Ga naar inhoud

Filpjes op You Tube


anoniem

Aanbevolen berichten

Dat gaat simpelweg niet net zoals nagenoeg alles op het internet te downloaden is, en als dat uiteindelijk niet gaat dan kun je nog altijd een analoge scherm kopie maken, das simpelweg opnieuw opnemen wat er op het beeldscherm wordt getoond, je krijgt zo wel iets mindere kwaliteit maar een dual of quadcore pc is dat verlies heel goed te beperken. Er zijn wel mogelijkheden om downloaden erg lastig zo niet nagenoeg onmogelijk te maken(live streamen zonder cache) ,check bv maar eens de BBC website van bv Topgear, die video's heb ik nog niet kunnen downloaden, maar youtube behoort zeker niet tot de groep sites die het erg lastig maken. Ik heb dmv een scriptje icm Greasemonkey gewoon een "download" knop op de youtube pagina, zo eenvoudig kan het. Als youtube het zou willen zou het ze waarschijnlijk wel lukken om het erg lastig te maken maar vooralsnog is dat niet het geval en gezien het business model van yuotube en soortgelijke sites zal dat ook zeer waarschijnlijk nooit gebeuren. De hele point van dergelijke sites is dat jij je video aan hen overhandigt en zij de distributie voor jou regelen, de hele clou daarbij is dat de site controle houd over de video, en niet jij. Als er een soort van download management zou zijn waarbij jij de voorwaarden kunt stellen is youtube de controle kwijt en dat gaat uiteraard niet gebeuren.
Link naar reactie
De enige oplossing voor zoiets dergelijks op dit moment is de video op een (eigen) server zetten die embedded video ondersteund in een formaat dat is te beschermen zoals mov(mp4) of wmv of je serveert de video in werkelijk streaming formaat, ik weet dat met zowel mov(mp4),FLV als wmv dat kan maar vraag me niet hoe want dat weet ik dan weer net niet. Bij werkelijk streamen van video word de video zonder cache op de doel pc afgespeeld, er word dus geen tijdelijk bestand aangemaakt op de pc en de stroom is ook niet af te vangen, ik dacht dat dit protocol RTMPE heet. Op die manier is het een nagenoeg onmogelijke opdracht om de video op te slaan. Je zou eens kunnen kijken naar de JW player, dat is de jeroen wijering player. Als je op een video site (geen youtube) die flash video serveert rechtsklikt in de video dan zul je met regelmaat "about JW player" zien , de speler is een platform dat binnen adobe flash draait en is de techniek waarmee ten tijde van de opstart youtube is begonnen, jeroen wijering is idd een nederlander. De software word wereldwijd gebruikt en is behoorlijk succesvol alhoewel dat waarschijnlijk meer komt doordat de integratie met reclame boodschappen naadloos is. de software ondersteund de nodige truken en kent ook wel wat bescherming dacht ik zoals de RTMPE streaming die ik hierboven melde.
Link naar reactie
Alles is te downloaden hoe goed je het ook beveiligd, anders zou er ook geen stichting Brein bestaan. Je kan wel in youtube aanzetten dat het niet gedownload mag worden maar bv youtubedownloader is een gratis programma waar alles op youtube mee te downloaden is. Youtube maakt regelmatig veranderingen maar dat doet youtubedownloader ook. Dus ik zou dat gewoon op de koop toenemen als je het wilt publiceren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...