Ga naar inhoud

Wel geluid maar geen beeld bij opname


Aanbevolen berichten

Ik probeer met pinaccle 8 een opname te maken vanaf een Canon MV400I Digital Camcorder. De camera is aangesloten op de composiet ingang van mijn PC. ik krijg echter geen beeld maar wel geluid. Pinnacle zegt dat hij de camera niet kan initialiseren. De camera is van een collega die mij gevraagd heeft om de film op DVD te zetten. Ik heb er ook helemaal geen drivers bij en kan op het internet niets vinden. Iemand enig idee.
Link naar reactie
Er klopt iig iets niet helemaal. Composiet is een gele tuplenstekker aansluiting voor beeld en analoog. Dat je wel geluid krijgt is dus helemaal raar als je hem met alleen composiet hebt aangesloten. Ook kan je idd beter een digitale camera ook via een digitale verbinding aansluiten, zoals usb of firewire.
Link naar reactie
Het wel gelukt. Omdat hij via een composiet aansluiting loopt (Gele -witte - rode Stekker) is hij dus niet digitaal en moest ik de tape handmatig starten. (Was ik bij mijn firewire aansluiting niet gewend) Een firewire kabel zit niet bij de camera en aangezien het ding niet van mezelf is ga ik het niet aanschaffen. Ik heb de eerste tape inmiddels in Pinnacle. Nu moet ik hem nog omzetten in een mpeg formaat (Voor het branden op DVD) :oops:
Link naar reactie
Als je zelf al een FireWire kabel hebt, dan kun je die toch ook op die andere camera gebruiken :-? je hebt niet per camera een aparte kabel nodig (tenzij jou camera een 6 pins connector heeft, dan heb ik niks gezegd..) De kwaliteit is natuurlijk wel stukken beter dan. [quote:abc31cc9a2]Nu moet ik hem nog omzetten in een mpeg formaat (Voor het branden op DVD) [/quote:abc31cc9a2] Dat doet ie automatisch toch als je kiest voor branden naar schijf of is versie 8 nog niet zo geavanceerd :wink:
Link naar reactie
Ik heb zelf een HI8 Digital en de Canon is een DV. Verder past mijn firewire kabel niet op de Canon. Verder ben ik nog niet zo bekend met Pinnacle. De film van ogeveer 2 uur is nu nog zo,n 19 GB groot. moet dus terug naar MPEG2 om te kunnen branden op een 4 GB DVD. Volgens mij zit die optie wel in Pinnacle. (Omzetten naar MPEG2) Ga vanavond verder kijken.
Link naar reactie
[quote:274db7040a="gerben1"]Ik heb zelf een HI8 Digital en de Canon is een DV. Verder past mijn firewire kabel niet op de Canon. Ga vanavond verder kijken.[/quote:274db7040a] ik heb een sony digital 8 en daar werkt de dv uitgang ook als ik er een analoog bandje in stop en kan ik alles dus gewoon inlezen in pinnacle. Maar heeft de canon geen dv uitgang?
Link naar reactie
[quote:b3a07b0108]dus niet digitaal en moest ik de tape handmatig starten. (Was ik bij mijn firewire aansluiting niet gewend)[/quote:b3a07b0108] Hoezo ben je het dan wel gewend als het er niet op zit :-?... Sony geeft firewire overigens aan als i.Link (hun merknaam voor dat protocol). Is precies hetzelfde.
Link naar reactie
[url]http://www.canon.com/camera-museum/camera/dv/data/2001_fv100_s.html[/url] Er zit op de Canon net zo goed een DV uitgang, maar uit je verhaal maak ik op dat op je Sony camera een 6pins uitgang zit, terwijl op de Canon een 4pins uitgang zit: [img:1940a4a498]http://www.refurbished-laptops.biz/images/firewire-photo-big.jpg[/img:1940a4a498] Daar gaat uiteraard ook een 4pins stekkertje in: [img:1940a4a498]http://www.zpluscable.com/images/products/firewire-4pin-end.jpg[/img:1940a4a498] Dat er zowel 4 als 6 pins connectoren zijn maakt het wat verwarrend, maar verschil in werking is er niet. Je hebt dus 4->4 / 4->6 en 6->6 kabels...
Link naar reactie
Hallo Redmar, Een duidelijk verhaal. Zo ziet de kabel er uit om mijn Sony, Op de Canon heb ik zo,n aansluiting niet. Alleen een in/uitgang waar een ronde stekker in gaat en aan die stekker zitten de drie (Geel,wit en rode eventueel met een Scart aansluiting) stekkers. Zit ik nu echt niet goed te kijken dan?
Link naar reactie
Volgens de specificaties op de link die ik gaf ([url]http://www.canon.com/camera-museum/camera/dv/data/2001_fv100_s.html[/url]) beschikt deze camera over een DV uitgang. Ik heb zelf (een nieuwe) Canon DV camera, en daar zit de uitgang die jij beschrijft (met aan de andere kant de gekleurde tulpjes) op een andere lokatie op de camera dan de DV uitgang. Beiden verstopt achter een klepje. Wellicht de camera nog even goed bekijken aan de verschillende kanten (waarschijnlijk aan de voorkant onder de microfoon maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...