Ga naar inhoud

Ayaan Hirsi Ali Veiligheidsfonds


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:3e2dcfaa5f="Phrea"]Populistische bitch die voor de extremen gaat omdat daar 'openingen' liggen.[/quote:3e2dcfaa5f] Of misschien omdat ze extreem slechte persoonlijke ervaringen heeft met fundamentalistische Islam. Hoe dan ook, wij hebben vrijheid van meningsuiting en een rechtssysteem voor als mensen daarin te ver gaan. Dat iemand het risico loopt vermoord te worden voor zijn uitspraken vind ik onacceptabel.
Link naar reactie
[quote:40e3326076="Phrea"]egslim, politieke overtuigingen zouden eik niet gebaseerd mogen zijn op persoonlijke ervaringen alleen.[/quote:40e3326076] Met veel van haar politieke opvattingen ben ik het eens. Onder andere dat mannen en vrouwen gelijke rechten moeten hebben en dat het recht op vrijheid van meningsuiting belangrijk is. Maar ik ben niet opgegroeid als meisje in een samenleving waar vrouwen achtergesteld worden of bedreigd met de dood vanwege mijn uitspraken. Logisch dat zij die opvattingen dus veel feller verkondigt dan ik, maar dat geeft haar geen ongelijk. [quote:40e3326076]Verder mag ze idd roepen wat ze wil, maar dat wil niet zeggen dat alles wat ze roept zomaar in conclaaf is met wat wij als vrijheid van meningsuiting en godsdienst beogen.[/quote:40e3326076] Helemaal mee eens. Ze mag bijvoorbeeld niet zonder aanleiding "BRAND!" roepen in een bioscoop, laster verspreiden en bepaalde discriminerende opmerkingen zijn ook verboden. Doet ze dat toch dan kun jij haar voor de rechter slepen, die haar straf kan opleggen als hij je in het gelijk stelt. Ben je ontevreden met de bestaande wettelijke beperkingen op vrijheid van meningsuiting dan kun je politiek actief worden om de wet aan te passen. Nederland is een rechtsstaat. Dat betekent dat we geschillen in het uiterste geval volgens de wet door de rechter laten oplossen. Ik blijf erbij dat het onacceptabel is als mensen het risico lopen vermoord te worden vanwege een geschil over vrijheid van meningsuiting.
Link naar reactie
[quote:b357a3428c="Phrea"]egslim, politieke overtuigingen zouden eik niet gebaseerd mogen zijn op persoonlijke ervaringen alleen.[/quote:b357a3428c] Verder is ze natuurlijk niet bepaalde het domste meisje uit de klas en heeft ze politicologie gestudeerd. De wiki is trouwens bijzonder fors [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali]*klik*[/url] :o
Link naar reactie
[quote:449611d163="plextor"]ik denk dat zij alleen maar voor zelf gewin gaat .[/quote:449611d163] Waar baseer je dat op? Bedenk dat ze de afgelopen jaren half ondergedoken leefde, in niet bepaald comfortabele omstandigheden. Als eigen gewin haar doel is dan lukt dat niet bepaald. [quote:449611d163]en onder andere door haar schuld licht v Goch nu ook met zijn neus omhoog .[/quote:449611d163] [url=http://www.muntzvandewint.com/site/audio/Theos_famous_last_words.wma]Audio interview met Theo van Gogh.[/url] Van Gogh besteedde een groot deel van zijn carriëre aan het leveren van scherpe kritiek op fundamentalistische religie, hij zag er geen gevaar in. [quote:449611d163]het is een heel gevaarlijk figuur[/quote:449611d163] Nee. Personen die bereid zijn mensen te vermoorden vanwege hun uitspraken zijn gevaarlijke figuren. Hirsi Ali doet niemand kwaad. Zij is het slachtoffer, je zet de wereld op z'n kop als je mensen die over willen gaan tot moord vanwege kritiek op hun religie als slachtoffer beschouwt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb in 'dienst' geleerd dat je mag zeggen: ik vind je een sukkel. Je mag niet zeggen: jij bent een sukkel. HA zegt dat moslims slecht zijn o.i.i.d.g. Ze zou moeten zeggen: ik vind moslims slecht. Het is een belangrijk onderscheid. Maar goed, hoelang kijk en luister jij actieloos toe als er iemand tegenover je staat en voor alles en nog wat uitmaakt? Op een bepaald moment haal je natuurlijk uit. HA is gewoon iemand die het zelf opzoekt. Net als Theo. Ga eens bij een paar leeuwen in een kooi en ze vreten je op. Beledig moslims maar lang genoeg en ze knallen je overhoop. Dat weet iedereen. Dan ben je echt dom als je blijft doorgaan met beledigen. Heeft weinig met vrijheid van meningsuiting te maken, je bent gewoon dom. Ik keur een moord op HA uiteraard niet goed, en de moord op Theo natuurlijk ook niet. Maar ze hebben met moordenaars te maken. Kun je wel niet willen, maar het is een feit. Dus de vraag [i:521272992f]Wie zou geld willen geven voor het Ayaan Hirsi Ali Veiligheidsfonds [/i:521272992f] beantwoord ik met: ik niet, geen cent!
