Ga naar inhoud

Vallen energie-leveranciers jullie ook zo lastig ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Het is werkelijk te gestoord voor woorden. Ik denk dat er een of andere ramp is zo wordt er op de deur geklopt en op de bel gedrukt ... dus ik doe open (ik verwacht namelijk niemend op dit tijdstip). Staat er zo'n lolbroek van de Nuon (er liepen er nog twee voorbij, ze waren de hele flat aan het lastigvallen) die denkt dat ie mij 'korting' kan geven op m'n energie-rekening. Ik moest me inhouden om niet te zeggen dat ie moest oprotten zo opdringerig was ie bezig. Echt ... degene die bedacht heeft dat de energie-bedrijven 'commercieel' moesten worden zou gevierendeeld moeten worden. *grrr* /me gaat nog een e-mail schrijven richting die lui. Echt ongelofeloos die lui // off-topic : 19-5-2009 Ik heb de titel even aangepast, want het lijkt er op dat iedere energie-leverancier dezelfde vuile spelletjes speelt.
Link naar reactie
Waren ze wel van de Nuon? overigens kun je aardig wat minder uitgeven met die jaar contracten en variabele prijzen. 2 x een contract veranderd, 3 x geld gestort gekregen zonder dat de eerste bedragen werden teruggevorderd, vonden ze teveel werk. :P Of ze doen dat bij de jaarafrekening de floeperts.
Link naar reactie
[quote:1697e7c3b5="aeonfast"]Ik leef met je mee. Helaas is mijn moeder er wel ingetrapt :P [/quote:1697e7c3b5] Ik kan me best voorstellen dat (oudere) mensen zich laten overdonderen zeg. [quote:1697e7c3b5] Overgestapt naar Nuon. Twee buitenlandse jongens van ongeveer +-26 liepen heel de buurt af voor nieuwe klantjes...[/quote:1697e7c3b5] precies ... dat soort gladjakkers. Alhoewel er ook blanke bij waren. [quote:1697e7c3b5] Waren ze wel van de Nuon? [/quote:1697e7c3b5] geen idee, waarschijnlijk ingehuurd zoals dat met callcenters ook gaat. Ze hadden wel een strak donker(blauw) pak met een paarse blouse en zo aan. Gewoon de huiskleuren van Nuon dus. Dus een stelletje verkopers dat geld krijgt voor elk contract dat ze kunnen laten tekenen. [quote:1697e7c3b5] overigens kun je aardig wat minder uitgeven met die jaar contracten en variabele prijzen. [/quote:1697e7c3b5] Ik denk dat ik (genoeg) geld kan besparen door alleen het hoognodige te doen. Bovendien kun je er op tellen dat je na zo'n "goedkoop" jaar op een andere manier geplukt gaat worden zodra het hun uitkomt (hogere energie-prijzen het jaar erna, kosten bij het wisselen, extra lang gezeur als je wisselt, etc). De energie die ik zou verspillen met al die contract-wisselingen is mij de moeite niet waard. En 500 Euro / jaar besparen ... in een een-persoonshuishouden, in een flat ? Wat minder computeren, een dikke trui in de winter en da's zo gepiept. [quote:1697e7c3b5] Er zijn van die stickers (geen colportage) die plak je op je deur. En je hebt er geen last meer van. [/quote:1697e7c3b5] och ... zoals deze lui werkte verwacht ik niet dat ze zich daardoor hadden laten afschrikken. Op mijn brievenbus zit ook een nee/nee-sticker maar die houd de reclame ook niet echt buiten. // btw : Nuon heeft niet eens een (gratis) telefoon-nummer dat je kunt bellen ( 10ct/minuut voor hun 'klachten' nummer). Dus er is een mailtje richting publieksvoorlichting@nuon.com gestuurd. Eens zien wat er van komt. Punten hebben ze niet gescoord ...
Link naar reactie
Niet alleen Nuon. Vanmiddag nog. Telefoon...."spreek ik met (volgt mijn naam)?" Ik: "Ja" Zij: "Wij gaan uw energierekening met 20% verlagen? Ik: "Huh? Met wie spreek ik, want dat vind ik knap?" Zij: "Met -onverstaanbaar- van Oxxion" Ik: "Ik wist niet dat ik bij U klant ben!" Zij: "Nee, U bent toch klant bij NUON (nee dus!) en na dit gesprek bent U klant bij ons". Ik: "Dacht het niet, dag mevrouw!" Zij begint te lachen: "Dag meneer" Hoorn op de haak.
