Ga naar inhoud

waarom werkt een dvd in de ene speler WEL en in ander NIET


anoniem

Aanbevolen berichten

De vraag is eigenlijk al in de titel gesteld. Ik heb een videoband met video easy 3 hd overgezet op dvd. Alle dvd's zijn met precies dezelfde instellingen opgenomen. Nu zijn er een aantal die het wel in mijn dvd-speler van de tv doen en niet in die voor degene waar die voor is (ook op tv aangesloten). Mijn vraag is: hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen? 't is met precies de instellingen gebrand.
Link naar reactie
Heb het gevonden. Het waren +dvd's (DVD+RW staat er letterlijk op). Maar vind het gek dat de dvd speler wel een aantal andere dvd's heeft 'geaccepteerd' die van hetzelfde merk waren en zelfde type (plus-types dus). De films die niet draaien op de andere speler zijn korter dan de films die wél lukken. Maakt dit ook wat uit?
Link naar reactie
Nu de dvd's allemaal fysiek hetzelfde zijn zou je het ergens anders moeten zoeken. De dvd-video specificatie is vrij strikt en misschien heb je een brandprogramma gebruikt dat het niet zo nauw neemt. Spelers zullen ook tolerant kunnen zijn t.o.v. afwijkingen (bitrate b.v. is aan grenzen gebonden, maar je kunt je voorstellen dat de ene chip (hardware) er meer per seconde aankan dan de andere). Ik weet dat Nero Burning Rom zich vrij goed aan de dvd-video restricties houdt, probeer het branden nog eens daarmee. Dan moet je wel kiezen voor dvd-video bij Nero zodat Nero de check doet als je het de bestanden aanlevert.
Link naar reactie
[quote:96dd2a7120="Jaap H"]Nu de dvd's allemaal fysiek hetzelfde zijn zou je het ergens anders moeten zoeken. Ik weet dat Nero Burning Rom zich vrij goed aan de dvd-video restricties houdt, probeer het branden nog eens daarmee. Dan moet je wel kiezen voor dvd-video bij Nero zodat Nero de check doet als je het de bestanden aanlevert.[/quote:96dd2a7120] Aanvulling: als je brand, op welke snelheid doe je het, en belangrijk doe je ook een Verify??? (kan met Nero)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...