Ga naar inhoud

Premiere CS4: wel beeld, geen geluid


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb twee films (op dezelfde avond opgenomen) in SD kwaliteit van mijn camera (HDD, mpg formaat) overgezet naar Premiere Pro CS4. De ene film geeft wel geluid, de andere niet. Beide films spelen op MediaPlayer wel met geluid. Het ligt niet aan een geluidspoor dat gemute is o.i.d. Ik heb twee pogingen gedaan (dus de film nog een keer ophalen van mijn camera en in een geheel nieuw project weer oproepen) maar het blijft zoals het is: geen geluid bij de tweede film. Op een forum vond ik de volgende oplossing (januari 2009 en hij reageert niet op m'n vraag wat hij hier precies mee bedoelt): "It turned out my temporary space (where the Media Cache Files directory is) was full. Deleting some files gave me audio". Ik snap echter niet wat hier wordt bedoeld. Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik weet het niet meer. 01/10/09: Nog een toevoeging: op Premiere Pro 2.0 heb ik wel geluid.
Link naar reactie
Hee, Als je naar Edit --> Preferences --> Media Dan zie je waar je media chache files worden opgeslagen. Onder welk pad. Als die vol staat met bestanden en er niet meer geheugen over is. kan het geluid niet worden geladen omdat er geen ruimte voor is. Dus kijk daar maar is naar als je die leegt. Groetjes Guido.
Link naar reactie
Ja, dat was hem. Guido, heel erg bedankt. Zo zie je maar weer dat een ongeluk in een klein bitje kan zitten. Blijkbaar haalt Adobe die directory niet netjes leeg. En m'n schijf was dus helemaal vol (ik had een proefinstallatie gedaan van CS4 op een oude schijf die ik nog had liggen en die was spechts 30GB, hahahaha, een soort museumstuk dus). Nog een tip voor degenen met hetzelfde probleem: nadat je de mpg in de tijdlijn hebt gekwakt moet je nog enige tijd wachten omdat de film nog "geconfirmeerd" wordt (zie gele balkje recht onder). Pas als die helemaal klaar is, is het geluid over de hele lengte te horen. Vooral bij erg grote files (van b.v. 4GB, ca. een uur film) moet je een paar minuttjes wachten en dat is dus een beetje verneukeratief.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...