Ga naar inhoud

MyCom speelt vals...


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoewel men bij ComputerTotaal een 'zwak' kent voor MyCom; kan ik niet anders dan bekennen dat MyCom vals te werk gaat: In de twee meest recente folders van MyCom worden de switches van NetGear 'GS105GE' 'GS108GE' voor respectievelijk voor 29,95 en 49,95 aangeboden. Helaas zijn deze switches niet te verkrijgen - gedurende de geldigheid van de 'aktiefolders'. MyCom weet te vermelden dat NetGear niet heeft kunnen leveren. Deze week zullen deze switches weer te verkrijgen zijn, maar MyCom verzet doodleuk de 'doelpalen' tijdens de wedstrijd en verlangt opeens zo'n tien euro meer voor de 'goodies'. :evil: http://www.mycom.nl/Products/589.aspx
Link naar reactie
praat me niet van mycom . ik wilde een nieuwe videokaart kopen met een databus van 128 bit . in de folder en in hun computersysteem stond zo een kaart voor pakweg 60 euro . dus ik naar de winkel mycom haarlem . krijg ik een kaartje met eem bus van 64 bit . ik zeg dat is niet goed in de folder en op internet staat deze kaart 128 bit . ik kon praten als brugman maar ik kreeg niet de kaart die er in de folder en op internet staat . een mailtje naar het hoofdkantoor gestuurd met het verzoek dat ik de versie wilde hebben die in de folder en op internet staat . het enige antwoord dat ik kreeg was . bedankt voor de info . nu staat er weer wat stom's op hun site <><> . http://mycom.nl/Products/View/Samsung_Spinpoint_P80_80GB/149956.aspx
Link naar reactie
De zwak voor Mycom ken ik niet van Computer!Totaal, zal vast wel een reclame in staan, en als voorbeeld is mycom ook niet beroerd omdat het een landelijk gevestigde zaak is. Wanneer iets niet leverbaar is tijdens de actie lijkt het me handig iets te bestellen, op die manier heb je de prijs vast gezet. Doen ze zelfs bij Albert Heyn :) Een fout afgebeeld item lijkt me nou eigenlijk niet meteen iets stoms, kan altijd wel gebeuren. Helaas is de ene shop wat makkelijker tav advertenties dan de andere, Alternate wil nog wel eens vriendelijk zijn als de reclame in een tijdschrift goedkoper is als de "live" prijs.
Link naar reactie
Mycom is niet de enige, ook mediamarkt heeft er een handje van, en nog zoveel. Hoort bij het spelletje. Imho moet je eik nooit ingaan op 'aanbiedingen' tenzij ze 'valid' zijn, EN je er wat aan hebt, niet omdat het toevallig 'afgeprijst' is. Geldt zeker voor degenen die pc's zelf bouwen. ALS je dan al op een aanbieding afgaat, dan heb je vrijwel nooit wat je nou eigenlijk wil, gewoon omdat je iets anders koopt dan je eik wilde hebben. Is iets in de aanbieding wat je nou net juist wel wilde hebben, doe het dan vooral wel, maar dat is zeer zeldzaam. Ga uit van wat je WIL, en niet van wat de winkels in de aanbieding hebben, want alleen dan krijg je wat je hebben wilde. Voor de rest: is er een goede aanbieding van datgene wat je wilde hebben, doe het dan, maar pas op voor de valkuilen: 'Meneer, het artikel in de folder is helaas net uitverkocht, maar we hebben hier een veel beter artikel voor u, het kost wat meer, maar dan heeft u ook wat. Ik heb het zelf ook thuis.' etc. Overigens waren er in het verleden wat 'anti-mycom' sites opgezet, die werden neergehaald, maar waren niet voor niets opgezet.