Link naar reactie
ach ... de telefoon kun je negeren en desnoods de stekker er uit trekken 's avonds. De deurbel uitzetten is wat lastiger ... vooral als ze dan ook nog op de deuren en ramen gaan kloppen als halve garen. :evil: Ergste is nog dat iemand in mijn flat de algemene deur voor ze heeft geopend en dat ze toen de rest van de flat zijn gaan lastigvallen. :(
Link naar reactie
Dat grote geld besparen wat ze je voorrekenen is een grote rekentruc. Ik heb het een paar weken geleden zitten uitrekenen, in eerste instantie kon ik ruim 400 euro besparen, maar uiteindelijk bleek daar hoogstens een paar tientjes of zelfs misschien duurder van over. Per 1 juli gaan de standaard tarieven namelijk voor iedereen flink omlaag (~25-30%) vanwege de gedaalde olieprijs. De jaar-contracten die ze je aansmeren nemen al een voorschot op die prijsverlaging en lijken zeer voordelig als je ze vergelijkt met de tarieven waar je nu nog voor een maand aan vast zit. Echter een grote kans dat als je nu zo'n contract oversluit je minder korting krijgt dan de standaard tarieven gaan doorvoeren. Er is namelijk geen enkel commericeel bedrijf dat veel marketingbudget gaat besteden zonder aan het eind van de rit extra op de nieuwe klant te verdienen.
Link naar reactie
*Hallo met Joost* Goedendag, spreek ik met Dhr Scholten? *nope* Is die misschien aanwezig? *nog sterker, die woont hier niet* oh... oh.. nou dan... wens ik u nog een prettige avond *daaaaaaaaag* (voor de duidelijkheid... ik heet geen scholten) En zo zijn we al 3 keer gebeld... gelukkig niet aan de deur :)
Link naar reactie
da's niks ... als ik gebeld wordt is het altijd : "jah ?" "hallo mevrouw ... " *grrr* "ik ben geen mevrouw ..." [quote:e5b273921b] Dat grote geld besparen wat ze je voorrekenen is een grote rekentruc ... [/quote:e5b273921b] Dat leek mij al duidelijk. Je ziet het ook bij de reclame van een ander energie-bedrijf (tegenwoordig Maurice de Hond die zegt dat we het moeten 'doen'). Maar in de kleine lettertjes zie je dan dat ze wel heel makkelijk en heel ruim rekenen met dat ene tarief dat bij hun 'goedkoop' is (bij dat bedrijf was het grootverbruik 'goedkoper'.) En zoals je zelf zegt ... er zit een grote korting aan te komen. Ik durf te wedden dat de meeste bedrijven die met 'kortingen' smijten dit altijd op een vergelijkbare manier doen (ie : hun toekomstig tarief vergelijken met wat 'officieel' bij de anderen nog op de website staat). Echt ... de enigen die 'voordeel' hebben bij de vercommercialisering van de energie-voorziening zijn de callcenters (die de dure 'help'desks runnen) en marketing-buro's die mensen oplichten *eh* proberen over te halen om over te stappen. Als consument zijn wij er volgens mij op geen enkel punt vooruit gegaan.
Link naar reactie
@ Tomvd Lee Object niet gevonden! De gevraagde URL was niet gevonden op deze server. De link op deze pagina pagina is verkeerd of achterhaald. Gelieve de auteur van die pagina in te lichten over deze fout. Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster te contacteren. Error 404 www.infofilter.nl Sat May 16 11:29:35 2009 Apache Heb je een andere link? Anjo
Link naar reactie
[quote:47b306cfcb="Anjo"]@ Tomvd Lee Object niet gevonden! De gevraagde URL was niet gevonden op deze server. De link op deze pagina pagina is verkeerd of achterhaald. Gelieve de auteur van die pagina in te lichten over deze fout. Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster te contacteren. Error 404 www.infofilter.nl Sat May 16 11:29:35 2009 Apache Heb je een andere link? Anjo[/quote:47b306cfcb] Heb net de link nog eens geprobeerd en die doet het gewoon, inderdaad gewoon nog eens proberen. Inderdaad niet iedereen houdt zich er aan maar ik heb bijna geen last meer dat ik gebeld wordt.
