Ga naar inhoud

aanpassen pc voor videobewerking ?


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb slechts weinig ervaring met videobewerking: ik werk met corel videostudio x2 en tot voor een paar weken met een sony -camera met dv-bandjes; de resultaten waren wat mij betreft behoorlijk. de camera heeft het laten afweten en ik heb een kleine hd camera aangeschaft die prima beelden levert (in h264 ?). Probleem is nu echter dat mijn pc de videobewerking niet meer aankan !!? zeer traag, geregeld foutmeldingen en aan het eind van de bewerking valt het ding stil... ik verneem dat mijn pc die bewerkingen niet aankan en dat ik aanpassingen zal moeten doen. mijn vraag is dan welk onderdeel is eerst verantwoordelijk: ram-geheugen (thans 4gb), ruimte op de hd (nu 20 gb), de videokaart (thans nvidia gforce 9500s) de processor (nu 2.33 ghz) ? of ? maw hoe kan ik zonder "overbodige" kosten te maken toch nog mijn vakantie-souveniers bewerken ? met dank voor uw advies marcel (uit belgië)
Link naar reactie