Link naar reactie
Ik ben Mycom dus ook helemaal zat. Twee redenen: Reden 1: Ik was de winnende bieder bij een veiling van een USB-KVM switch. Bijna niemand had geboden dus ik zou 'm voor een prikkie krijgen. En wat gebeurt er dan.... Ik kreeg bericht dat het artikel niet meer leverbaar was... Erg vreemd, waarom zet je het dan op de veiling (misschien niet tevreden met het hoogste bod". Reden 2: ik liet me niet uit het veld slaan en wilde een nieuwe videokaart. Dus ik bood op een 512mb videokaart 3 minuten voor de sluiting van de veiling. Ik was de hoogste bieder. Wat gebeurde er toen? De termijn dat je kon bieden was plotseling verlengd met 4 dagen. Wat mij betreft zijn het dus gewoon oplichters.
Link naar reactie
Ik was nog nooit bij MyCom geweest (en zal ik er nu nooit iets kopen), naar aanleiding van de thread ging ik ff kijken, op de site kwam ik dit stukje tekst tegen:[quote:733badde80]De klant is koning. Dat zal je bekend in de oren klinken. Maar bij MyCom is dat niet alleen maar loze praat, we leven het ook na. Waarom? Omdat een tevreden klant een klant is die terugkomt. En dat vinden wij belangrijk. Voor de klant, maar ook voor onszelf. Door hém of haar voel je jezelf goed, omdat iemand blij is met wat je voor hem of haar hebt gedaan.[/quote:733badde80] Klinkt nu een beetje ironisch... :?
Link naar reactie
Ik heb er mijn laptop gekocht ... was op goed geluk binnen gelopen om te vragen of ze het type hadden. Bleek die net binnen te zijn en kon ik hem meteen kopen. Ik heb toen even bedenktijd gevraagd en de week erna de laptop gekocht :) (wat ? goed nieuws ? ... yep ...) // --- Folders en reclame moet je zowiezo nooit vetrouwen, want dat dat leid tot teleurstellingen (en onnodige druk om iets te kopen ipv je even te bedenken). Die dingen dienen alleen maar om je binnen te krijgen. 10 tegen 1 dat het spul dan net uitverkocht blijkt. En die veilingen ... tja, dacht je werkelijk dat die 'eerlijk' zouden verlopen ? Het is geen eBay of andere site die daar belang bij heeft. Grote kans dat je tegenstanders medewerkers van Mycom zelf zijn.
Link naar reactie
Ik moet toegeven, dat ik ook bij mycom ben weggegaan om de mentaliteit... De zwaar onvoldoende kennis van enkele medewerkers, het vervelende hierarchische systeem, en collega's die dag in dag uit proberen te doen alsof ze het beter weten tegen elkaar. Daarnaast wordt er naar mijn mening onverschillig met de producten omgegaan en ook met RMA's e.d. Vandaar dat ikzelf ook niet gauw bij mycom zou kopen, ookal heb ik er zelf gewerkt. Daarnaast zijn sommige producten ook belachelijk duur en worden er ook zeer vaak gebruikte producten zonder check doorverkocht.
Link naar reactie
[quote:2d9b0d0c20="Venzent"]Heb er ooit 4 geheugen dimms gekocht (volledig ingepakt in dat harde plastic), bracht vervolgens 2 dagen later 2 terug (niet open geweest), kreeg ik minder terug omdat de prijs inmiddels gezakt was :? Ik koop er iig niks meer :wink:[/quote:2d9b0d0c20]dat kan helemaal niet. Dat je dat geaccepteerd heb snap ik overigens ook niet. Je hebt het recht aankopen terug te brengen als het ongeopend is tegen het volledige bedrag. En als zij dat weigeren dan blijf je net zo lang aan de balie staan en steeds maar klagen, zodat elke klant het hoort die binnenkomt, en dan als ze nog niet accepteren, blijven staan tot ze gaan sluiten en weigeren weg te gaan. Werkt altijd :wink: In ieder geval is het een flutwinkel, ik heb er ook al zoveel slechte verhalen over gehoord. Wat ik iedereen wil aanraden is om op www.tweakers.net en op www.kieskeurig.nl bij deze winkel gewoon zijn klachten bij de shopsurvey neer te zetten. Krijgen ze vanzelf een nog slechtere naam bij het grote publiek. Misschien dat ze daarvan leren.
