Ga naar inhoud

Problemen .MTS file naar .M2TS


anoniem

Aanbevolen berichten

Doordat het SD-kaartje vol was heeft mijn man de .MTS files eraf gehaald en op de computer gezet zodat we weer meer konden filmen. Op dat moment hadden we het programma HD Writer LE 1.0, dat bij de Panasonic HDC-SD40 geleverd was, nog niet geïnstalleerd. Ik wilde deze .MTS files weer terugzetten op de SD kaart om ze alsnog weer op de goede manier op de computer te zetten. Dat wil zeggen, met een HD-kwaliteit. Maar nu lukt dit niet op geen enkele manier. De MTS files worden niet herkend! Ik heb al vanalles geprobeerd. Ook door ze niet via de SD-kaart, maar via de PC op de computer te zetten. Niets helpt... Is de HD-kwaliteit nu echt verloren gegaan? De nood is hoog, want het gaat om de eerste video's van onze dochter... Wie helpt me uit de brand?
Link naar reactie
Zolang je de bestanden nog hebt is er natuurlijk niets aan de hand: je hebt enkel wat overdracht gedaan begrijp ik. Misschien zet de camera ze in een bepaalde map als het ze aanmaakt en kun je er vanuit de camera enkel wat mee als ze zo geplaatst zijn. Houdt de bestanden dus eerst eens op de pc en maak met de camera wat nieuwe opnames zodat je kunt zien op de sd kaart hoe de camera de bestanden plaatst. Dan kun je eventueel later de huidige bestanden op die manier terugplaatsen op de sd kaart zodat de camera ze herkent. Succes.
Link naar reactie
Gooi de files iig niet weg. Ik heb een soortgelijke ervaring met mijn panasonic camera: als ik mbv de bijgeleverde software (arc-funstudio oid) de bestanden op de harde schijf zet worden ze in 1 specifieke map geplaatst, zolang de bestanden inclusief de bijbehorende structuur en bijbehorende bestanden in die map blijft staan kan ik er wat mee met het programma, verplaats ik de bestanden naar een andere map dan kan het programma er niets meer mee aanvangen. Ook handmatig naar de pc gekopierde bestanden kan het programma niets mee aanvangen. Je kunt dus alleen de bestanden via het bijbehorende programma naar de schijf halen en je moet er dan ook daarna vanaf blijven, totaal onwerkbaar want als je ooit genoodzaakt bent om de hele map bv naar een backup schijf te verplaatsen en daarna terug naar je systeem dan kan het programma in ene de video niet meer lezen. genoeg reden om de panasonic software een schop te geven. De bestanden zelf mankeert eigenlijk niets, ieder ander hd compatible videoprogramma kan prima de bestanden lezen en bewerken. Dus ; kopieer de boel naar hd en probeer een ander programma.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...