Ga naar inhoud

Ziektekosten verzekering, hoe maken jullie je keuze?


anoniem

Aanbevolen berichten

Vandaag een rijtje verzekeringen bekeken. Wat ik normaal doe is de ziektekosten van dit jaar mee te nemen in de schatting van het volgende jaar. Verder kijk ik dan naar de meest waarschijnlijke kosten die mij misschien te wachten staat. Het valt mij op dat een aantal verzekeringen erg geheimzinnig doen over de tandarts verzekering. Bv FNV-Menzis, veel opgesplitst, terwijl zij iha zwijgen over het maximum berag. Waarom zo moeilijk? Gewoon alles bij elkaar of zo ... Zelfs rekening houdend met die tandarts verzekering die ik volgens mij niet moet nemen, toch relatief goedkoop. Mijn huidige verzekering vergoed of heel weinig of heeft de basis verzekering niet volledig gedocumenteerd. Ik zal hun er nog over bellen.
Link naar reactie
als je niet teveel ziek bent kun je overwegen om een hoog eigen risico te nemen. Met 3 kids rond de 20j is dat best interessant, immers zulke kids zijn (hopelijk) bijna nooit ziek... Vaak hebben ze wel een goede tandregulatie nodig (bijv ook een ortho) en dan is de topverzekering juist erg belangrijk (20 euro voor de kids voor het complete toppakket, 32 voor ons). Ik heb dan mazzel dat mijn (werk)collectief ook nog uitwonenende studerende kids accepteert . De basispremie ligt bij ons met korting op ca 68 euro p/m dit jaar (max eigen risico). Kijk vooral wat je zelf kunt (ver)dragen: daar kun je het meest mee verdienen..... (ik had ook voor jouw verzekering kunnen kiezen, maar een kort vergelijk pakte al zo snel minder uit dat ik niet verder gekeken heb, to be honest)
Link naar reactie
Mijn huidige verzekering van Unive (daar zit ik eigenlijk al heel erg lang bij), lijkt afgezien van de eigen bijdrage omdat voor alle verzekeringen geldt, 300 euro duurder te worden. Nu was dit dit jaar voor mij al duurder geworden. Na wat rekenwerk, valt het mij op dat Unive voor mij zo'n 600 euro duurder in vergelijking met Menzis (incl. goedkoopste tandartsverz). Dat was 2 jaar geleden wel anders. Nu komt bij mij het verschil vooral door de tandarts kosten die eigenlijk heel slecht vergoed worden door bijna alle verzekeringen. Ten minste, als ik kijk naar premie en wat ik er voor hoop terug te krijgen. Ik kan als doemdenker wel denken dat ik 4 wortelkanaal behandelingen krijg in 1 jaar, maar eigenlijk verwacht ik er hooguit 1 in de 5 jaar. En dan is het helemaal schrikken als ik zie wat de premie wordt voor een eventuele vergoeding voor een kroon (sorry Menzis!). En een ander verschil komt door de Oefentherapie. Dit jaar vrij veel behandelingen gehad.
Link naar reactie
Ik heb het vrij eenvoudig bekeken a.h.v. deze criteria: [list=1:ddb2960431][*:ddb2960431]Ik moet niet teveel gezeik hebben: zelf mijn ziekenhuis, apotheek, etc. kunnen kiezen dus. [*:ddb2960431]Ik moet een redelijke vergoeding hebben voor mijn bril. Daarbij viel vooral op dat soms pas vanaf een sterkte van [u:ddb2960431]>[/u:ddb2960431]4.5 dpt wordt vergoed. Opletten dus. [*:ddb2960431]Ik wil ook geen gezeik hebben met mijn tanden, als daar iets mee is moet dat gewoon gefixed kunnen worden. [*:ddb2960431]Verder ben ik een gezond vrolijk persoon, dus allerlei rare extra's hoeven van mij niet[/list:o:ddb2960431]Zo bleven er een paar over. Het jongerenpakket van VGZ (tot 27 jaar) kwam bij mij het goedkoopste uit de bus. Vooral het voordeel van complete tandendekking en goede dekking voor mijn bril gaf de doorslag. Komend jaar ga ik € 105,- per maand betalen. Netjes toch.
Link naar reactie
Ik ben geen 27 meer. Ik heb Unive nog om verduidelijking gevraagd over een bepaalde vergoeding, het blijkt dat de vergoeding voor bv Oefentherapie dezelfde is gebleven. Dat geeft een gunstiger beeld, dan nog steeds maximaal zo'n 250 euro verschil, tussen de goedkoopste en duurste 500 euro (dit in het geval zelfde kosten 2007 als 2008). Ga ik uit van de te verwachten ziektekosten, vnl tandarts en medicijnen, dat is het resultaat weer geheel anders. Dan is mijn huidige verzekering bijna de duurste. Alleen lijken de verschillen wel dichter bij elkaar te liggen. ALleen ga ik er nog wel vanuit dat de verplichte eigen bijdrage voor alle ziektekosten geldt. Dit is voor mij niet duidelijk.
Link naar reactie
ik heb het er al jaren uit . een open hart operatie en diverse om leidingen in onderbuik en benen . of je nu door de hond of de kat wordt gebeten . het kost gewoon teveel geld . en ook al heb je een top polis . dan is de kans er degelijk dat als je eens bij een dokter bent geweest dat je toch nog moet bij betalen voor de medicijnen . ik maak mij niet meer druk om zulke dingen . ik ben nu drie jaar afgekeurd ik vind het best zo
Link naar reactie
[quote:9c8dcadc42="Hans.Vosman"] ALleen ga ik er nog wel vanuit dat de verplichte eigen bijdrage voor alle ziektekosten geldt. Dit is voor mij niet duidelijk.[/quote:9c8dcadc42] Zover ik dat had begrepen is er geen eigen risico voor de aanvullende verzekering. Meestal staat dat wel in de veel gestelde vragen van zo een zorgverzekering. Bijvoorbeeld die van [url=http://www.menzis.nl/web/show/id=47129]Menzis.[/url] Ik heb zelf Agis Basispolis + Compleetpolis & Tand 125. Ik heb ook andere zorgverzekeraars overwogen. Door in google te typen zoekwoord [b:9c8dcadc42] zorgverzekering [/b:9c8dcadc42] worden er onder andere sites getoond die je kunnen helpen, bij de keuze. Als ik bijvoorbeeld [url=http://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx]Independer[/url] probeer, dan zie ik weinig verschil in maandpremie. De hoeveelheid in verschil, is afhankelijk van de Dekkingswensen.
Link naar reactie
Hans.Vosman schreef: Alleen ga ik er nog wel vanuit dat de verplichte eigen bijdrage voor alle ziektekosten geldt. Dit is voor mij niet duidelijk. Het verplichte eigen risico geldt alleen voor het basispakket. Voor de huisarts, tandheelkundige zorg tot/met 21 jaar, verloskundige zorg en kraamzorg geldt als uitzondering geen eigen risico. Heb je bijv. veel medicijnen nodig dan geldt daarvoor wel het eigen risico en in feite moet je dan dus je maandelijkse zorgpremie met 150 : 12 verhogen. Let wel op bij overstappen naar een andere verzekering als je een aanvullend pakket wilt. Een defect(je) dat je bij de invoering van de nieuwe zorgverzekering al had en waarvoor je toen geaccepteerd werd, betekent nu in de meeste gevallen een weigering tot acceptatie. Of acceptatie in een lager aanvullend pakket.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...