Link naar reactie
Ik zou daar mee oppassen. Dit is een grote keten en dat betekent dat de ervaringen in de ene winkel helemaal niet overeen hoeven te komen met die in andere winkels. Aan de andere kant zul je soortgelijke negatieve ervaringen bij iedere keten zien zodra ze groot genoeg worden dat de concurrentie niks meer voorstelt. Het grootste nadeel van sites als tweakers.net en Kieskeurig.nl is het feit dat de positieve ervaringen vaak niet eens gemeld worden, waardoor sommige winkels geheel ten onrechte een negatieve beoordeling lijken te hebben. (om maar te zwijgen over de mensen die een winkel die niet perfect is meteen zwart gaan maken ...) Het is overigens idd belangrijk om te beseffen dat je rechten als consument veel beter zijn dan wat de meeste winkels beweren.
Link naar reactie
[quote:128c00369e]Het grootste nadeel van sites als tweakers.net en Kieskeurig.nl is het feit dat de positieve ervaringen vaak niet eens gemeld worden, waardoor sommige winkels geheel ten onrechte een negatieve beoordeling lijken te hebben. (om maar te zwijgen over de mensen die een winkel die niet perfect is meteen zwart gaan maken ...) /[/quote:128c00369e] JaF0, in wat voor een wereld leef jij anno 2008? Indien klanten - artikelen, die reeds door andere klanten niet in orde bevonden zijn - met artikelen worden opgescheept totdat er een 'sukkel' voorbijkomt, die bereid is om met zo'n defektprodukt te blijven zitten? Produkten als usb 2.0 worden verkocht; terwijl het in werkelijkheid om usb 1.1 artikelen gaat! Bij een bestelling een produkt wordt aangegeven zijnde op voorraad; terwijl na betaling opeens blijkt dat het artikel - achteraf - toch niet op voorraad is! En het een hel wordt om jouw geld weer terug te mogen krijgen! Omdat zo'n winkel vindt dat jij maar genoegen moet zien te nemen met een alternatief uit zijn assortiment? Zoniet, dan mag jij een maand - of nog langer - in onzekerheid verkeren of je - überhaupt - je geld ooit nog zult terugkrijgen! Winkels die jou een plaatje van een bepaald produkt voorschotelen en jij dan een verouderde versie krijgt aangeleverd? Etc., etc.... Dit soort van 'incidenten' komen al sinds vele jaren structureel voor!!! Ik weet uit ervaring waar ik het over heb. Blijkbaar heb jij er geen moeite mee om te worden benadeeld, maar er zullen vele mensen het met mij eens zijn dat het verre van plezierig is om bestolen en belazerd te worden. Ikzelf ben geen type van het 'pappen en nat houden'! :wink:
Link naar reactie
Inderdaad niet mee eens Jafo. Er zijn teveel klachten om dit af te doen als incident. Daarbij komt, waarom staan er dan op Tweakers.net wel een heleboel winkels met wel goede beoordelingen? ik heb ook een goede beoordeling neer gezet van Eshop waar ik mijn tv gekocht heb. Je onderschat de gemiddelde Tweaker! Die community is velen malen groter dan hier en van een goed niveau, dus het is onzin dat er alleen negatieve reacties worden geplaatst. Daarbij komt moet je bij Tweakers ook een bestelnummer invoeren zodat je niet zomaar kan gaan zitten flamen. Check zelf maar eens: http://tweakers.net/shopreview/4996/eshop-punt-nl.html Je weet dus duidelijk niet waar je over praat.
