Ga naar inhoud

synch probleem


Aanbevolen berichten

Daar mijn Studio 9 steeds blokkeert bij het editeren van MPEG fragmenten heb ik de raad uit een ander forum opgevolgd en in AVI gecapteerd van mijn video8 camcorder. (Studio 9 kan beter overweg met AVI dan MPEG) Maar nu stelt zich een ander probleem: Bij het capteren in AVI zijn audio en video synchroon aan het begin van de film maar niet meer op het einde. Ik heb verschillende capteerprogramma's geprobeerd (virtualVCR, virtualdub, Chris-TV,WinTV2000, IUVCR,..) met verschillende settings maar het lukt mij niet. Ik heb ook geprobeerd met de framerate truck in virtualdub de audio en video even lang te maken, ... maar helaas. (En geloof me, daar zijn enige uren aan voorbij gegaan...) Nu heb ik 2 vragen: - Kent er iemand een oplossing om tijdens het capteren audio en video gesynchroniseerd te houden ? - Is er een manier in Studio 9 om per fragment de video te verschuiven t.o.v. de audio ? (Womble video wizard kan zo iets, maar dat is dan weer een zuivere MPEG editor)
Link naar reactie
Het niet synchroon lopen van audio en video is een bekend probleem van tv kaarten bij avi opname. De audio en video lopen door twee gescheiden circuits met elk hun eigen klokgenerator en door het niet exact gelijklopen van de klokken verloopt de boel. Bij mpeg krijgt iedere video en audio frame zijn eigen "nummer" welke bij elkaar horen en daardoor wordt bij iedere videoframe de juiste audio frame afgespeeld. Avi kent niet een dergelijk mechanisme en daarom gaat het fout. de enigste goede oplossing is een capture apparaat welke een video-in en audio-in heeft zodat de audio niet door de geluidskaart hoeft te lopen. Soms willen speciale versies van opname programmas wel eens helpen maar zoals jij al hebt ondervonden is dat niet altijd het geval. Je kunt nog Virtualdub-sync proberen, deze heeft een slimmigheidje waardoor het probleem opgelost kan worden, maar ook niet altijd, kwestie van proberen; http://www-user.rhrk.uni-kl.de/~dittrich/sync/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...