Ga naar inhoud

Km heffing / registratie


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:2532b398d7="lion"]En wat betreft HSL en Betuwelijn....: je moet wel regelmatig de Efteling bezoeken om te geloven dat daar op een redelijke termijn geld verdiend gaat worden. Zeker nu de budgetten al meervoudig zijn overschreden....[/quote:2532b398d7] Infrastructuur is altijd voor de lange termijn, van een goede verbinding kun je letterlijk honderden jaren voordeel hebben. Bovendien hoeft een spoorlijn zelf geen winst te maken om voordeel te geven, andere bedrijfstakken en locaties profiteren ook van meer en sneller transport.
Link naar reactie
De A15 ontlasten.... en de route naar duitsland dus, ook ivm 2e maasvlakte. Gelukkig ben ik van de technische afdeling en niet van de practische kant, daar is iemand anders voor die er veel meer (decenia) verstand van heeft :lol: Waar woont Lion overigens? Last van files? :P Ik kan nu nog afspraken eromheen brouwen... maar dat is binnekort niet meer mogelijk door een overname, kom ik in hartje randstand te zitten.
Link naar reactie
Wat betreft HSL en Betuwelijn dwalen we wat af... Alhoewel ik aangaf dat de enorme bedragen welke hiermee gemoeid zijn in mijn opinie beter besteed hadden kunnen worden. Een deel had gebruikt kunnen worden om het OV een enorme update te geven! Dat was dan ook weer ten goede gekomen om die filedruk wat te verlagen. Toch.....? De ene hand wast de andere schoon..... Maar daar wil men in dit land niet aan, blijkbaar. Priimair is om te zorgen dat er dagelijks minder km's aan file staat. Dat dit niet gaat lukken zonder een prima alternatief schijnt iedereen gemakshalve even te vergeten. Ik heb gelukkig geen directe last van files, maar indirect natuurlijk wel! Kijk eens wat dit dagelijks kost! Waar ik wel last van heb, is het feit dat er in de omgeving waar ik zit wat betreft het OV (een busverbinding naar het dichtsbijzijnde station, ca. 15 km) alleen maar is afgebouwd in de 20 jaar dat ik hier (landelijk) zit. Eerst het verlagen van de dagelijkse frequentie (elke 2 uur), naar een keer of 5, 6 per dag. Vervolgens het terugdringen van de weekendritten naar 2 op de zaterdag en zondag. Toen kwam er een "Belbus" voor de avonden en weekenden en op dit moment rijdt er 's avonds en in het weekend helemaal niets meer. Ik zou zeggen dat het de moeite is om eens te snuffelen op het web naar alle info omtrent die km-heffing zoals die nu voorhanden is. Hier zitten ook vragen aan de minister bij waar-ie nog geen antwoord op kan of wil geven(!). De ANWB, die eigenlijk de katalysator is geweest, stelt op dit moment voorwaarden waarvan je op je klompen kan aanvoelen dat ze niet gehonoreerd worden. Dan toch maar de grens over..... Maatregelen in EU verband schijnt toch niet haalbaar te zijn; ieder lid klooit maar wat aan op eigen houtje. :cry:
Link naar reactie
Ik vind het een prachtig systeem. Echt een wonder van techniek en vernuft. Vergeet ook niet de werkgelegenheid die dit oplevert door al die mensen die die dingen moeten bouwen en beheren. Dat is echt veel beter dan de benzine-prijs te verhogen want daar profiteert maar een klein deel van de Nederlanders van (ie : alleen de overheid en wat accountants ). Over het 'Big brother'-effect zou ik mij ook niet druk maken. Via pin-betalingen en mobiele telefoons is al heel lang te registreren wie, wat en wanneer was. Het enige wat die registratie tegenhoud zijn wat wettelijke regeltjes die de overheid en hulpdiensten eigenlijk alleen maar problemen opleveren. En traject-controles ... *eh* dat is toch juist goed als het systeem gebruikt kan worden om op iedere plaats dit te doen zonder daar nog eens voor een paar miljoen aan kwetsbare aparte apparatuur voor te moeten plaatsen ? Je zou je eigenlijk drie dingen moeten afvragen : = waarom moet iedereen zo nodig van 9 tot 5 werken ? = waarom doen we niet meer aan telewerken ? Zeker in de IT-sector is een vast kantoor onzinnig als je een fatsoenlijke aansluiting hebt liggen. = Is al dat transport wel nodig ? Vooral als je bedenkt dat er bedrijven zijn die varkens eerst naar het buitenland transporteren, ze daar laten slachten/verwerken en dan het spul weer helemaal hierheen transporteren. Bedenk daarbij dat al die belastingen die dankzij de auto-rijders de schatkist binnen komt bij een verlaging gewoon op een andere manier uit ons gehaald zal worden. Denk daarbij aan een verhoging van de BTW of de loonbelasting ... "the lord giveth and the lord taketh ... " ;) Ik zou me overigens meer zorgen maken over het gemak waarmee zo'n systeem gekraakt zal worden en de problemen die je gaat krijgen als je moet bewijzen dat jij wel/niet ergens was terwijl 'het systeem' dat zegt. (zie de film 'Brasil' voor de gevolgen van zo'n "foutje") Het commentaar van de echtgenoot/echtgenote over het bezoek aan een 'fout' adres is dan het minste van je problemen ...