Link naar reactie
[quote:5f6bb889b9="diquydiq"][quote:5f6bb889b9]Het grootste nadeel van sites als tweakers.net en Kieskeurig.nl is het feit dat de positieve ervaringen vaak niet eens gemeld worden, waardoor sommige winkels geheel ten onrechte een negatieve beoordeling lijken te hebben. (om maar te zwijgen over de mensen die een winkel die niet perfect is meteen zwart gaan maken ...) /[/quote:5f6bb889b9] JaF0, in wat voor een wereld leef jij anno 2008? [/quote:5f6bb889b9] In een wereld waar je zelf moet zorgen voor goede afspraken als je een contract aan gaat ipv er maar op te vertrouwen dat het goed wordt afgehandeld. [quote:5f6bb889b9] Indien klanten - artikelen, die reeds door andere klanten niet in orde bevonden zijn - met artikelen worden opgescheept totdat er een 'sukkel' voorbijkomt, die bereid is om met zo'n defektprodukt te blijven zitten? Produkten als usb 2.0 worden verkocht; terwijl het in werkelijkheid om usb 1.1 artikelen gaat! [/quote:5f6bb889b9] Dat is iets dat de fabrikanten van zulke producten niet eens fatsoenlijk durven te vermelden. Wat dat betreft is het niet echt een fout van de winkel in kwestie. Grootste veroorzaker is de 'standaard' zelf die voor de onduidelijke indeling heeft gezorgt (zo is usb 2.0 is niet gegarandeerd 'hi-speed' tenzij het daarvoor expliciet is gecertificeerd ... ) [quote:5f6bb889b9] Bij een bestelling een produkt wordt aangegeven zijnde op voorraad; terwijl na betaling opeens blijkt dat het artikel - achteraf - toch niet op voorraad is! En het een hel wordt om jouw geld weer terug te mogen krijgen? ... [/quote:5f6bb889b9] Dat is en blijft het nadeel van vooruitbetalen. Ik koop liever iets pas als ik het ook daadwerkelijk op voorraad is. Scheelt een hoop ellende ... Een verkoper heeft namelijk het recht om voor een equivalent te zorgen indien een product door omstandigheden niet geleverd zou kunnen worden en jij hebt dat te accepteren tenzij je echt duidelijk kunt maken dat het niet acceptabel is. Dat is gewoon de wet op dat punt en de verkoper moet het wel heel bont maken wil dat onredelijk worden geacht. Als je dat soort situaties wilt voorkomen zul je al van te voren duidelijk moeten maken wat jouw wensen zijn en dit (liefst) schriftelijk laten vastleggen. [quote:5f6bb889b9] Omdat zo'n winkel vindt dat jij maar genoegen moet zien te nemen met een alternatief uit zijn assortiment? Zoniet, dan mag jij een maand - of nog langer - in onzekerheid verkeren of je - überhaupt - je geld ooit nog zult terugkrijgen! [/quote:5f6bb889b9] Dat is vrijwel altijd duidelijk vermeld in de meeste advertenties ('artikel kan afwijken blah blah ... ') en zoals gezegd is dat hun wettelijke recht/plicht. [quote:5f6bb889b9] Winkels die jou een plaatje van een bepaald produkt voorschotelen en jij dan een verouderde versie krijgt aangeleverd? Etc., etc.... [/quote:5f6bb889b9] Daar zijn niet alleen de winkeliers maar ook de fabrikanten aan schuld. Die leveren niet de informatie aan waardoor de winkelier niet eens kan weten of er een 'verouderde' versie wordt geleverd. Ga maar eens voor de grap op zoek naar een nieuwe tv en zie dan maar eens een winkel te vinden die uberhaupt weet welk model het is. Alleen bij auto's is redelijk duidelijk aanwezig en zelfs dan moet je verdomd goed weten dat er uberhaupt een 'oud' model is en maakt het in de praktijk voor de meesten niet eens uit. [quote:5f6bb889b9] Dit soort van 'incidenten' komen al sinds vele jaren structureel voor!!! Ik weet uit ervaring waar ik het overheb. [/quote:5f6bb889b9] Ik weet uit eigen ervaring dat dit soort 'incidenten' dat daadwerkelijk zijn. [quote:5f6bb889b9] Blijkbaar heb jij er geen moeite mee om te worden benadeeld, maar er zullen vele mensen het met mij eens zijn dat het verre van plezierig is om bestolen en belazerd te worden....[/quote:5f6bb889b9] Als je daadwerkelijk bestolen en belazerd bent ... waarom heb je dan nog geen aangifte gedaan bij de politie en andere relevante instanties ? Zo lang jij je beperkt tot het plaatsen van een mededeling op een forum dat niet eens door de medewerkers van de winkel bezocht wordt en waarvan de gevolgen 0,niks zijn heeft dat geklaag geen zin en zal die situatie die jij beschrijft inderdaad blijven bestaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...