Ga naar inhoud

"stakingen" tegen 1040 uur


anoniem

Aanbevolen berichten

Wat vinden de scholieren hier nou van die stakingen? Het hele gedoe vandaag lijkt me meer op scholieren die lekker willen spijbelen/rellen, [url=http://www.dumpert.nl/mediabase/32967/bf0bee85/hamas,_hamas.html]dit soort[/url] filmpjes geven anders aardig die indruk. En de artikelen geven ook geen denderend beeld: http://www.nu.nl/news/1330723/10/Scholierenprotesten_houden_aan.html# Dus waarom gaan de scholieren die uberhaupt weten waar ze het over hebben naar een dergelijke manifestatie? Het lijkt me nu wel duidelijk dat het geregeld in de soep loopt.
Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het zijn verloren uurtjes. Je moet aan zelfstudie doen of je krijgt een opvang assistent die niks van de stof begrijpt. Bij mij op Cals college N'gein viel het wel mee( stond alleen een andere school voor de deur ) , maar op en andere school in N'gein waren ruiten ingegooid en hadden ze de mediatheek overhoop gehaald ( met boeken gooien, pc's op de grond) :o. Daar kwam de politie met honden. Als er woensdag geen oplossing is gaan we met school naar Den Haag ( lees: geen school :P ).
Link naar reactie
Volgens mij gaat het in de basis ook niet om het aantal uren die scholieren moeten maken (al is dat voor veel een motivatie om te staken, want op die leeftijd is elk uur er een teveel). Het gaat er vooral om dat er op diverse scholen nogal dubieuze constructies worden bedacht om de normen te halen (tussenuren waarin je zogenaamd projectmatig moet werken). Het idee is dat er meer aandacht moet komen voor kwalitatief onderwijs, terwijl schooldirecties nu vooral bezig zijn met kwantitatief onderwijs (want urennorm niet gehaald = problemen met onderwijsinspectie). zie ook: [url]http://www.laks.nl/index.php?catg=1&navID=4&sub=0&viewid=3cdumbayw[/url] Mijn persoonlijke mening: die kwantitatieve normen zijn onzin en de politiek zou eens wat meer naar de kwaliteit moeten kijken. Die is er de laatste jaren niet beter op geworden, mede dankzij alle onderwijsvernieuwingen die ze in Den Haag verzonnen hebben (VMBO, tweede fase, basisvorming). Voor die relstakingen kan ik echter geen waardering opbrengen, met name scholieren die een dagje vrij wel leuk vinden en een excuus zien om rottigheid te trappen. Wat mij betreft relschoppers gewoon een nachtje in de cel en in de kerstvakantie twee weken strafwerk maken op school.
Link naar reactie
en wat dan 1040 uur op school zitten . er zijn dan nog hele volks stammen die niet tot tien kunnen tellen zonder zakjapanner . en denken dat ze met pizza's rond brengen dat ook wel uit kunnen houden tot ze 66 jaar zijn . een normaal werkend mens zit al gemiddeld 38uur in de week op zijn haar werk . en dat met 4 weken vakantie per jaar . maar je kan niet naar buiten kijken of de school jeugd heeft weer vrij . dus ze moeten niet zeiken maar gewoon leren voor hun toekomst . en ik kan mij best begrijpen als er een of twee tussen uren zijn . dat die gasten dan binnen moeten blijven . meneer AH Hema V&D etc etc vinden dat niet zo geweldig leuk . dat er op een gegeven moment een horde randdebiel schreeuwend door de toko vliegt . dus jongens en meisjes van Nederland niet zeiken maar gewoon lekker leren voor straks :lol:
Link naar reactie
Ik moet anders ook 40 uur per week maken (40x40=1600 uur per jaar voor het 4de en 5de schooljaar). Die 38 uur per week klopt ook niet. Gemiddeld is er 1,3 arbeider nodig voor 1 arbeidsjaar. Dat heb ik geleerd bij eco :P. Beetje wiskunde kan niet meer zonder een zakjappener( ik doe wiskunde B en D). Met de exacte vakken valt er niet zoveel te leren maar moet je het gewoon snappen 8).
Link naar reactie
ik geef toe, het staken is geen staken meer en wordt door veel (en dan echt veel!) mede- klasgenoten gewoon als exuus gezien om gewoon geen school te hebben (ik vind school ook niet geweldig maar ik zie het nut er wel van in om te leren voor later) Ook ben ik niet helemaal tegen het 1040 uren rooster (in ieder geval niet tegen het aantal) maar zoals hier eerder gezegd werd, deze 1040 uren worden gevuld met de gekste manieren, bewust tussenuren ingeroosterd, in de kantine worden opgesloten met een conciërge als "leraar", een nederlands docent tijdens een wiskunde uur ect. ect.
Link naar reactie
[quote:0ba00edf4d="aeonfast"]Een keer een leuke ''sensatie'' mag ook wel :D .Er gebeurt te weinig leuks op die scholen.(iedergeval de mijne.)[/quote:0ba00edf4d]Dus dan ga je maar "staken'? (Lees: herrie schoppen en dingen vernielen.) Opzich vind ik het prima dat die leerlingen staken, maar op de manier waarop ze het doen zou ik ze alleen maar extra uren geven. :P
