Ga naar inhoud

Firewire to usb 2.0 converter


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag iedereen, een vriend van mij en ik hebben een discussie over het volgende product: http://cgi.ebay.nl/USB-naar-Firewire-Kabel-4-pins-Converter-Adapter-SYNC_W0QQitemZ280421227395QQcmdZViewItemQQimsxZ20091110?IMSfp=TL091110175001r966 De discussie is of er middels dit product een film van een camera naar een harde schijf van de computer kan worden gestuur. Ons discussiepunt zit hem in het gegeven dat een firewire een hogere zendsnelheid en ontvangsnelheid heeft als een usb 2.0 Hopelijk weten jullie hier het anwoord op, aangezien de prijzen vaak duur zijn voor deze producten. Alvast bedankt voor jullie hulp Bart
Link naar reactie
[quote:c36ff512a6="tomvdlee"]Kijk eens op bijgaande link op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Firewire Hier zie je dat USB2 (480 Mbit/s)een hogere snelheid heeft als Firewire 400 (400 Mbits/s) maar dat is in theorie. Volgens de praktijk schijnt Firewire iets sneller te zijn.[/quote:c36ff512a6] Dus jij zegt dat die kabel geen verschil zou moeten geven met een firewire verbinding naar de computer
Link naar reactie
Ik kan me haast niet voorstellen dat het werkt, het is namelijk echt alleen maar een kabel, als er nog iets van een apparaatje tussen had gezeten had ik me er nog iets bij voor kunnen stellen. Firewire en USB hebben een compleet ander protocol en andere specificaties. Overigens is volgens de specificaties USB sneller dan Firewire (resp. 480Mbps en 400Mbps), in de praktijk is eigenlijk altijd Firewire iets sneller, doordat het protocol beter is. Ook is de systeembelasting met Firewire lager, doordat het veel minder taken door de CPU laat afhandelen.
Link naar reactie
Vaak haalt USB 2.0 zelfs nog geen 30MB/s (240Mbps), dat is dus maar 50% van de theoretische snelheid. Firewire 400 haalt daarentegen wel de 40MB/s, 80% van opgegeven snelheid. Verder bestaat Firewire 800 ook al sinds 2003, en tegenwoordig bestaan Firewire 1600 en Firewire 3200 ook nog eens. Firewire loopt dus al jaren lang voor op USB. Firewire is jammer genoeg alleen nooit echt doorgebroken, alleen Firewire 400 op DV camcorders. USB gebruikt simpelere hardware en is goedkoper en compacter te implementeren, Firewire was ontworpen met het oog op prestaties en is op het prestatievlak dan ook superieur aan USB. Maar blijkbaar waren compactere en goedkopere hardware reden genoeg om USB wel door te laten breken en Firewire niet. Door dit gebrek aan populariteit kom je eigenlijk vrijwel alleen maar Firewire 400 tegen, en af en toe Firewire 800, maar niet de Firewire 1600 en Firewire 3200. Met de komst van USB 3.0 is USB waarschijnlijk weer sneller, aangezien van USB 3.0 wordt verwacht dat het zo'n 400MB/s kan versturen (4,8Gbps volgens specificaties, dus 600MB/s), en Firewire 3200 waarschijnlijk iets van 300-350MB/s.
Link naar reactie
Die "adapter" is een kabel en niets meer, wat wil je ook voor nog geen 5 piek. Ik weet niet beter dan dat een direkte koppeling tussen fw en usb een uitgebrande fw/usb poort of een uitgebrand apparaat opleverd...... Ik zou de gok niet nemen. Een fw kaartje kost doorgaans nog geen 10 eu en daarmee heb je een correcte oplossing om een fw apparaat op je pc aan te sluiten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...