Ga naar inhoud

pinnacle studio 9 dvd beeld hapert


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
[quote:fcdc83c9cb="jaapkruize"]Hallo, Ik denk dat dit te wijten is aan geheugen tekort. Of een te trage videokaart. Misschien helpt het upgraden van de driver wel. Mvg Jaap Kruize[/quote:fcdc83c9cb] Om de andere lezers op het rechte pad te houden: geen van de bovenstaande zaken is van invloed. Videobewerken is, in 99% van de gevallen, een bewerking net zoals het maken van een text document of het bewerken van een foto. Als je pc het doet is hoef je verder niet echt te twijfelen aan de snelheid of grootte van de hardware. De frames van een video worden gewoon 1 voor 1 afgewerkt en als de pc niet de snelste is dan gaat dat langzamer maar verder is er geen probleem, de uiteindelijke film die je maakt zal net zo goed zijn als op een super-pc. Facetje: mijn alledag-pc is (weer)kaduuk en ik heb nog niet de puf kunnen vinden om hem te fixen en dus sinds een paar weken werk ik op een oud beestje: een IBM GL300; das een PentiumII op 300 Mhz met 384 MB mem en een S3 VirgeDX-4 MB videokaart en met wat geduld heb ik er winXP-sp3 op draaiend gekregen, booten duurt een minuutje of 3 a 4 maar als ie eenmaal draait gaat het eigenlijk zonder al te veel problemen. Vorige week heb ik er een video dvd-tje mee gemaakt van de trouwpartij van m'n zus met Premiere 5 en TMPGenc, koste wel 2 dagen renderen maar uiteindelijk nix mis mee. Ook een naar *.dpg formaat (nintendo DSi)op deze pc omgekatte dvd doet het uitstekend. Tis ff wennen en weer een trip door memory-lane van "hoe was dat ook alweer?" maar nog niet zo lang geleden was een dergelijk systeem het neusje van de zalm en uitermate geschikt voor videobewerken... Uitzonderingen: videocapture en programmas die daadwerkelijk de GPU-core kunnen aanwenden bij het rekenwerk. Dat laatste maakt dat het sneller gaat maar is , in principe, nog steeds niet noodzakelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...