Link naar reactie
[quote:1fd4a60446="Wiep Corbier"]Ik heb in 'dienst' geleerd dat je mag zeggen: ik vind je een sukkel. Je mag niet zeggen: jij bent een sukkel. HA zegt dat moslims slecht zijn o.i.i.d.g. Ze zou moeten zeggen: ik vind moslims slecht.[/quote:1fd4a60446] Niet dat ik het geheel met je eens ben, maar laten we eens kijken naar wat [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali]Hirsi Ali precies zegt[/url]: [i:1fd4a60446]"En ik mag vinden: Mohammed is als individu verachtelijk (1). Mohammed zegt dat een vrouw binnenshuis moet blijven, een sluier moet dragen, bepaald werk niet mag verrichten, niet hetzelfde erfrecht heeft als haar man, gestenigd moet worden als zij overspel pleegt (2) – ik wil laten zien dat er ook een andere werkelijkheid is dan de "waarheid" die, met behulp van Saoedisch geld, over de wereld wordt verspreid.(3)" [/i:1fd4a60446] (1) Voldoet aan jouw omschrijving van wat moet kunnen. (2) Lees de Koran en andere Islamitische geschriften erop na, die dingen heeft Mohammed inderdaad gezegd. (3) Iets lastiger te bewijzen, maar feitelijk juist. Dus Hirsi Ali's uitspraken lijken te voldoen aan wat jij vindt dat moet kunnen, tenzij je andere quotes van haar kunt vinden die ermee in tegenspraak zijn. [quote:1fd4a60446]Maar goed, hoelang kijk en luister jij actieloos toe als er iemand tegenover je staat en voor alles en nog wat uitmaakt? Op een bepaald moment haal je natuurlijk uit.[/quote:1fd4a60446] Ja, toen ik 12 was. Maar nu ik volwassen ben kan ik me geen verbale belediging bedenken die mij zou provoceren om physiek uit te halen. Verbaal terugslaan is iets anders, maar in dat geval speelt de intellectuele uitdaging een minstens even grote rol als enige verontwaardiging. De kans is groter dat ik gewoon m'n schouders ophaal en verder ga met iets leukers. [quote:1fd4a60446]Ga eens bij een paar leeuwen in een kooi en ze vreten je op. Beledig moslims maar lang genoeg en ze knallen je overhoop. Dat weet iedereen. Dan ben je echt dom als je blijft doorgaan met beledigen.[/quote:1fd4a60446] Nu ben jij degene die Moslims met beesten vergelijkt. Maar zoals je zelf al aangeeft zitten leeuwen in Nederland in een kooi. Los rondlopende leeuwen worden hier opgesloten of afgeschoten, om de voor de hand liggende reden die je zelf al geeft. Overigens sluiten we mensen die aan een stoornis lijden waardoor ze een gevaar voor hun omgeving vormen ook op - [url=http://www.justitie.nl/onderwerpen/straf_en_boete/tbs/]tbs[/url]. Mijn punt is simpel, Moslims dienen zich aan dezelfde wetten te houden als alle andere Nederlanders. Geloof is geen enkel excuus voor crimineel gedrag, omdat we in een seculair land leven. En als we dit land seculair, veilig en vrij willen houden zullen we die normen en waarden moeten verdedigen. Gelovigen die overgaan tot geweld en moord vanwege hun overtuiging zijn even gevaarlijk als sommige tbs'ers, en moeten we daarom op dezelfde manier behandelen om onze samenleving te beschermen. Gelukkig is die groep relatief klein, het overgrote deel van de Moslims is niet geweldadig. En de inquisitie en beeldenstorm liggen al lang achter ons. :)
Link naar reactie
Als je Wilders en Ali hoort dan hebben we nu een nieuwe inquisitie. In plaats van achter heksen/ongelovigen of communisten/russen zitten we achter moslims en andere andersdenkenden aan ... "The more things change, the more they stay the same ..." Overigens is het best bizar : Eerst vraag zo iemand [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Political_asylum]politiek asiel aan (= we beloven zo iemand te beschermen juist vanwege dit soort idioten)[/url] Vervolgens zeggen we doodleuk : doei, regel het nu maar zelf ... En waarom ? Omdat de politiek ineens besloten heeft dat maar op te heffen. Aan de andere kant mag je je ook afvragen waarom ze dit soort figuren tegen het zere been blijft aanschoppen. Je kunt niet echt verwachten dat iemand anders dan je eigen moeder