Ga naar inhoud

Vista Prestatie-Index.


anoniem

Aanbevolen berichten

Oke, ik zal maar met mijzelf beginnen: Proc: 4,1 (amd athlon 3200+) Ram: 4,7 (2 maal 1 gb pc3200) Grafisch: 3,9 (Nvidia 6600 LE) Grafisch voor spellen: 3,4 (Nvidia 6600 LE) HD: 5,7 (Samsung SpinPoint T166, 500GB) Ik heb dus een 3,4 (want het laagste telt nu eenmaal.... :cry: ) Goed, nu jullie. Wie weet trekt microsoft intel wel voor met hogere cijfers ofzo... :P Trouwens dit geld voor de 32-bit vista, bij de 64-bit is bij mij verder alles hetzelfde op de Proc na, die krijgt dan een 3,9.
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Processor: 4,8 (Intel T7100 1,8Ghz) Geheugen: 4,5 (2GB DDR2 667) Grafisch: 4,7 (8600M GS 256MB DDR2) Grafisch voor spellen: 4,9 Hardeschijf: 4,3 (Hitachi 120GB 5400rpm) Is van m'n laptop. Mijn hoofdpc draait geen vista maar ik denk dat daarvan de meeste scores boven de 5 liggen als ik mijn specs vergelijk met de scores op Got.
Link naar reactie
[quote:3ded98997c="Yocto"]Is dat het zelfde als de Windows Vista Upgrade Advisor , of heb je een link van die ding :P[/quote:3ded98997c] Geen idee, het zit gewoon in vista ingebakken... Maar ik weet niet of die vista upgrade advisor ook cijfers geeft? Dan zullen ze denk ik wel het zelfde zijn. In ieder geval ben ik gewoon de gene met de laagste score :P Maar het draait goed, al zeg ik het zelf.
Link naar reactie
Ik zou trouwens niet teveel waarde hechten aan de scores. Zo heeft jolo z'n 7900gs 2x een 5,9 terwijl een paar mensen op Got iets minder scoren. Ook zit bij bijvoorbeeld een standaard E6600 al verschil in de scores. Bij mij stond er bij dat er nieuwe hardware gevonden was en ik mijn score moest updaten, nu zijn een paar punten wat hoger. Processor 4,8 Geheugen 4,8 Grafisch Aero 4,7 Grafisch voor spellen 5,0 Hardeschijf 4,3
Link naar reactie
[quote:000d25f259="Japie III"][quote:000d25f259="Yocto"]Is dat het zelfde als de Windows Vista Upgrade Advisor , of heb je een link van die ding :P[/quote:000d25f259] Geen idee, het zit gewoon in vista ingebakken... Maar ik weet niet of die vista upgrade advisor ook cijfers geeft? Dan zullen ze denk ik wel het zelfde zijn. [/quote:000d25f259] Die adviseur even geprobeerd, en die gaf alleen tips na mn pc onderzocht te hebben. Enige verbeterpunt aan mn pc is mn boot partitie vergroten tot 15 GB Ik heb nog XP, en daarom dacht ik dat die prestatie index te downloaden was :wink: Ik zal eens die OEM versie gaan kopen van vista. Als mn moederbord kapot is, kan ik die OEM dan ook het raam uit gooien?
Link naar reactie
[quote:9a7fce7c73="Yocto"][quote:9a7fce7c73="Japie III"]Je hoeft het niet voor mij te doen hoor. :P [/quote:9a7fce7c73] Maar ik wil er wel bij horen :wink: 85 euro voor een OEM versie is wel te doen Heb nu een oude XP studenten licentie uit 2002, die moet iedere keer 120 updates krijgen naar 2007 :P[/quote:9a7fce7c73] Tje, ik heb het via school gedaan, een kleine 50 eurie voor business upgrade.
Link naar reactie
[quote:c1aa3ef513="Yocto"][quote:c1aa3ef513="Japie III"]Je hoeft het niet voor mij te doen hoor. :P [/quote:c1aa3ef513] Maar ik wil er wel bij horen :wink: 85 euro voor een OEM versie is wel te doen Heb nu een oude XP studenten licentie uit 2002, die moet iedere keer 120 updates krijgen naar 2007 :P[/quote:c1aa3ef513] Dan download je Nlite, kopieer je de xp installatiebestanden naar je hdd, download je sp2 en die integreer je. Vervolgens haal je ergens een updatepack weg en die voeg je ook toe. Dan alle overbodige onderdelen uitvinken enkele gegevens invullen en voila je hebt je eigen up-to-date installatiecd welke vlot installeert en je daarna een bult werk aan updates etc scheelt.
Link naar reactie
Er zal ongetwijfeld verschil kunnen zitten tussen de Component Subscore van de Vista gebruikers met dezelfde videokaart. Daar is toch niets mis mee. Die verschillen heb je toch ook bij de 3DMark06. En het doel van die Vista Prestatie-Index is dat softwaremakers deze gaan gebruiken, voor het vermelden van de systeemvereisten.
Link naar reactie
[quote:a70c2e1124="Rebel"]Processor: 5.2 (AMD X2 5200+ socket AM2) Geheugen: 5,9 (GEiL Black Dragon - 2 GB DDR2-800 Kit) Grafisch Aero: 4,8 Grafisch spellen: 4,8 (GigaByte Radeon X2600 PRO Silent - 512MB - GDDR2) HD: 4,9 (Seagate 160GB SATA) Basisscore: 4,8[/quote:a70c2e1124] Hij rekent dus de 5200+ ongeveer evengoed als de E6600...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...