Ga naar inhoud

Beperkt aantal fonts in Premiere CS4


Aanbevolen berichten

In de titelgenerator van Premiere CS4 zie ik maar een beperkt aantal fonts. Veel minder als dat er in de \Windows\Fonts map staan. Bijvoegen van fonts in die directory levert ook niets op in PP CS4. Zelfs de Adobe fonts staan er niet in! Hoe komt dat? Is er een remedie? Ik ben dit bericht aan het editen want ik heb een vermoeden dat de lettertypen niet goed geinstalleerd zijn want in het configuratiescherm (Lettertypen) zegt hij bij openen dat bepaalde fonts geen geldig lettertypebestand is. Het gaat hier voornamelijk (of alleen?) om otf bestanden. Misschien is het dus helemaal geen Premiere CS4 probleem... Sorry.
Link naar reactie
Iig een hintje voor het geval je het niet wist: lettertypen zijn er in verschillende soorten,ik weet hier ook niet alles van maar er is iig het verschil True-Type en niet-true-type True type fonts zijn als een vector bestand schaalbaar zonder kwaliteits verlies, maw; hoe groot of hoe klein je het font ook neemt hij heeft altijd mooie ronde vormen en einden zonder kartels, als je een niet-true type wat groter (of kleiner)maakt zie je duidelijk dat vooral bij de rondingen kartels ontstaan omdat het font gewoon een plaatje(bitmap) is die je steeds verder vergroot,zo'n font is dus doorgaans slechter leesbaar als je afwijkt van de standaart grootte waarin de foont komt, dergelijke fonts kun je dan dus ook beter niet gebruiken voor video doeleinden. Je kunt ze herkennen aan het icoon voor de font: de rode "A" zijn niet-true-type De blauwe "Tt" is Truetype De groene "O" is Open type Truetype is een Apple uitvinding en open-type is een modernere variant erop maar van (je raad het al) Microsoft en Adobe Normaal gesproken heb je als thuiswerker genoeg aan de kwaliteit van truetype maar het opentype heeft wat meer mogelijkheden aangezien het een mix is van truetype+postscript Op wiki kun je er genoeg over lezen hoe het precies zit.... Wellicht heb je een probleem met specifiek 1 type font? (TTF-OTF of bitmap) Ik heb geen cs4 (nog steeds V6 :oops: ) maar het zou kunnen zijn dat adobe bewust alleen maar fonts laat zien die goed uitkomen in video? (en wellicht zelfs afhankelijk van de resolutie van je project?) Ik heb me er wel een tijdje mee bezig gehouden en weet wel dat er maar bar weinig fonts zijn die zich goed lenen voor weergave in een videobeeld en helemaal als dat beeld PAL/NTSC D1 resolutie is.(dus gewone tv res). Zo worden er op commerciele dvd's,video en bioscoopfilms speciale fonts gebruikt waar je als hobbyist niet zo maar aan kunt komen, de prijs is meestal equivallent aan een kleine gezinsauto..... [edit] een interessant probleem, heb ff zitten gogelen. Het lijkt me , zo te zien, geen specifiek cs4 probleem maar openbaart zich vaan wel met cs3/cs4. Voorlopig heb ik als oorzaak kunnen vinden: een "switch"(schakelaar waarschijnlijk een reg mod) die winXP in staat stelt meer dan 3 GB mem te gebruiken of Nvida videokaart drivers. [edit2] het probleem lijkt een combinatie te zijn van Nvidia graka drivers en geheugen managment(maar niet persee die 3 GB switch?) meer slachtoffers en een aantal oplossingen: http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t83323.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...