Link naar reactie
[quote:3a05499172="aeonfast"]Een keer een leuke ''sensatie'' mag ook wel :D .Er gebeurt te weinig leuks op die scholen.(iedergeval de mijne.)[/quote:3a05499172]En jij krijgt je kick door stenen door ruiten heen te gooien? Staken tot daar aan toe, maar de boel slopen gaat écht te ver. Hoe vaak zie je buschauffeurs of zoiets een steen door een ruit gooien? Ik zit ook nog op school, en geloof niet dat het staken veel nut heeft. Ik zelf doe atheneum, zit in het 4e jaar en zit geloof ik al boven de 1000 uur per jaar gemiddeld. Het klinkt veel, maar per week zit ik ongeveer 35 lesuur op school. Ik zie er echt het probleem niet van in. Ja, een vrije dag zou me leuk lijken. Maar de meeste leerlingen staken "omdat hun vrienden het ook doen", en ze eigenlijk GEEN IDEE hebben waar het over gaat. 'Iets met uren ofzo'. Hoevaak heb je een buschauffeur horen zeggen: 'Ik staak vanwege.. iets met mn CAO geloof ik?'. Nooit toch?
Link naar reactie
Inderdaad. Het overgrote deel van de leerlingen die staakt weten niet eens waarom ze staken en doen het om erbij te horen lijkt het wel... Overigens denk ik wel dat er verschil zitten tussen leerlingen van VWO/Atheneum etc. die staken en leerlingen van het VMBO. De meeste VMBO'ers zijn niet zo dol op school en leren en grijpen daarom deze kans aan voor een dagje vrij :) (Ik geef ze geen ongelijk trouwens, ik zou hetzelfde gedaan hebben als ik nog op de middelbare school zat :P) [size=9:8b9ef03e45]Enne, voor de mensen die denken dat ik nu in hokjes denk, ik heb zelf ook VMBO gedaan ;) Typisch voorbeeldje van een HAVO'er die niet van leren hield :P[/size:8b9ef03e45]
Link naar reactie
[quote:e2cad29c3c="Cpt.Iglo"]Inderdaad. Het overgrote deel van de leerlingen die staakt weten niet eens waarom ze staken en doen het om erbij te horen lijkt het wel...[/quote:e2cad29c3c]Jep, en dan krijg je het "wie-is-het-stoerste"-effect, en dan zijn de rapen gaar. Staken is niets mis mee, alleen heb er tenminste een reden voor. EN STAAK, in godesnaam. Niet rellen, gewoon staken.
Link naar reactie
[quote:e311e1eca9="aeonfast"]Een keer een leuke ''sensatie'' mag ook wel :D .Er gebeurt te weinig leuks op die scholen.(iedergeval de mijne.)[/quote:e311e1eca9] verhuis en ga dan in amsterdam west meer en vaart naar school . de ene week wordt er een leerling naar god gestoken een week later een docent . is dat dan sensatie genoeg
Link naar reactie
Mooie quote van een ooggetuigen: [quote:3a352ab684]Het mooiste beeld wat ik heb gezien: Opgeschoten jongen staat een agent uit te foeteren voor al zijn vriendjes en vriendinnetjes. Heel stoer, beetje middelvinger werk, schelden, je kent het wel. De scholier stapt op een gegeven moment richting die moteragent, en roept wat in zijn gezicht. Nog geen seconde later: POEF, vol een vuist in zijn gezicht :P Je had hem moeten zien kijken :lol: Ik vind het goed dat de politie, in sommige plaatsen, even laat zien wie de baas is. Als ik op vrijdagavond voor de kroeg een agent uitscheld krijg ik ook een knal, en terecht. Af en toe moet je even je plek kennen, ken je die niet, dan is het goed als iemand je even corrigeert [/quote:3a352ab684] De manier van staken is schandalig, sensatie mag, maar maak er dan iets van wat door een andere manier opzienbarend is. Een "neef" van mij deed mee aan een actie toen hij student was en (jaren 80 ook oid) omdat de studiebeurs weer verder werd teruggeschroefd. Ze deden een nep-overval op een postkantoor, met legen zakken naar binnen, boel afgrendelen, snel weer naar buiten met volle (opgeblazen) zakken ;) was destijds redelijk op het randje (en ik als ~6 jarige vond het maar stout, nu niet meer natuurlijk ;))
Link naar reactie
Ik moet zeggen dat ik wel gewoon de 1040 uur haalde, makkelijk zelfs. Alleen het bleken uren van 50min te zijn en zij rekenen in uren van 60min. Wij hebben op school gewoon uren van 50min. Verder moet ik zeggen dat er bij ons amper iets is gebeurt. We hebben alleen wel toestemming gekregen voor als er komende woensdag niks word besloten, dat je dan naar Den Haag mag om te staken, maar dan moet je wel een absentiekaart inleveren.... 8)
Link naar reactie
Met een leuke ''sensatie'' was het niet mijn bedoeling jullie te laten denken dat ik dingen zit te vernienelen.Laat dat even duidelijk zijn. Ik bedoelde gewoon echt staken zoals staken is en hoort. Voor mij is staken al genoeg sensatie en ik ben [b:e2d7852dfd]helemaal[/b:e2d7852dfd] niet zo iemand die met stenen gaat lopen gooien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...