Link naar reactie
Achja.. laat ik dan maar bekennen dat ik vorrige zomervakantie bij een callcenter heb gewerkt. Nederlandse Energie Maatschappij. In het begin dacht ik; "leuk, mensen bellen en een plezier doen zodat ze minder gaan betalen". NIET DUS!!!!, Het was allemaal oplichten en psychologische spelletjes spelen zodat hun toch akkoord gaan met een tijdelijk contract waar ze dan gelijk aan vast zitten. Bijv. - NEM, Met * mag je een eigen naam verzinnen, dat is ook zo raar * heeft u eventjes de tijd? - Zo ja, Dat is mooi want ik ga u heel gelukkig maken vandaag. - Vraagt hoe, Bent u het ook niet zat om zoveel te betalen voor gas en electriciteit?? - ja eigenlijk wel, dan ga ik u daarmee helpen omdat bij ons * dit was de vieze truuc * [u:12183ab42c][i:12183ab42c][b:12183ab42c]TOT[/b:12183ab42c][/i:12183ab42c][/u:12183ab42c] 30% kan besparen. - * KLANT HOORT ALLEEN 30% besparen.. tot meestal nooit *. - Klant zegt; 30%! wauw en wat gaat mij dat dan per maand besparen? - lult de klant om met wat fabeltje prijzen die later toch omhoog worden gegooit. - klant wilt een offerte of iets om het zelf te bekijken. - Die kan ik helaas niet sturen maar wij hebben wel voor u een welkom pakket, die sturen wij naar u op.. als u het ontvangen heb dan krijgt u van ons 7 dagen de tijd om het op te zeggen. - klant zegt 40/100 prima. - Uw naam, adres, postcode, woonplaats en ik zie hier dat u betaald via automatische incaso ? welke rekening nummer kan ik daarvoor noteren. 50/50 geeft klant rekening. - Oke dan krijg je nog de geweldige bandopname, dat is gewoon de bevestiging dat je genaaid bent!. Ik had de brief nog van zinnetjes etc. Ik verdiende wel super lekker.. heb echt veel klanten binnen gehaald. Maar toch bleef ik me afvragen of ze er wel gelukkiger van zijn geworden. Tsjah.. :oops:
Link naar reactie
Eigenlijk zou in de topicstart even "Nuon" veranderd moeten worden in "energieleveranciers" en het bijbehorende werkwoord in meervoud. Ze doen het allemaal, de concurentie is groot en daardoor zijn de werkelijke verschillen marginaal. Behalve dan als je vast zit aan een contract van vijf jaar, terwijl juist nu de energieprijzen dalen. Mijn antwoord op dat gekweel van allerlei callcenters is altijd dat ik sinds mijn heel prille kinderjaren niet meer in sinterklaas geloof, gevolgd door een vriendelijke wens tot verder een prettige dag.
Link naar reactie
[quote:55d2c1c9e6="J. de Boer"]Eigenlijk zou in de topicstart even "Nuon" veranderd moeten worden in "energieleveranciers" en het bijbehorende werkwoord in meervoud. Ze doen het allemaal, de concurentie is groot en daardoor zijn de werkelijke verschillen marginaal. Behalve dan als je vast zit aan een contract van vijf jaar, terwijl juist nu de energieprijzen dalen. Mijn antwoord op dat gekweel van allerlei callcenters is altijd dat ik sinds mijn heel prille kinderjaren niet meer in sinterklaas geloof, gevolgd door een vriendelijke wens tot verder een prettige dag.[/quote:55d2c1c9e6] Waarop wij altijd moesten zeggen, dus u wilt onterecht meer blijven betalen terwijl het heel makkelijk en goedkoper kan. U heeft er helemaal niks voor te doen. En dan zou jij waarschijnlijk toch zeggen.. ja fijne dag doeii!! Dan is het heel simpel dan zetten wij je callback :roll: En dan ineens krijg je weer een telefoontje haha. Zelf werd ik dan ook wel is gebeld door andere leveranciers thuis.. en toen ging ik die helemaal in de zeik nemen.. echt helemaal op gaan in hun verhaal.. ook de tot 30 procent verhaal.. waarop ik dan zei.. OH! tot 30 procent.. dus kan ook maar 0,1 procent zijn ?? hoe krijg ik dan die 30%.. ik lulde ze gewoon vast en zei.. nog eventjes overleggen met je leidinggevende, fijne dag. :?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...