Ga naar inhoud

video van XP-pc op stick zetten


Aanbevolen berichten

ai....SORRY! Een beetje groot....! :? [quote:a7f6cb3d77]kijk eens hier http://video.about.com/pcsupport/PCIcard-mov.htm Let op het pci slot kan een andere kleur hebben. [/quote:a7f6cb3d77] Ja, dat was me al bekend. Heb wel eens eerder extra geheugenkaarten in slots geplaatst bij een vorige pc. Daarom is het nu een puzzel waarmee zo'n kaart verbinding moet gaan maken: er zit geen slot en er hangt geen overige connector los.
Link naar reactie
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Uw bord op de foto lijkt niet echt op die in de link die je hiervoor doorgaf. Vele vragen zich af waarom medion computers zo goedkoop zijn. Dit is de reden Dit is mogelijk het goedkoopste s1055 bord op de markt. En ik moet dan ook mijn excuses aanbieden want dit bord heeft duidelijk GEEN PCI aansluiting. Ik heb nog NOOIT een bord gezien zonder PCI. Ik heb het even nagekeken en er zijn inderdaad nog enkele goedkope borden die geen PCI hebben. U hebt dus wel degelijk een PCIe X1 kaartje nodig. Daar hebt u wel 3 aansluitingen van over (de korte witte ) Nogmaals mijn excuses hiervoor. Ik had wel gezocht welk bord er in uw PC zit maar kon daar op het net niets over vinden. Daarom was ik er van uit gegaan dat uw bord misschien niet datgene was van uw vorige link maar dat het er wel op leek. Ik zie medion niet direct een sabertooth bord in hun pc's plaatsen. Ik ben er dus vanuit gegaan dat er inderdaad een PCI slot aanwezeig is. Nu zit je dus met een kaartje waar je niets mee kan doen. Ik voel me er wel een beetje schuldig bij dat ik u dit kaartje heb aanbevolen . Je kan proberen het terug te sturen. Indien dat niet kan wil ik uw kaartje wel ruilen voor een PCIe kaartje. Ik heb er hier nog wel ergens een liggen. Ik stuur U een juist kaartje en u stuurt mij het uwe. Ik moet er wel bijvoegen dat ik het niet voor maandag kan verzenden,ik in België woon en dat onze post niet van de snelste is.
Link naar reactie
Ik vind uw reactie buitengewoon sympathiek! Het kan zijn dat ik op het verkeerde been ben gezet, maar uw excuses op deze manier aanbieden, getuigt van een groot eer- en rechtvaardigheidsgevoel. Uw opmerking dat het wellicht het goedkoopste s1055 bord is op de markt, zet bij mij vraagtekens over een bedrijf als Medion dat toch bij velen een goede naam heeft als het gaat om de componenten bij assemblage van een pc-systeem. Overigens ik betaalde in juni 2011 ¤ 579 voor deze pc. Ik kreeg zojuist een mail van het internetbedrijf waarin het meedeelt dat het nog enkele weken duurt voordat de express kaart weer op voorraad is en het stelt voor om de kaart naar ons te retourneren. Wilt u mij aangeven wat voor u nu het beste is? Ik wil graag ingaan op uw aanbod voor ruiling en ook het verschil met uw expresskaart bijbetalen. Of ik kan het kaartje terugsturen en nog gebruik maken van uw aanbod. Dan zou ik graag willen weten wat u ervoor wilt hebben. In beide gevallen zouden we even de adressen moet uitwisselen. Graag hoor ik snel van u dan kan ik in het tweede geval vandaag het kaartje nog retourneren.
Link naar reactie
ben er weer. Heb dit weekend mijn 15 de huwelijksverjaardag gevierd. Een heel weekend zonder PC dus.(mocht niet van de vrouw des huizes) Het kaartje op de 2 de foto is inderdaad het kaartje dat je nodig hebt. Het is trouwens identiek aan het kaartje dat ik heb liggen en kost ongeveer evenveel dan het PCI kaartje dat je hebt gekocht. Daarom dat ik had voorgesteld van te ruilen. Ik heb wel gemerkt dat dit kaartje geen voeding aansluiting heeft. De duurdere kaarten hebben wel een interne aansluiting waar meestal een molex stekker op past. Ik weet niet dat een kaartje met een voeding beter werkt. Het kan mogelijk zijn dat ,indien er meerdere toestellen tegelijk worden aangesloten, de PCIe interface niet voldoende vermogen kan leveren. Dit is de enige reden die ik kan bedenken dat die extra molex aansluiting nut heeft Ik heb al zo'n kaartje geplaatst en het werkte prima.
Link naar reactie
[quote:1efb4cdc15]Heb dit weekend mijn 15 de huwelijksverjaardag gevierd. Een heel weekend zonder PC dus.(mocht niet van de vrouw des huizes) [/quote:1efb4cdc15] Alsnog van harte gefeliciteerd! Ik kon helaas niet wachten op een antwoord en heb ik het kaartje terug moeten sturen omdat de retourneerperiode afliep. Ik ben dus weer terug bij af. Als u nog interesse heeft in overname: Ik moet dan wel weten of het ontbreken van die voeding het volgende probleem zal zijn.....! Anders geraak ik van de regen in de drup. Ik heb wel een loshangende molexaansluiting, maar wat is nu wijsheid? Ik hoef alleen per keer opnames van een camera over te zetten op de HD via dat kaartje.
