Ga naar inhoud

converteren mov naar MP4, WMV...


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik met Magix video deluxe 16 plus een gedownloade video met een “mov” extentie (quicktime) wil op DVD zetten wordt de “mov” niet aanvaard. Is hier een oplossing voor ? Als ik mov naar bvb naar mp4 of wmv converteer is er natuurlijk geen probleem voor Magix maar dan stel ik vast dat, ook bij afspelen op de computer, geluid en beeld niet meer syncroon lopen. Oplossing ?
Link naar reactie
[quote:b14f4f7fd7="Eddy X"]Een ander, gratis en zeer makkelijk in gebruik programma, is Freemake video convertor: http://www.freemake.com/ [/quote:b14f4f7fd7][quote:b14f4f7fd7="andre@home"]Die link werkt nu niet... [/quote:b14f4f7fd7] Tuurke heeft inmiddels met succes DVD Flick gebruikt, dat is heel mooi. Die verwijzing naar Freemake Video Converter was voor tuurke dus niet meer nodig. Desondanks vond ik het raar dat Freemake gisteren nauwelijks te bereiken was. De meeste 'website up/down' checkers kregen eveneens geen contact met Freemake, op eentje na. Er was duidelijk ergens wat mis. Maar inmiddels is Freemake weer gewoon goed te bereiken.
Link naar reactie
Heb ondertussen eveneens Freemake uitgeprobeerd. Op het eerste zich gaat de video overdracht en branden naar DVD heel snel. Als ik de tijd vergelijk met het overzetten en branden bij Flick is hier de snelheid tov Flick niet te vergelijken. Vééééééééél rapper en zonder veel poespas. Mogelijk en hopelijk NIET, zit er een (geen) addertje onder het gras. Ik ga dit dus nogmaals van heel kort bij bekijken. Kan nog steeds niet geloven dat het zo simpel en vlug gaat...
Link naar reactie
[quote:452fbeaceb="tuurke"]Heb ondertussen eveneens Freemake uitgeprobeerd. [...] Mogelijk en hopelijk NIET, zit er een (geen) addertje onder het gras. [/quote:452fbeaceb]Iets anders dan je wellicht bedoelt, maar wel te beschouwen als 'addertjes', dat zijn de volgende twee aspecten van Freemake software producten: 1. Er wordt standaard diverse adware mee-aangeboden. Let bij installatie goed op dat je de aangeboden extraatjes niet mee-installeert. Het is nodig bij elke stap van de installatie, in elk volgend schermpje, goed op te letten en alle vinkjes weg te halen die toestemming geven voor het installeren van de diverse adware. Bij een van de stappen is het zelfs nodig een vinkje te zetten om aan te geven dat je een bepaalde component niet wilt installeren. 2. Het deïnstalleren van Freemake software gebeurt niet erg netjes, er blijven bij standaard verwijdering diverse resten achter. Wil je Freemake software verwijderen, gebruik daarvoor dan Revo Uninstaller, daarmee zijn de Freemake programma's wél mooi te verwijderen. Buiten dat heb ik zelf alleen goede ervaringen met de Freemake software en lees ik elders ook vooral goede ervaringen.
Link naar reactie
Na gebruik van Freemake vind ik onder "Documenten-Mijn documenten" de map "Freemake" met daarin de software van Freemake die ik downloade. Ik vind ook diverse keren het volgende: "Freemake do not remove this folder" "Freemake do not remove this folder896542358799" Dit laatste, steeds met een ander nummer achteraan, tot nu toe een zestal keren. Weet iemand waarom deze folders niet mogen worden verwijderd en wat gebeurt er indien ze WEL worden verwijderd.
Link naar reactie
@ tuurke, O ja, da's waar ook, de Freemake map onder (Mijn) Documenten. De Freemake programma's bewaren er de gebruiksgegevens. Ik vind dat dat onder AppData hoort. Ik heb Freemake Support er eens over gemaild, en aangegeven dat ik het hinderlijk vind dat die Freemake map onder Documenten wordt aangemaakt en dat het wenselijk is dat die gegevens onder AppData worden bewaard. Freemake Support was vol begrip, en gaf aan dat dat in een volgende versie aangepast zou worden. Dat is echter nooit gebeurd, Freemake programma's bewaren nog steeds de gebruiksgegevens in een map onder Documenten. Je kunt die Freemake map onder Documenten echter straffeloos verwijderen. Het enige gevolg daarvan is dat de gebruiksgegevens over downloads en bewerkingen met Freemake programma's daarmee dan worden verwijderd. (Wanneer je daarvan echter graag het overzicht wilt bewaren, dan is het nuttig die Freemake map onder Documenten te handhaven. Stoort die map je, dan kun je 'm eventueel onzichtbaar maken door 'm te verbergen in de weergave door Windows Verkenner.) Na het verwijderen van de Freeware map onder Documenten wordt ie bij een volgend gebruik van een Freemake programma overigens weer opnieuw aangemaakt. Je kunt 'm na het gebruik van het programma dan weer opnieuw verwijderen. Ik doe dat zelf altijd, omdat ik het een nutteloze map vind die ik niet blijvend onder Documenten wil hebben.
Link naar reactie
[quote:c4233fb85c="tuurke"][color=black:c4233fb85c]Wanneer ik verschillende videos op éénzelfde DVD wil branden kan ik dan ergens "zien" hoeveel plaats zij samen op het schijfje zullen innemen en of de beschikbare ruimte (4.7 Gb) niet wordt overschreden.[/color:c4233fb85c] [/quote:c4233fb85c]Het spijt me, dat weet ik niet, ik heb zelf alleen ervaring met Freemake Video Downloader, de ervaringen met de andere Freemake software ken ik alleen via anderen. Maar wellicht heeft [b:c4233fb85c][i:c4233fb85c]Eddy X[/i:c4233fb85c][/b:c4233fb85c], die Freemake Video Converter adviseerde, zelf ervaring met het programma en kan hij je vraag beantwoorden[b:c4233fb85c]?[/b:c4233fb85c]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...