anoniem Geplaatst: 27 augustus 2012 Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Ik heb deze week een digitaal fototoestel gekocht maar de vraag is trouwens hetzelfde wat betreft mijn videocamera. Onder de viewer zit een regelwieltje waar je het beeld in de viewer mee instelt naar de sterkte van het oog. Dit is voor mij wel echt nodig. Stel nu dat ik de focus manueel instel. hoe weet ik dan dat mijn beeld scherp is? Het beeld dat ik film is toch niet meer hetzelfde als het aangepaste beeld in de viewer? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Scherpstelling gaat tegenwoordig in zowel still- als videocamera's volledig automatisch. De zoeker in je camera is niets anders dan een lensje, waarmee je alleen de weergave op je netvlies wijzigt. Het lensje kijkt op een lcd schermpje, waar zelf niets aan verandert. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 klopt ,maar ik heb een grote zoom lens besteld. deze heeft geen automatische focus. in dat geval gebeurt de scherpstelling ook niet automatisch. Er is verschil tussen het beeld op het LCD schermpje en het beeld dat ik in werkelijkheid zie door de viewer. Het zou toch kunnen zijn dat ,een beeld dat ik zie in de viewer,in werkelijkheid niet scherp is. ik hoop maar dat ik met die lens geen onscherpe foto's ga hebben. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen