens in staat moeten zijn om binnen een paar minuten een opzegging te verwerken dat het binnen een dergelijke organisatie kan. Bij de HCC zelf kun je zo te zien alleen schriftelijk afmelden, terwijl ze de hele site volplakken met links naar het aanmeld-formulier (dat kan dus wel via het web ... ) IDG is net zo erg. Lidmaken gaat makkelijker dan afzeggen. [quote:799e3c7277] PS: als de smaak van Computer Totaal je niet bevalt.... wil je dan nog wel op het forum zijn.... zit daar dan ook geen luchtje aan... ;) ...[/quote:799e3c7277] Ik denk dat je verbaasd zou zijn over het aantal niet-leden hier. Dit is een van de weinige Nederlandstalige forums voor computergebruikers .... de rest zit waarschijnlijk eerder op tweakers of in het giga-populaire hyves. // -- Over ironie gesproken ... je kunt via HCC korting op C't krijgen. Misschien nog een reden waarom C!T zo leeg aan het lopen was de laatste jaren ;)
Link naar reactie
[quote:48a783f758="JaFO"] [/quote:48a783f758] Waarom niet ? We leven in het tijdperk van het internet ... en het is verdorie een blad over computers en zo. Je zou denken dat als ze ergens in staat moeten zijn om binnen een paar minuten een opzegging te verwerken dat het binnen een dergelijke organisatie kan. Bij de HCC zelf kun je zo te zien alleen schriftelijk afmelden, terwijl ze de hele site volplakken met links naar het aanmeld-formulier (dat kan dus wel via het web ... ) IDG is net zo erg. Lidmaken gaat makkelijker dan afzeggen. Ik denk dat je verbaasd zou zijn over het aantal niet-leden hier. Dit is een van de weinige Nederlandstalige forums voor computergebruikers .... de rest zit waarschijnlijk eerder op tweakers of in het giga-populaire hyves. // -- Over ironie gesproken ... je kunt via HCC korting op C't krijgen. Misschien nog een reden waarom C!T zo leeg aan het lopen was de laatste jaren ;)[/quote] Te laat opgezegd = te laat opgezegd.... staat bij elk abonnement.... Met de voorwaarden en de manier waarop alles ging ben je zelf [b:48a783f758]van te voren[/b:48a783f758] akkoord gegaan ... dus nu net ze..ken...... Dat hier zoveel anderen komen...prachtig toch... maar dat stukjes was echt met een knipoog.... ;) ... je hebt wel trek zeg... :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...