Link naar reactie
Ik heb inmiddels het PCI Express kaartje geïnstalleerd. en het werkt prima. Maar nu het volgende: Voorheen kon ik in Moviemaker (voorgeïnstalleerd) op mijn pc met XP kiezen in welke kwaliteit ik wilde capturen van mijn videocamera.Moviemaker Live in W7 heeft deze optie niet. Ik heb zojuist een proefopname gemaakt: 12 minuten = 2,4 Gb. Dat is natuurlijk belachelijk veel!
Link naar reactie
De beste optie blijft er dvd compliant mpeg2 van te maken maar dan zul je als bitrate iets van 6 mbit/s moeten instellen wil je het echt knap houden, je gaat dan dus van 25 mbs naar 6 mbs, een reductie van 4:1. Wil je meer reductie dan moet je zeker gaan coderen in variabele bitrate (VBR) ,afhankelijk van de beeld inhoud is 3 a 4 Mbs mogelijk. Met mpeg2 blijft wel gegarandeerd de aspect ratio correct en je verliest ook niet de interlace. dv-avi=720x576 en dat is 5:4 terwijl het beeld in 4:3 geprojecteerd moet worden (of zelfs 16:9), de pixels van dv-avi zijn dus niet vierkant bij projectie. verder is dv-avi interlaced video en dat blijft bij mpeg2 behouden, ga je naar de efficiëntere xvid/divx ed dan werkt meestal de aspect ratio aanpassing niet correct(resizen is dan een betere optie) en je verliest de interlace, maw, je zult voor de codering een de-interlace filter moeten instellen en die zijn op zijn gunstigst "redelijk" maar doorgaans reduceert de-interlace de beeldkwaliteit behoorlijk.
Link naar reactie
Het gaat moeizaam. De opname is weliswaar op de HD gezet. (ik kan hem met VirtualDub wel gaan verkleinen) Maar nu eerst nog het volgende: Als ik de opname op de HD start, gaat alles prima. Ik gebruik daarvoor de VLC mediaplayer. Die geeft aan dat het een AVI.file is. Zodra ik echter klik op voortgangsbalk om een stuk te scrollen of gewoon om verderop te kijken, dan is er geen beweging meer in te krijgen en moet ik alles afbreken en opnieuw beginnen. Enig idee waardoor dat komt?
Link naar reactie
Ziet er goed uit, geen idee waarom vlc struikelt , dv-avi is video bestaand uit uitsluitend I frames en dus zou zoeken in de video soepel moeten gaan, dv-avi is eiegenlijk vergelijkbaar met een stroom jpeg fotos. Staat de video soms op een externe HD?, als dat zo is dan is kennelijk de hd of de (usb)bus te traag, als de video op een interne hd staat zou je eens kunnen defragmenteren maar eigenlijk zou dat niet nodig moeten zijn want een moderne pc is snel genoeg voor dv-avi zelfs van een zwaar gefragmenteerde schijf. Geen idee, hoe speelt hij met win mediaplayer?
Link naar reactie
[quote:64573c9950]Geen idee, hoe speelt hij met win mediaplayer?[/quote:64573c9950] Ik heb zojuist de nieuwste versie van VLC gedownload (2.01, 2012) maar hij blijft weigeren om door te gaan als je op een passage verderop klikt. De WMP doet het wel prima. Ik heb echter nooit problemen met de VLC. Ook diverse andere video's met VLC nog eens geprobeerd. Geen problemen met "doorspoelen". Daar zitten ook opnames tussen met dezelfde camera. Alleen bij deze camera-opname is het probleem er. Kan het te maken hebben met dat PCI-Expresskaartje bij de opname op de HD? Want dat is nu de eerste keer dat ik dat gebruik. De vorige overzettingen waren op de XP-pc met een standaard firewire aansluiting. Die HD is trouwens de interne HD van 1½ Gb.
Link naar reactie
Principieel kan er weinig mis gaan met een dv-avi opname, het is nl geen opname maar simpelweg het digitaal kopieren van een bestand, de firewire bus fungeert bij dv-avi opnames dus eigenlijk als een streaming netwerk waarover data gestuurd word en die data kan ook video zijn zoals bij dv-avi. Maw: zolang de opname applicatie geen foutmeldingen geeft krijg je een 1:1 kopie van het videobestand zoals deze op je tape staat. Ik heb hier nog wel ergens een programmaatje liggen waarmee je data backups kunt maken op dv-tape via de fw poort, je kan dan dus je dv camcorder als data-tapestreamer gebruiken, dit om aan te geven dat de datalink bij dv-avi eigenlijk niets met video te maken heeft. Ik denk dat je de opname nog maar eens over moet doen?, wellicht is er toch iets fout gegaan al zou ik niet weten wat.
Link naar reactie
Ja, ik kom er zelf ook maar niet achter. Ik heb het nu op een andere manier gedaan: Camera aanslutien op dvd-HDrecorder en opname van die HD op dvd-RW gebrand. Dat is een vob-file. geprobeerd om die vob file naar een ander formaat om te zetten (avi) met VirtualDub. Maar ja, hij kent geen vob.... Om gek van te worden...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...