anoniem Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 De vraag is eigenlijk al in de titel gesteld. Ik heb een videoband met video easy 3 hd overgezet op dvd. Alle dvd's zijn met precies dezelfde instellingen opgenomen. Nu zijn er een aantal die het wel in mijn dvd-speler van de tv doen en niet in die voor degene waar die voor is (ook op tv aangesloten). Mijn vraag is: hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen? 't is met precies de instellingen gebrand. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Plus of min dvd's? Sommige oudere willen alleen min pruimen. Ook merken DVD's maken wel eens verschil zonder dan - of + een rol speelt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Het zijn dvd rw-dvd's allemaal van zelfde merk (waarvan meesten t wel doen en stuk of 4 niet. Hoe zie ik of ze plus of min zijn? T is van het merk tdk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 + of - staat er normaal wel op. Kijk anders even met de info tool van b.v. Nero Burning Rom. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Heb het gevonden. Het waren +dvd's (DVD+RW staat er letterlijk op). Maar vind het gek dat de dvd speler wel een aantal andere dvd's heeft 'geaccepteerd' die van hetzelfde merk waren en zelfde type (plus-types dus). De films die niet draaien op de andere speler zijn korter dan de films die wél lukken. Maakt dit ook wat uit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 Nu de dvd's allemaal fysiek hetzelfde zijn zou je het ergens anders moeten zoeken. De dvd-video specificatie is vrij strikt en misschien heb je een brandprogramma gebruikt dat het niet zo nauw neemt. Spelers zullen ook tolerant kunnen zijn t.o.v. afwijkingen (bitrate b.v. is aan grenzen gebonden, maar je kunt je voorstellen dat de ene chip (hardware) er meer per seconde aankan dan de andere). Ik weet dat Nero Burning Rom zich vrij goed aan de dvd-video restricties houdt, probeer het branden nog eens daarmee. Dan moet je wel kiezen voor dvd-video bij Nero zodat Nero de check doet als je het de bestanden aanlevert. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 [quote:96dd2a7120="Jaap H"]Nu de dvd's allemaal fysiek hetzelfde zijn zou je het ergens anders moeten zoeken. Ik weet dat Nero Burning Rom zich vrij goed aan de dvd-video restricties houdt, probeer het branden nog eens daarmee. Dan moet je wel kiezen voor dvd-video bij Nero zodat Nero de check doet als je het de bestanden aanlevert.[/quote:96dd2a7120] Aanvulling: als je brand, op welke snelheid doe je het, en belangrijk doe je ook een Verify??? (kan met Nero) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen