Ga naar inhoud

Datum en tijd op video plaatsen


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn handycam kan ik op de display de datum en tijd zien, maar bij het overplaatsen van de beelden naar mijn computer verdwijnen deze gegevens. Ik kan op de display van mijn handycam zien dat de datum en tijd niet in de videobeelden zelf zijn verwerkt, maar deze gegevens 'zweven' als het ware over het beeld. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de daum- en tijdgegevens met de videobeelden, bijvoorbeeld naar een computer, kunnen worden overgebracht, zonder dat deze verloren gaan?
Link naar reactie
Doorgaans is dit bij de meeste cam's in te stellen in het menu, dus datum in beeld ja/nee, even goed de manual doorlezen.... Mocht dat niet lukken:http://paul.glagla.free.fr/index_en.htm dvdate kan het maar wel met dv-video. Mocht de video geen dv-avi zijn dan heb je een probleem aangezien de datum dan niet in de video is opgeslagen en datum/tijd toevoegen dan neerkomt op een ondertitel programma waarbij je zelf de datum/tijd aangeeft en deze dan in de video monteerd, dat kan met ieder bewerkingsprogramma welke een titelgenerator heeft.
Link naar reactie
[quote:6ceabbdb91="maanvol"]http://www.youtube.com/watch?v=XGZmwNrwovc[/quote:6ceabbdb91] En de point hiervan is? Ik begrijp dat het jouw camera is en je laat in het begin de tijd in beeld op de cam zien, en dan? Zo te zien is het een modern HD apparaat en dus denk ik bijna zeker te weten dat je tijd in beeld of niet op de camera kunt instellen. Heb je de manual al gelezen?
Link naar reactie
Ik heb even vluchtig die manual doorgebladerd en kan idd daar niets over vinden maar ik heb vaag het idee dat deze manual niet de volledige is maar slechts een verkorte versie. Deze manual spreekt ook van een handycam handbook welke op de bij geleverde cd zou moeten staan, heb je deze al doorgelezen? Elektronica van tegenwoordig heeft met gemak 1000 functies en wat jij wilt is 1 dusdanig voor de voor de hand liggende dat ik me bijna niet kan voorstellen dat de optie er niet is. De eenvoudige manual verteld ook dat de videobestanden inclusief datum/tijdcode op de memorystick staan dus het lijkt me dan ook logisch dat je de datum/tijdcode zichtbaar kan maken. Heb je al de bijbehorende software geprobeert?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...