Ga naar inhoud

"stakingen" tegen 1040 uur


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:1d05473309="aeonfast"]Met een leuke ''sensatie'' was het niet mijn bedoeling jullie te laten denken dat ik dingen zit te vernienelen.Laat dat even duidelijk zijn. Ik bedoelde gewoon echt staken zoals staken is en hoort. Voor mij is staken al genoeg sensatie en ik ben [b:1d05473309]helemaal[/b:1d05473309] niet zo iemand die met stenen gaat lopen gooien.[/quote:1d05473309]Dat heeft een andere naam: rellen. @Japie III: Dat heet dan toch gewoon geoorloofd absent? :P
Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:98991bb380="Cpt.Iglo"]Inderdaad Typisch voorbeeldje van een HAVO'er die niet van leren hield :P[/quote:98991bb380] Ik ben een typisch voorbeeld van een VWO'er die ook niet van leren houdt :P. Vandaag kwamen er 2 agenten de les binnen om een leerling op te halen. Hij had namelijk vuurwerk afgestoken tijdens de "staking". Onze school is ook de 'braafste" in de regio omdat we geen VMBO afdeling hebben( alleen toen kwamen de VMBO'ers van de andere locatie ruzie zoeken bij ons op school ). Ze zitten ook te dreigen over dat alles dubbel in moet halen. Maar de halve school na laten komen :roll: ? [quote:98991bb380="aeonfast"]vernienelen[/quote:98991bb380] Volgens mij is het niet zo handig dat je gaat staken :P.
Link naar reactie
Ik vind dat alles wel een beetje overdreven wordt maar het helpt allemaal wel. NIEMAND vindt de 1040 uren maatregel leuk. Ook de leraren niet. die hebben met elkaar al honderden brieven gestuurd en het hielp niet! wij (de leerlingen) staken 1x en steken wat in de hens en er komt een spoeddebat. Dus het heeft wel zin. :wink: Ook is het gewoon een leuk verzetje waar veel leerlingen wel wat voor over hebben. ;) PS: Ik heb niks gesloopt hoor. :)
Link naar reactie
Ik vind het zo'n grote onzin, zelf heb ik een studielast van 1400 uur... Het idee om te gaan protesteren tegen een besluit is geweldig, maar waarom die stomme (wel toevallig dat alle VMBO scholen leeg waren..) kinderen met stenen moeten gaan gooien, ik schaam me te pletter voor ze. Ik vind dat ze alle relschoppers op het schavot moeten zetten, en er dan met eieren naar gooien! Zo, ik heb mijn zegje ook weer gedaan. :wink: PS Ik wil geen negatieve dingen zeggen, maar ik vind het wel apart dat je op tv alleen maar VMBO'ers zag...
Link naar reactie
1400 uur valt wel mee. Ik heb er zelf 1600. normaal gebeurd niks bezonders op school. Hoogstens 2 rugzakken met brugger die vechten om 5 cent. Ik ben maar binnen gebleven want ik had het koud :lol:. Het allerergste is het voor de ouders van die kinderen die alles molesteren. Zal je kind maar zijn. Als je kind in de krant/tv staat en je word er op aangesproken door mensen die je kent :oops:.
Link naar reactie
[quote:f54e59e69e="piacevole"]Ik vind dat alles wel een beetje overdreven wordt maar het helpt allemaal wel. NIEMAND vindt de 1040 uren maatregel leuk. Ook de leraren niet. die hebben met elkaar al honderden brieven gestuurd en het hielp niet! wij (de leerlingen) staken 1x en steken wat in de hens en er komt een spoeddebat. Dus het heeft wel zin. :wink:[/quote:f54e59e69e] Daar heb je wel een goed punt mee. Ik zat nog vóor de tweede fase, maar heb wel vakken gehad als "maatschappijleer", "muziek", "techniek", "culturele vorming" en "verzorging". Implementatie van die vakken was belabberd, het weinige nuttige dat ze behandelden had veel beter onderdeel kunnen uitmaken van geschiedenis en biologie. Ik ben voorstander van meer aandacht voor wiskunde en natuurwetenschappelijke vakken op de middelbare school, maar schrap dan eerst de onzinnige "lesstof" om daarvoor ruimte te maken. Natuurlijk maken veel studenten en mensen met een fulltime baan meer uren dan middelbare scholieren. Tieners zijn nog kinderen, geef ze dan ook de vrije tijd om kind te zijn. Hersenloze lesuren zijn verspilling van tijd voor de leerlingen, en verspilling van onze belastingcenten.
