Ga naar inhoud

"stakingen" tegen 1040 uur


anoniem

Aanbevolen berichten

Frans :evil:, door dat vak ben ik van VWO naar HAVO/VWO naar HAVO gegaan. De meeste mensen nemen die vakken omdat ze niet zo goed zijn in de andere vakken ( 9 v/d 10 hebben het niet nodig voor hun vervolg opleiding ). Ik ben slecht in talen en ben dyslectisch, maar Engels kan ik wel goed en das veel belangrijker dan Frans of Duits. Ik ben echter bang dat ik morgen in elkaar word gemept, gebeten door zo'n rothond of omgespoten worden door zo'n waterkanon :oops:. Geschiedenis kan je alleen maar in je hoofd stampen .bijv. dat de 2de wereld oorlog op 1 september 1939 begon. Ik kan hetzelfde doen met eco. Ik doe er niks in de les maar toch haal ik makelijk een voldoende voor een toets zonder te leren. Met natuurkunde speeld de hele klas Poker op hun rekenmachine. De docent heeft niks door :P, en ondertussen heeft de helft van de klas een onvoldoende :roll: Wat mij betreft mogen die relschoppers een nachtje overnachten in een cel :wink:. Gewoon een hoop camera's op dat plein plaatsen en de dader de schade laten betalen( ik ga ervan uit dat de boel uit de hand gaat lopen ). [quote:bc2393908e]Ik denk dat wat jij "inzicht hebben" noemt ik als "conceptueel begrijpen" beschouw. Hoeveel tijd besteden leerkrachten tegenwoordig aan klassikale uitleg? En individuele aandacht? Want dat is voor veel mensen een goede manier om begrippen duidelijk te maken. En conceptueel begrip van de stof heb je inderdaad nodig.[/quote:bc2393908e] Geen idee wat het woord betekend maar ik denk dat ik dat bedoel. Als je je in de trein zo vragen wat 25^0 is krijg je je vaak 0 te horen terwijl het 1 is. En dan kijken ze je aan alsof je ze in de maling neemt :P.
Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:ea4db915db="egslim"] Zelf heb ik geschiedenis als achtste vak gevolgd, wij hoefden slechts zeven vakken te nemen. Voor geschiedenis heb ik geen les gehad, ik maakte alleen de toetsen plus het examen. (Had een 6.3, omdat ik de verkeerde examenstof had geleerd :P) Wat mij betreft zou je geen les hoeven te volgen als je die niet nodig hebt om de toetsen voldoende te maken. [quote:ea4db915db]Die wiskunde sommen maken heeft niet voor iedereen zin. Je traint daarmee niet het inzicht. Je hebt het of niet.[/quote:ea4db915db] Ik weet het een en ander van wiskunde, de studie natuurkunde zit er vol mee. De belangrijkste vaardigheden zijn differentiëren en integreren, en die leer je door te oefenen. Bovendien kom je op een gegeven moment op een niveau waar menselijk inzicht ontoereikend is. Een 3-D figuur kun je je visueel wel voorstellen, probeer het eens met 4-D of nog hoger. [quote:ea4db915db]Er zit een verschil tussen oefenen en oefenen. Ik maak meestal maar een paar sommen uit het boek terwijl sommige het hele hoofdstuk doorwerken en er nog niks van snappen(wiskunde B). Met wiskunde D doe je opdrachten in je boek maar dat zijn 1 a 2 opgaves op de toets, de rest is inzicht.[/quote:ea4db915db] Ik denk dat wat jij "inzicht hebben" noemt ik als "conceptueel begrijpen" beschouw. Hoeveel tijd besteden leerkrachten tegenwoordig aan klassikale uitleg? En individuele aandacht? Want dat is voor veel mensen een goede manier om begrippen duidelijk te maken. En conceptueel begrip van de stof heb je inderdaad nodig.[/quote:ea4db915db] Je bent niet de enige, ik heb ook geschiedenis als 13e vak, je moet er bij ons eigenlijk 12 kiezen, maar ik heb dus ook nog geschiedenis. Volg de lessen ook niet, en uiteindelijk toch een 9,3 :) , en het leukste nog was dat dat het hoogste van de klas was. Alleen is dit nu nog mijn rapport, heb nog geen examen gedaan, zit nu in de 4 VWO. Maarre wisD heb ik ook. Ik moet zeggen dat ik toch wel eigenlijk best veel opdrachten maak. Soms als ik het echt wel snap, dan sla ik eens iets over. Maar ik ben het er wel mee eens dat oefenen niet verkeerd is. Per slot van rekening als je het sneller kan, dan haal je ook je pw makkelijker, want die dingen die duren altijd erg lang. En als je dus niet geoefend hebt, tja dan doe je er toch meestal wel iets langzamer over, en misschien snap je het ook niet altijd. Verder is de leraar de laatste tijd ook aan het contorleren of je het wel af hebt, dus dan moet je wel. De klasikale uitleg, is eigenlijk bij wisD aanwezig. Maar we hebben voor WisB een andere leraar, en die legt eigenlijk niks uit. Dus dat verschilt volgens mij gewoon per leraar.
