Ga naar inhoud

Nummerieke Domeinnamen


anoniem

Aanbevolen berichten

Livegang Numerieke Domeinnamen Op donderdag 28 februari vanaf 12.00 uur kan gestart worden met het aanvragen van zuiver numerieke domeinnamen. We verwachten dat de eerste dag een groot aantal numerieke domeinnamen geregistreerd zal worden Wat is een numerieke domeinnaam? Een numerieke domeinnaam is een domeinnaam die uitsluitend bestaat uit cijfers, dan wel uit cijfers gecombineerd met het koppelteken. Een numerieke domeinnaam bestaat uit minimaal 2, en maximaal 63 tekens (.nl niet inbegrepen). Omwille van technische vereisten kan het koppelteken niet het eerste, noch het laatste teken van een domeinnaam zijn. Ook is het niet mogelijk om in een domeinnaam onder .NL twee koppeltekens na elkaar te laten voorkomen. Bijvoorbeeld: 12345.nl 12-345.nl Maar niet: 1.nl -1234.nl 1234-.nl ------------------------------------------------ Ik vroeg mij af wie er hier een nummerieke domeinnaam gaat registreren... Ik zelf zat te denken aan een 2 cijfer/letter 3 cijfer/letter domeinnaam... die brengen later een leuk centje op ;) En jullie ? Misschien idëen ?
Link naar reactie
grappig is het wel. Eerst verzinnen we de 'leesbare' namen omdat het onthouden van cijfers zo lastig is voor (de meeste) mensen en nu zijn we terug bij af. 42.com lijkt mij een goeie ;) Helaas wordt die al misbruikt ... :( Voor de rest vind ik dat mensen die geld denken te verdienen met het kapen van domeinnamen afgeschoten zouden moeten worden. Stel je voor dat we zoiets met voornamen deden ...
Link naar reactie
Voor sommige dingen lijkt het me wel handig. De genoemde 3333 en ook 9292 (van OV) lijken me wel handig. In het verleden heb ik al wel eens de fout gemaakt om 9292.nl in te typen omdat ik die OV vergat. Domeinnamen kapen is inderdaad iets waarvoor het legitiem zou moeten zijn iemand af te schieten. Of tenminste een knieschijvenbehandeling te geven. :evil: Helaas is het wel redelijk lucratief. Ik heb dat meegemaakt met iemand die van een succesvol .nl domein waar ik aan meewerk, de gelijknamige .com had geregistreerd. Er waren wat mensen die dus dáár terecht kwamen en op een enorm achterlijke brakke site zich afvroegen wat we in vredesnaam hadden uitgespookt met onze site. Vervolgens kregen we een aanbod om het voor € 100,- over te nemen. Dan sta je dus voor de keuze: zonder rechtsbijstand of budget (we maken immers geen winst met de site) een proces aangaan of toch maar toegeven... Uiteindelijk hebben we het voor de helft overgenomen, maar da's nog steeds veel meer als dat het kost. :?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...