Link naar reactie
Ik weet dat de studie last voor een HAVO en VWO leerling 1600 uur per jaar is. En dat we ongeveer 40 wken les hebben.1600/40=40 uur per week. Daarin zitten de zgn. contact uren, maar ook huiswerk valt eronder( dat gebeurd niet vanzelf) en ook zoiets als een film kijken in de bios voor CKV of andere school activiteiten. Niet dat je die 40 uur per week nodig hebt( HW kent jean willem niet ). We zijn eigenlijk een soort ambtenaren want we kunnen veel efficiënter werken. En wat betreft die extra exacte vakken, de meeste leerlingen kunnen het niet. Ze hebben namelijk dat inzicht niet. Ik zit met 4 andere leerlingen in een wiskunde D klas( zitten opvallend veel dyslecten in de klas nl. 3 van de 5). Terwijl we 7 HAVO-4 klassen hebben. Wat ook nergen op slaat is dat veel leerlingen training geven die als schooluren tellen. Hockey training geven aan 8 jarige vind ik niet onder school vallen. Maar die tellen ze wel mee bij die 1040 contact uren die we moeten maken.
Link naar reactie
[quote:639b1ad5bd="jean willem"]En wat betreft die extra exacte vakken, de meeste leerlingen kunnen het niet. Ze hebben namelijk dat inzicht niet. Ik zit met 4 andere leerlingen in een wiskunde D klas ( zitten opvallend veel dyslecten in de klas nl. 3 van de 5). Terwijl we 7 HAVO-4 klassen hebben.[/quote:639b1ad5bd] Het belang van inzicht voor exacte vakken wordt zwaar overschat. Om wiskunde te leren moet je domweg veel sommen maken. Bij mijn opleiding (ik studeer natuurkunde) klagen docenten dat studenten uit de Tweede Fase basisbewerkingen als integreren onvoldoende beheersen, sommige nemen zelfs tijd uit hun vak om daar bijspijkeroefeningen in te doen. Overigens wil ik geen extra exacte vakken, maar extra uren zodat de bestaande vakken fatsoenlijk gegeven kunnen worden. [quote:639b1ad5bd]Wat ook nergen op slaat is dat veel leerlingen training geven die als schooluren tellen. Hockey training geven aan 8 jarige vind ik niet onder school vallen. Maar die tellen ze wel mee bij die 1040 contact uren die we moeten maken.[/quote:639b1ad5bd] Wat een idioterie! Ik hoop dat bij alle schade die tijdens de relletjes zijn aangericht ook de ruiten zaten van de ambtenaar of politicus die bedacht heeft dat hockey training geven bij de middelbare school hoort. Als volwassene voel ik me nu gewoon schuldig voor wat we jullie aandoen... Dat een school activiteiten organiseert op basis van vrijwillige deelname met betrekking tot cultuur, sport en sociale contacten vind ik best. [i:639b1ad5bd]Maar die vakken horen niet bij de lesstof.[/i:639b1ad5bd] Breng de middelbare school terug tot de ouderwetse vakken plus informatica. Verminder het aantal projecten en verslagen, die zijn wel veel werk maar je leert er weinig van. Verhoog het examenniveau, en dan hebben leerlingen nog steeds minder uren per jaar dan nu het geval is.
Link naar reactie
Yeah, ik ga morgen staken 8). Alleen de lokatie is veranderd maar das niet zo erg. Ik vind die verslagen ook dikke onzin. Kunnen ze beter afschaffen ja. Informatica is saai (ligt aan docenten) en de helft weet ik al. Die wiskunde sommen maken heeft niet voor iedereen zin. Je traint daarmee niet het inzicht. Je hebt het of niet. We hebben ook een spandoek met de tekst: [size=24:747cb457e1]Plasterk is een nul, 1040 is flauwekul[/size:747cb457e1] Die nul kan ook nog in een ander 3 letterwoord veranderd worden :lol:.
Link naar reactie
[quote:9b2b7916bc="jean willem"] Informatica is saai (ligt aan docenten) en de helft weet ik al. Die wiskunde sommen maken heeft niet voor iedereen zin. Je traint daarmee niet het inzicht. Je hebt het of niet. [/quote:9b2b7916bc] Informatica is ook saai... jij weet wellicht al meer dan de gemiddelde persoon maar de rest niet, dus het lijkt me geen geldig punt van kritiek. Het wel of niet hebben is onzin, na hele boeiende psychologische onderzoeken scheen ik tot 4% van de bevolking te behoren die een bepaald goed wiskundig inzicht heeft, maar zonder oefenen etc snapte ik er nog steeds geen zak van. Het heeft niet iets met een uniek talent te maken, zo moeilijk is het allemaal niet maar je moet er wel wat moeite voor doen.