Link naar reactie
Vandaag is het vrij rustig verlopen. Beetje vuurwerk hier en daar en een paar rookbommen. Op het einde was er vuurwerk naar de DJ gegooid zodat zijn apparatuur kapot was gegaan :evil:. Voordat er 2 politici op het podium kwamen zij Giel Beelen: " ff naar achter want ik stink uit m'n bek". Helaas was Plasterk er niet en de staatssecretaris ook niet ( misschien waren ze bang). Er werd eel gefilmd door de politie en in het begin ook door jounalisten(misschien sta ik op geenstijl). Ik heb maar 1 iemand gezien de gearresteerd was, maar toe ik wegging wouden ze een politie busje op z'n zij leggen en ineens rende iedereen weg. Kwa muziek ging het wel maar die Lara kon niet zingen (auw mijn oren), en de DJ kon zijn act niet doorzetten :(. Ben rond half 2 vertrokken want het werd wat roemoeriger(meer vuurwerk e.d.). Bij het Olympisch stadion heb ik nog ff mijn buikje gevuld en ben in de bus gaan zitten. Het is wel beter als een dagje school :P. [quote:66e47f0fe3]De klasikale uitleg, is eigenlijk bij wisD aanwezig. Maar we hebben voor WisB een andere leraar, en die legt eigenlijk niks uit. Dus dat verschilt volgens mij gewoon per leraar.[/quote:66e47f0fe3] Bij mij is er geen klasikale uitleg met wisD omdat we maar met 5 mensen in de klas zitten. Dat moeten ze bij meer vakken doen 8). Bij wiskunde B word er heel slecht uitgelegd en ben ik een soort docent,is soms irritant want ze vragen je hoofd kapot.
Link naar reactie
[quote:4d72281c9d="Japie III"]De klasikale uitleg, is eigenlijk bij wisD aanwezig. Maar we hebben voor WisB een andere leraar, en die legt eigenlijk niks uit. Dus dat verschilt volgens mij gewoon per leraar.[/quote:4d72281c9d] Bij mij op de middelbare school bestonden alle lessen bijna geheel uit klassikale uitleg en behandeling van huiswerk. Dat die dingen tegenwoordig optioneel lijken te zijn betekent dat veel meer van het initiatief en de kwaliteit van de leraar afhangt. Het is immers veel gemakkelijker voor hen om jullie maar wat te laten aanmodderen, ook al kom je daar nauwelijks verder mee. @jean willem: Heeft die natuurkunde leraar niet door dat jullie allemaal poker op de rekenmachine spelen, of kan het hem gewoon niet schelen? [quote:4d72281c9d="jean willem"]Bij wiskunde B word er heel slecht uitgelegd en ben ik een soort docent,is soms irritant want ze vragen je hoofd kapot.[/quote:4d72281c9d] Nog afgezien van het feit dat het de taak van de leraar is. Maar het lijkt me dat jij gewoon een niveau te laag zit vanwege dat Frans.
Link naar reactie
Hij is een beetje oud en hoort niet zo goed :P. Het is wel iritant dat hij vergeet achtig is maar soms maken we er misbruik van :). Als hij een voltmeter moet halen en hij komt terug omdat hij is vergeten wat hij moet halen en vraagt dan: "wat moet ik halen". Dan zeggen we met z'n alle : "een Ampere meter". komt hij met die meter aanzetten en heeft hij een stroom curcuit gemaakt en komt hij erachter dat hij 2 Ampere meters heeft XD. Ook kan die man praten over dingen die niks met het onderwerp te maken heeft. kernfusie heeft niet zoveel te maken met een stroom curcuit. [URL=http://imageshack.us][img:9df4074708]http://img91.imageshack.us/img91/3600/communistentaktiekkllolka0.jpg[/img:9df4074708][/URL] Ik heb ff omcircelt waar ik stond (gele doek). [quote:9df4074708] Maar het lijkt me dat jij gewoon een niveau te laag zit vanwege dat Frans.[/quote:9df4074708] Dat is inderdaad zo. Ik heb frans nu laten vallen maar je kan niet van 4 havo naar 5 vwo :evil:( wel van 3 havo naar 4 vwo ). En ik mocht het niet in de 3de laten vallen omdat me cijfers te goed waren ( je mag het laten vallen als je veel problemen hebt met frans en dyslectisch bent ). Maar de HTS is ook niet slecht.