je dan nog wil beschermen. En je mag je afvragen waarom ze op politici durft te vertrouwen die iedere verkiezing toch maar wat blaten wat hun het beste uitkomt. // --- [quote:67d0b76d90] Lees de Koran en andere Islamitische geschriften erop na, die dingen heeft Mohammed inderdaad gezegd. [/quote:67d0b76d90] Geef dan de bladzijde en regel aan waar hij dat gezegd zou hebben. Ik durf te beweren dat een groot deel van dat soort 'regels' eenzelfde oorsprong hebben als die in het Katholieke geloof : interpretaties van interpretaties van mensen die misschien wel eens wat gelezen hebben. In de bijbel staan net zulke uitspraken.Het enige verschil is dat op een enkele kleine partij na niemand meer in dat boek geloof als het op recht aan komt. [quote:67d0b76d90] Many that live deserve death, and some that die deserve life. Can you give it to them? Do not be too eager to deal out death in judgment. Even the very wise can not see all ends. … [/quote:67d0b76d90]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wat altijd wel een leuk vergelijk is: In de middeleeuwen deden katholieken hetzelfde als sommige (extreme) moslims nu. Geloof verwarren met macht, want dat is waar het bij een kleine groep om gaat. Iedereen die anders dacht werd om zeep geholpen of "verzocht" om weer de juiste weg te kiezen. Het merendeel van de moslims is volkomen normaal en kan zich ook helemaal niet vinden in al dat extremistische geweld. Sterker nog, de Koran en de Bijbel schelen in wezen helemaal niet zo veel van elkaar. Wat altijd jammer is, is dat iedereen die een extreme mening verkondigt, of dat nu voor of tegen is, ruime aandacht in de media krijgt, waardoor de massa het idee krijgt dat die extreme gedachten door iedereen onderschreven worden.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:e50aed68db="JaFO"]Geef dan de bladzijde en regel aan waar hij dat gezegd zou hebben. Ik durf te beweren dat een groot deel van dat soort 'regels' eenzelfde oorsprong hebben als die in het Katholieke geloof : interpretaties van interpretaties van mensen die misschien wel eens wat gelezen hebben.[/quote:e50aed68db] Ok. Beter laat dan nooit. ;) [i:e50aed68db]Mohammed zegt dat een vrouw binnenshuis moet blijven,[/i:e50aed68db] 33:32 O ye wives of the Prophet! Ye are not like any other women. If ye keep your duty (to Allah), then be not soft of speech, lest he in whose heart is a disease aspire (to you), but utter customary speech. 33:33 And stay in your houses. Bedizen not yourselves with the bedizenment of the Time of Ignorance. Be regular in prayer, and pay the poor-due, and obey Allah and His messenger. [i:e50aed68db]een sluier moet dragen, [/i:e50aed68db] 33:59 O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them [i:e50aed68db]niet hetzelfde erfrecht heeft als haar man,[/i:e50aed68db] 4:11 Allah chargeth you concerning (the provision for) your children: to the male the equivalent of the portion of two females [i:e50aed68db]gestenigd moet worden als zij overspel pleegt[/i:e50aed68db] Foutje, ze hoeft alleen maar afgeranseld te worden met honderd zweepslagen. 24:2 The adulterer and the adulteress, scourge ye each one of them (with) a hundred stripes. En heb ik alleen gemist: [i:e50aed68db]bepaald werk niet mag verrichten, [/i:e50aed68db] Maar dan zijn nog de hadith. Die geven ook allerlei wetten en regels, op basis van wat Mohammed tijdens zijn leven zei en deed. Probleem is dat er erg veel hadith zijn, die niet allemaal door iedereen als "echt" worden beschouwd. De geldigheid en intepretatie van de verschillende hadith is een belangrijk discussiepunt binnen de Islam. Het stenigen van een vrouw die overspel heeft gepleegd (en haar man hoeft slechts 1 getuige aan te voeren om dat te bewijzen, volgens de Koran heeft de getuigenis van een man meer gewicht dan die van een vrouw) is gebaseerd op wat Mohammed zei volgens enkele hadith.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...