Ga naar inhoud

Teksten in Windows moviemaker


anoniem

Aanbevolen berichten

'k Zal niet zieken over hoe erg het eigenlijk toch wel niet is dat ik voor mijn probleem slechts hier (àlle lof voor jullie trouwens, daar niet van !!!), dat ik voor mijn probleem hier naar toe moet, maar goed... Kort eigen filmpje uploaden in moviemaker. Wordt "automatisch" opgedeeld in clips. Nuja, vooruit maar, denk ik dan, want ik kan het nog wel bewerken. In de clips zet ik teksten neer, bijvoorbeeld: "Zon, Zee en Strand". Het grote probleem hierbij is dat je die teksten bewerken kunt zo je maar wilt. Noem het maar op ? En het kàn !!! Jajà, tótdat ik iets wil. En dàn loopt het vast. Wat wil ik dan ? Simpel: De geplaatste tekst blijft slechts 5 seconden in beeld. Ik wil die tijdsduur aan kunnen passen. Oke, nu zullen er misschien mensen zijn die zeggen: ach, dat is toch reuze gemakkelijk, want dat doe je zus en zo. Klopt. Kan ook, geen enkel probleem. Je kunt de tijdsduur aanpassen. Maarrrrrrrr.... dat kan voor foto's, afbeeldingen. Niet voor tekst. En om die tekst gaat het me juist ! Die moet langer in beeld blijven dan standaard. Mijn irritaties hierover richten zich trouwens (en uiteraard !) niet tegen jullie ! Integendeel ! Maar wél tegen al die programma's die eigenlijk nooit doen wat je nu écht werkelijk wilt !!! Griffioen
Link naar reactie
Dank andre@home, maar het blijft zo werken op basis van kunst en vliegwerk, en écht... zoals je het dan hebben wilt ? krijg je het toch niet. Je kunt bij teksten plaatsen veel instellen, lettertype, kleur, positie enz. Maar waarom daar geen mogelijkheid om de tijdsduur op te geven ? Of... is er een variant op moviemaker waarbij dat wel kan, en je geen watermerken- of andere hindernissen tegenkomt ? Trouwens: uiteraard mijn dank voor je inspanningen !!! Griffioen
Link naar reactie
Ik blijf van mening dat het slecht geregeld is in moviemaker, maar ondanks dat ben ik wel weer een stukje verder. Onderaan het scherm staan balkjes, en degene waar: Overlaytitel voorstaat, daarachter zitten de 'balkjes' met mijn tekst. Deze balkjes, waarin de tekst staat, kan ik iets langer uittrekken. Hierdoor wordt het nog niet helemaal zo ik het wil, maar kan ik er wel mee leven. Mijn dank voor alle hulpvaardigheid hier Griffioen
Link naar reactie
Moviemaker is slechts een "gratis" bijgeleverd video bewerk progje, bedoeld voor eenvoudige basis video bewerking en niet meer. Evengoed; moviemaker kent een plugin structuur en ik weet dat er een hele reeks gratis plugins voor zijn die gemaakt zijn door enthousiaste hobbyisten, dat betekent uiteraard dat er kaf tussen het koren zit maar ik kan me er van herinneren dat het wel de moeite waard was, met wat geduld kon je op die manier van moviemaker een heel aardige software maken. Ik weet dat er zelf een plugin was waarbij je mbv deze plugins nagenoeg alle plugins kunt laden van de pinnacle studio software, die moet je dan wel uiteraard gekocht hebben want deze plugins zijn betaalde software. Ik kan die software niet meer op mijn hd vinden ik denk dat het op een gecrashte schijf staat, je zult er dus zelf naar moeten gaan zoeken , iets van "plugin moviemaker" ofzo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...