Link naar reactie
Ik hoop niet dat je het erg vind dat ik niet met je mee ga......! En ik hoop ook dat de praktijk over enige tijd zal aantonen dat dit systeem veel minder "prachtig" is dan door sommigen nu gedacht wordt. :cry: Doodeenvoudig een nieuw staaltje verkapte Haagse graaizucht dat helaas geen oplossing biedt. De 3 dingen die jij je afvraagt zijn de revue al diverse malen gepasseerd. Het zijn vraagstukken die om diverse uiteenlopende redenen op dit moment niet op te lossen zijn.
Link naar reactie
[quote:09b0425842="lion"]Ik hoop niet dat je het erg vind dat ik niet met je mee ga......! En ik hoop ook dat de praktijk over enige tijd zal aantonen dat dit systeem veel minder "prachtig" is dan door sommigen nu gedacht wordt. :cry: Doodeenvoudig een nieuw staaltje verkapte Haagse graaizucht dat helaas geen oplossing biedt. [/quote:09b0425842] Als je van die graaizucht af wilt kun je drie dingen doen : = niet meer stemmen op de partijen die zulke dingen verzinnen ... = verhuizen naar een ander land ... = een revolutie beginnen ... [quote:09b0425842] De 3 dingen die jij je afvraagt zijn de revue al diverse malen gepasseerd. Het zijn vraagstukken die om diverse uiteenlopende redenen op dit moment niet op te lossen zijn.[/quote:09b0425842] Alles is op te lossen ... we willen het alleen niet. We kiezen liever voor zachte oplossingen, dan dat we het bij de wortel aanpakken. Je zeurt over graaizucht terwijl je vergeet dat we een beperkte vervoers-capaciteit hebben die we zo effectief mogelijk moeten zien te verdelen. Dan heb je meer effect als je maatregelen neemt die het probleem bij de wortel aanpakken. Dat betekent dus onder andere dat we bij iedere verplaatsing van 'A' naar 'B' er nagedacht moet worden of dat wel noodzakelijk is. En dat is het echte punt waar we continu om heen blijven draaien. We vinden schijnbaar dat we 'recht' hebben op een eigen auto en dat de overheid daar geen maatregelen tegen mag nemen om dat tegen te gaan. En we willen het al helemaal niet als het ons direkt/zichtbaar extra geld kost. 80% van al je inkomen gaat nu al op aan belastingen (eerst lever je de helft als loonbelasting in, dan nog eens 6 - 20% via de btw over de diverse spullen en diensten die je koopt, etc.). Ik zou bijna zeggen : zit niet zo te zeuren over via welk potje de overheid jouw geld krijgt. // egslim tegen de tijd dat hij 21 is kan ie niet eens meer autorijden al zou hij het willen of kunnen betalen ;)
Link naar reactie
[quote:cbddf162e6="JaFO"]Als je van die graaizucht af wilt kun je drie dingen doen : = niet meer stemmen op de partijen die zulke dingen verzinnen ... = verhuizen naar een ander land ... = een revolutie beginnen ... [/quote:cbddf162e6] 1) Dat deed ik al 2) Dat ga ik doen (maar moet nog even wachten) 3) De wens is de vader van de gedachte :wink: En verder vind ik helemaal niet dat we "recht hebben op een eigen auto" en dat "de overheid geen maatregelen mag nemen om dat tegen te gaan". Ik ben van mening dat de maatschappij momenteel zodanig is ingericht en voorts dat onze overheid veel te weinig alternatieven aandraagt om dit mogelijk te maken! Ik ben ervan overtuigd dat er oplossingen denk- en uitvoerbaar zijn, maar die oplossingen liggen vermoedelijk lichtjaren verwijderd van jouw denkbeelden........ Als we de zaken "bij de wortel willen aanpakken", dan moeten we beginnen met een enorme kwalitatieve en kwantitatieve verbetering van 't OV. Het iemand nog duurder maken om 's morgens op z'n werk te komen en 's avonds weer naar huis te gaan is geen oplossing. Da's "betaald in de file staan" (zoals VROM ook al had becijferd). Die mensen staan er niet voor hun lol, maar daar schijnt de overheid anders over te denken....... :cry:
Link naar reactie
[quote:320ccd7704="lion"]Een deel had gebruikt kunnen worden om het OV een enorme update te geven! Dat was dan ook weer ten goede gekomen om die filedruk wat te verlagen. Toch.....? De ene hand wast de andere schoon.....[/quote:320ccd7704] En daarna kom je erachter dat Sinterklaas echt bestaat en springt iedereen plotseling in het OV van die hebben maarliefst 5 minuten van de reistijd af weten te schaven tov een uur! uuuhhhr.... zou het echt zo zijn? Ik vind het OV eigenlijk helemaal niet slecht, maar wil men het rendabel houden dan kwam het niet ineens veel sneller. Hoe vaak ga je met het OV?