Link naar reactie
[quote:fbd96a5628="jean willem"]Ook kan die man praten over dingen die niks met het onderwerp te maken heeft. kernfusie heeft niet zoveel te maken met een stroom curcuit. [/quote:fbd96a5628] Maar het is wel interessant. ;) Met mate, natuurlijk. [quote:fbd96a5628]Dat is inderdaad zo. Ik heb frans nu laten vallen maar je kan niet van 4 havo naar 5 vwo :evil:( wel van 3 havo naar 4 vwo ). En ik mocht het niet in de 3de laten vallen omdat me cijfers te goed waren ( je mag het laten vallen als je veel problemen hebt met frans en dyslectisch bent ). Maar de HTS is ook niet slecht.[/quote:fbd96a5628] En mag je met een HAVO diploma nog steeds naar VWO5? Een jongen die ik ken kwam op de MAVO terecht omdat hij erg slecht was in Frans, daarna heeft hij de HAVO gedaan en vervolgens het VWO. Hij is nu afgestudeerd wiskundige.
Link naar reactie
[quote:9195ed853e="Vandread"]Dit moet je niet te serieus nemen: http://www.geenstijl.tv/2007/11/rutger_bij_het_sgolierenprotes.html misschien is dat meisje het slechtste voorbeeld maar moest ik nou lachen of janken ...[/quote:9195ed853e]Heb het filmpje gezien, het zal je vriendin maar zijn :o "landverraders", "met z'n allen trappen we er wel even eentje in elkaar". :? Nu begrijp ik ook waarom ze zo lang naar school moeten. Kunnen ze die stoere praat even afleren.
Link naar reactie
[quote:553fb98950="egslim"] [b:553fb98950]Ik ben voorstander van meer aandacht voor wiskunde en natuurwetenschappelijke vakken op de middelbare school, maar schrap dan eerst de onzinnige "lesstof" om daarvoor ruimte te maken.[/b:553fb98950] Natuurlijk maken veel studenten en mensen met een fulltime baan meer uren dan middelbare scholieren. Tieners zijn nog kinderen, geef ze dan ook de vrije tijd om kind te zijn. Hersenloze lesuren zijn verspilling van tijd voor de leerlingen, en verspilling van onze belastingcenten.[/quote:553fb98950] Volledig mee eens! Er zijn zo veel vakken (ik spreek van een Vlaamse school :)) die niet veel nut hebben, of ook konden gegeven worden op minder uren. Moest dit effcienter gebeuren zouden er minder uren in't totaal nodig zijn en was de kennis/vaardigheden op't eind gelijk...
Link naar reactie
[quote:a6f7e07dce="Vandread"]Hebben wij geluk? Wilde je gaan relluh dan? :') Dit moet je niet te serieus nemen: http://www.geenstijl.tv/2007/11/rutger_bij_het_sgolierenprotes.html misschien is dat meisje het slechtste voorbeeld maar moest ik nou lachen of janken ...[/quote:a6f7e07dce] Dat meisje is inderdaad het slechte voorbeeld, maar wat nou van die bezorgde burger :? Ik ben nergens van ik maak me zorgen, want er moet een goede demonstratiemoglijkheid zijn :? WTF zit die gast nou te lullen :lol:
Link naar reactie
Wat hebben wij toch ongelofelijke achterlijke scholieren hier in Nederland. Het is goed als scholieren in opstand komen als de kwaliteit van de lessen niet goed zijn. Maar nou hebben ze het helemaal verpest door dit als een goed excuus te vinden om rel te schoppen. Dankzij heel wat tuig dat daar rond liep denkt de regering alleen maar van "Die moeten we langer op school laten" Inplaats minder lesuren. En dat de hersenen van dat meisje niet groter zijn dan een walnoot mag ook wel duidelijk wezen.
Link naar reactie
Midna, zo generaliseren getuigd ook niet van enig inzicht, een groot deel van de scholieren komt er zeker niet om te "rellen" en een deel zal zeker weten waar ze het over hebben. Rellen zullen ook de mening van de regering niet ineens negetief beinvloeden maar wel erop attanderen dat bepaalde jeugd wat betere begeleiding nodig heeft ;) @MirageH1992, over die bezorgde man zou ik me niet echt zorgen maken, je hebt altijd wel bijzondere mensen, meestal doen ze geen vlieg kwaad. Voegt natuurlijk beetje kleur toe aan de reportage :lol:
Link naar reactie
dat meisje is inderdaad het slechtste voorbeeld ooit. er waren een hoop scholieren die ook gewoon naar die stakingen gingen voor de kwaliteit, niet voor de rellen. hier in ermelo zijn er bijv. een hoop leerlingen met de trein naar het museumplein gegaan om echt hun mening te laten horen. wel jammer dat er een hoop mensen ook gewoon niet naar school gingen en ook niet naar het museumplein... dat is pas slechte invulling van je lesuren... de "free hugs" gast is idd geweldig, als iedereen dat nou deed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...