Link naar reactie
1040 uur is volgens mij makkelijk te halen, en eigenlijk ook niet bijzonder veel. Het nadeel is dat er gewoon te weinig docenten zijn, hierdoor komen er veel tussenuren, en moeten die uren die uitvallen omdat er een docent ziek is weer op een ander moment in gehaald worden (waar leerlingen weer de dupe van zijn). Nog vervelender is dat de regering hier eigenlijk niks aan kan doen. Het is niet dat ze plotseling goede leraren tevoorschijn kunnen toveren, of wij staken of niet. Ik ga trouwens niet staken... Dat vind ik pas slechte invulling van schooluren. (dat, en het is zo'n eind fietsen vanuit ermelo). Ik ben er trouwens erg tegen de mensen die gewoon niet naar school gaan met als smoes dat ze gaan "staken" (thuis achter de tv). dat vind ik HELEMAAAL nutteloze invulling van schooluren.
Link naar reactie
het probleem is dat de kwaliteit er niet op vooruit gaat. je wordt alleen maar zo lang mogelijk op school gehouden. en die hele tweede fase is al een mislukking (ik spreek uit ervaring). alles is tegenwoordig gericht op 'vaardigheden.' dat betekent bijvoorbeeld veel franse teksten lezen, terwijl je niet eens de kennis hebt om het te begrijpen. en die vernieuwde tweede fase zal ook wel op een mislukking uitlopen. (ik zit nog in de oude :S ) verder heb ik in de krant gelezen dat 93% van de scholen de 1040 uren niet haalt/haalde. en wat betreft studiebelastingsuren: ik heb er 4800
Link naar reactie
[quote:4120e05f12="jean willem"]Informatica is saai (ligt aan docenten) en de helft weet ik al.[/quote:4120e05f12] Toch is het belangrijk dat iedereen voldoende basiskennis van informatica krijgt. En dat vereist inderdaad een hele nieuwe groep informatica docenten. Zelf heb ik geschiedenis als achtste vak gevolgd, wij hoefden slechts zeven vakken te nemen. Voor geschiedenis heb ik geen les gehad, ik maakte alleen de toetsen plus het examen. (Had een 6.3, omdat ik de verkeerde examenstof had geleerd :P) Wat mij betreft zou je geen les hoeven te volgen als je die niet nodig hebt om de toetsen voldoende te maken. [quote:4120e05f12]Die wiskunde sommen maken heeft niet voor iedereen zin. Je traint daarmee niet het inzicht. Je hebt het of niet.[/quote:4120e05f12] Ik weet het een en ander van wiskunde, de studie natuurkunde zit er vol mee. De belangrijkste vaardigheden zijn differentiëren en integreren, en die leer je door te oefenen. Bovendien kom je op een gegeven moment op een niveau waar menselijk inzicht ontoereikend is. Een 3-D figuur kun je je visueel wel voorstellen, probeer het eens met 4-D of nog hoger. [quote:4120e05f12]Er zit een verschil tussen oefenen en oefenen. Ik maak meestal maar een paar sommen uit het boek terwijl sommige het hele hoofdstuk doorwerken en er nog niks van snappen(wiskunde B). Met wiskunde D doe je opdrachten in je boek maar dat zijn 1 a 2 opgaves op de toets, de rest is inzicht.[/quote:4120e05f12] Ik denk dat wat jij "inzicht hebben" noemt ik als "conceptueel begrijpen" beschouw. Hoeveel tijd besteden leerkrachten tegenwoordig aan klassikale uitleg? En individuele aandacht? Want dat is voor veel mensen een goede manier om begrippen duidelijk te maken. En conceptueel begrip van de stof heb je inderdaad nodig.
Link naar reactie
[quote:c4ce4c1d40="januz"]alles is tegenwoordig gericht op 'vaardigheden.' dat betekent bijvoorbeeld veel franse teksten lezen, terwijl je niet eens de kennis hebt om het te begrijpen. [/quote:c4ce4c1d40] Nog afgezien van het feit dat je tegenwoordig overal ter wereld met Engels terechtkunt. Frans verstaan en spreken heeft nog enig praktisch nut, maar teksten? Het belangrijkste voor beheersing van een taal zijn basisbeheersing van de grammatica en vooral een zo groot mogelijke vocabulaire. Als je dat hebt snap je die teksten ook wel, en kun je je verstaanbaar maken. [i:c4ce4c1d40]Dat mensen vinden grappig je volgorde grammatica[/i:c4ce4c1d40] is veel minder belangrijk. ;)
Link naar reactie
Bij ons in Hengelo afgelopen maandag ook gestaakt.. werkelijk triest gedoe... niet normaal meer... lui weten niet meer wat de grens van het staken is! Het overgrote deel doet het idd gewoon om van school weg te zijn en/of rellen te schoppen. Mijn mening: tja heel eerlijk, gewoon aanpakken die lui en dan niet ff taakstrafje ofzo echt AANPAKKEN
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...