Link naar reactie
[quote:043a144dbf="lion"]... Ik ben van mening dat de maatschappij momenteel zodanig is ingericht en voorts dat onze overheid veel te weinig alternatieven aandraagt om dit mogelijk te maken! [/quote:043a144dbf] Je bedoelt dat je te lui bent om van de aanwezige alternatieven gebruik te maken. En daarnaast verwacht je schijnbaar dat de overheid alles voor je regelt. Zo lang iedereen afwacht tot bijvoorbeeld het OV beter is zal er geen enkele stimulans zijn om dat daadwerkelijk te verbeteren. Waarom zou de NS meer dan 1x per dag een verbinding onderhouden als er geen kip gebruik van maakt ? Overigens snap ik ook verdomd goed dat als de NS zo 'slim' is om de frequentie omlaag te brengen dat het aantal reizigers ook zal dalen ... dat soort maatregelen heb ik dan ook nooit begrepen. [quote:043a144dbf] Die mensen staan er niet voor hun lol, maar daar schijnt de overheid anders over te denken....... :cry:[/quote:043a144dbf] Ik ben van mening dat die mensen er inderdaad voor hun lol staan. Welke gek gaat iedere dag in de zelfde rij aansluiten ? Ik leef al jaren zonder auto ... en dat gaat prima. Wat dat betreft is een auto alleen maar lastig en duur.
Link naar reactie
[quote:b41b24ac6f="JaFO"]Je bedoelt dat je te lui bent om van de aanwezige alternatieven gebruik te maken. En daarnaast verwacht je schijnbaar dat de overheid alles voor je regelt.[/quote:b41b24ac6f] Zeg, doe me een lol! Ik ben altijd bereid tot normale discussies, maar ik vind dit wel erg ver gaan!! :evil: Ik denk dat het heel erg ver gaan om iemand, die er met het OV (voorop gesteld dat het aanwezig is.....) 2 uur over doet om op z'n werk te komen (bus -trein -bus) en met de auto 3 kwartier, "lui" te noemen. Als dit "discussie" moet heten dan kap ik hier! Dit heet geen discussiëren, dit heet (in modern Nederlands) "afzeiken".....
Link naar reactie
[quote:542b57dd48="Vandread"]En daarna kom je erachter dat Sinterklaas echt bestaat en springt iedereen plotseling in het OV van die hebben maarliefst 5 minuten van de reistijd af weten te schaven tov een uur![/quote:542b57dd48] Je zou je af kunnen vragen of een geloof in Sinterklaas ook niet van toepassing is op een geloof dat het wel goed zal komen met die files..... :wink: Maar als een OV op landelijk niveau net zo goed kan worden als op het moment in de grote steden (waar je om de paar minuten wel ergens op een tram, bus of metro kan springen): ja, dan geloof ik daarin!
Link naar reactie
[quote:4d8238efb5="lion"]Maar als een OV op landelijk niveau net zo goed kan worden als op het moment in de grote steden (waar je om de paar minuten wel ergens op een tram, bus of metro kan springen): ja, dan geloof ik daarin![/quote:4d8238efb5] Als je de kaartcontrole en besturing automatiseert zou je kleine, snelle treinen (500km/u) tussen grote steden kunnen laten rijden die elk kwartier vertrekken, en doorrijden tot 2 uur 's nachts in plaats van 12 uur. Dat vereist grote investeringen in automatisering, nieuwe treinen en lijnen. Daar staat tegenover dat je minder personeelskosten per trein hebt. Bovendien zullen meer mensen de trein in plaats van de auto nemen, omdat 1) benzinekosten de komende 20 jaar hoogstwaarschijnlijk sterk gaan stijgen en 2) een treinreis met een dergelijke trein veel sneller gaat dan de auto. Je verliest dan ook minder geld aan files.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...