Ga naar inhoud

Advies van een goed video editing pakket en cursus


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb onlangs een nieuwe Canon HD camera gekocht, die prachtige filmpjes maakt, te zien wanneer ik hem rechtstreeks aansluit op de HD TV. Wanneer ik de filmpjes bewerk met Studio versie 14, Pinnacle, dan krijg een een redelijke kwaliteit wanneer ik de filmpjes uitschrijf in MPEG-4, maar waardeloos op een DVD. Inmiddels begrijp ik dat AVID een prima opvolger is van Pinnacle, maar lees ook veel over andere software, zoals Sony Vegas Movie Studio en MagicX. Helaas kan ik geen echte vergelijking vinden van alle pakketten, zijn er adviezen hieromtrent? Wat ik het meest belangrijk vind is kwaliteit van het resultaat. In de April publicatie van Computer Totaal worden wel een aantal pakketten vergeleken, maar niet die van Avid en Sony, merkwaardig omdat deze pakketten toch een belangrijk marktaandeel hebben. Tevens denk ik dat het verstandig is een dag-cursus te volgen voor het nieuwe pakket, maar wil dan natuurlijk wel een goede cursus volgen (omgeving Rotterdam), natuurlijk direct gebruik makend van het geadviseerde pakket. Zijn hier ervaringen mee? Ik kijk uit naar jullie reacties!
Link naar reactie
[quote:cbddc9bbbe="Jaap H"]Ik heb geen ervaring met dergelijke cursussen, maar ik vind ze ook wat kort bij een dag, want het is uitgebreide software. Ik heb de kunstjes afgekeken van video's door Total Training. Ik vind de vergelijkende tests in c't altijd behoorlijk uitgebreid. (Kijk ook eens in de Duitse uitgave.)[/quote:cbddc9bbbe] Jaap, bedankt voor je snelle reactie. Je zou weleens gelijk kunnen hebben rond die cursussen. Wanneer ik een nieuw pakket aanschaf zal ik zeker eerst gaan werken met dat pakket, en alleen een cursus overwegen wanneer ik vast loop. Inderdaad is de vergelijkende test in Computer Totaal behoorlijk uitgebreid, maar ik mis met name Avid. Kun je een referentie geven van de Duitse uitgave? Jos
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Ik heb hier pinnacle studio 15 op mijn Pc staan. mijn 12 jarige dochter slaagt er in om hiermee behoorlijke filmpjes te monteren. Zonder cursus. De software is behoorlijk makkelijk. Alleen jammer van het gebrek aan meerdere video en audio kanalen. Ik heb ook adobe premiere maar daar heb je echt wel meerdere woordjes uitleg bij nodig anders wordt het niets.
Link naar reactie
het hangt van je zelf af. Pinnacle is voor de leek een eenvoudig prgramma met veel presets zodat je het zelf niet hoeft uit te voeren loopt wel eens vast. magix zit ook in die catagorie Avid studio daar kan je al veel meer mee en als je pinnacle kent is dat een voordeel. Avid was de eigenaar van Pinnacle. Avid heeft ook veel presets. Maar avid rendert heel veel en dat kan lang duren. intussen heeft avid Pinnacle en Avid studio verkocht aan Corel dus dat zullen wel wat wijzigingen aan zitten te komen. Sony Vegas is goed maar moeilijk aan te leren zeker voor leken. Ik denk dat je het meeste aan Avid hebt in jouw geval [/b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...