Ga naar inhoud

*.wmd converten


Aanbevolen berichten

[size=24:ec073260f5] [color=orange:ec073260f5]BRAVO !!![/color:ec073260f5][/size:ec073260f5] En zoals gewoonlijk: dat ik daar nou niet ff op kwam... :lol: Ik had het ding ook wel geopend in een hexeditter en zag dat er een HELLO_Commercial.wmv in zat maar had niet de doordachtheid om een verband te leggen met winzip, want het is een zip vermoedelijk hernoemd. En ik denk dat omdat ik winzip heb geinstalleerd de standaart windows unzipper niet meer werkt. Met de standaart windows unzipper worden gecomprimeerde mappen weergegeven als een map en dus merk je geeneens wat van die zip want windows ziet wel dat het een zip is. Ik denk dat ik in het vervolg ook maar stop met winzip, winace doet het ook en nog beter ook.
Link naar reactie
gelukkig dat het werkt :D ikzelf gebruik altijd winrar, ook om ff in de rar of zipfile te kijken wat er in zit. eenmaal in de rar of zipfile klik ik dan altijd op de file zodat ie uitgevoerd wordt ( nfo, info , mp3 video files enz..) in dit geval kwam er dus weer een file naar boven ( zoals zovaak) dus voor mij was dit dus heel gewoon, en daarvoor begreep ik het niet van jullie als je dus dit niet weet zit je inderdaad te klooien
Link naar reactie
[quote:c7386e2a25="amira"]Ik denk dat ik het gevonden heb (voor jullie probleem) in de zip file zit een file ( hello_commercial_vt.wmd ) deze file kan je dus [b:c7386e2a25]niet [/b:c7386e2a25]afspelen want het is een [b:c7386e2a25]ingepakte [/b:c7386e2a25]file in die file zit dus [b:c7386e2a25]Hello_commercial.wmv[/b:c7386e2a25] je moet dus met winrar de file [b:c7386e2a25]hello_commercial_vt.wmd [/b:c7386e2a25]openen en Hello_commercial.wmv uitpakken en openen in moviemaker[/quote:c7386e2a25] Hoe zie jij trouwens die zip file en het .wmd bestand in Windows Explorer? -Edit- Ik begrijp hoe het misverstand ontstond. (Zie post hier direct boven.)
Link naar reactie
[quote:0d8661f7ff]Hoe zie jij trouwens die zip file en het .wmd bestand in Windows Explorer?[/quote:0d8661f7ff] die zie ik normaal nooit maar omdat ik winrar geinstalleerd heb, komt er een boekje voor de filenaam te staan zodoende. maar jij bedoelt waarschijnlijk dit: via verkennen ga naar extra \ mapopties \ weergave extenties voor bekende bestandstypen verbergen
Link naar reactie
Maar dat is dan toch wel wazig want ik heb ook winrar en winace geinstalleerd maar de file wordt bij mij weergegeven als een onbekende file, je weet wel met het windows "bestands" icoon ervoor, geen winrar-boekje dus. Nou ja, probleem is denk ik wel opgelost? Wat jij salsaborenko ? Lukt het je nu wel?
Link naar reactie
WHAT THE.... veel reacties opeens! Geweldig. Goed eens even zien, het is mij gelukt met de methode van CB. Namelijk [quote:f1a025c691="rwilligen"]Wat bij mij werkt is: openen in media player. Ga naar Bestand > Media opslaan als. Geef het bestand bijv. de naam "biertje.avi" (opslaan als type: Alle bestanden (*.*)) en klik op opslaan. Invoegen in PPT en klaar. CB[/quote:f1a025c691] openen in wmp en renamen naar mpeg (powerpoint speelde blijkbaar geen avi af dus maar naar mpeg gezet) dat het zo simpel kan zijn!. @Amira: Sorry in moviemaker kan ik het toch echt niet openen, hij ondersteunt dat bestandsformaat niet. En als ik aangeeft dat hij naar alle bestandstype moet kijken en vervolgens toch dat wmd bestand wil openen dan vertikt ie dat omdat hij het toch niet ondersteunt. Net als wat rwilligen zegt dus. @ Jaap H: ja afspelen met windows media player kon ik altijd al (dit is trouwens het enige programma dacht ik wat dat formaat afspeelde) [quote:f1a025c691="rwilligen"] Ik zit me suf te piekeren en ik heb al het nodige zitten rotzooien met de drm van mediaplayer maar het mag allemaal niet baten...., frustrerend [/quote:f1a025c691] Haha ja ik heb er een avondlang 5 uur aan gezeten zonder resultaat. Het probleem is dat je weet dat het kan maar niet weet hoe! :) [quote:f1a025c691="amira"]in de zip file zit een file ( hello_commercial_vt.wmd ) deze file kan je dus niet afspelen want het is een ingepakte file in die file zit dus Hello_commercial.wmv je moet dus met winrar de file hello_commercial_vt.wmd openen en Hello_commercial.wmv uitpakken en openen in moviemaker[/quote:f1a025c691] Mja sorry maar dat is logisch dat je hem moet uitpakken, anders valt hij idd niet af te spelen! Het spreekt voor zich dat ik (en de rest) hem uitpaktte voordat we hem afspeelde of opende in een programma. Anders hadden we het ook niet over het wmd formaat maar over het zip formaat. Maar het is dus gelukt met de methode van CB, ik hoor hier niemand verder op ingaan. Hebben jullie dat wel geprobeerd? Trouwens kan het niet zijn dat dit zo'n "beveiligd" bestandsformaat is? Want als je een audiotrack voor 1 euro van het internet haalt, is het ook wel eens in wmd bestand. Dit bestand zorgt ervoor dat je het alleen op die pc kan afspelen die hem binnen heeft gehaald. En je kan hem ook maar 1x op cd zetten. In iedergeval het is gelukt en bij deze wil ik iedereen bedanken voor de moeite! :D Edit: Ik had pagina 2 helemaal niet gelezen en zie dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat iedereen hem eerst uitpaktte. Toch begrijp ik dat niet want ik zie dat hij als zip gedownload wordt en automatisch pak ik hem uit om er vervolgens wat mee te gaan doen. Maar goed alsnog als ik hem uit de zip file haalt (wat ik standaard doe) kan ik hem alleen converten door in windows mediaplayer hem te converten. Gek dat het niet anders kan (bij mij tenminste)
Link naar reactie
je schijnt het nog niet te begrijpen natuurlijk moet je hem uitpakken maar wat je dan krijgt op je harde schijf is een ingepakte [b:522b8c92dc]wmd [/b:522b8c92dc]bestand ( had ook de extentie zip kunnen hebben) komt trouwens meer voor dat er een zip in een zip zit (dat zien jullie dus over het hoofd) in de commercial zip file zit [b:522b8c92dc]nog[/b:522b8c92dc] een zip file (wmd ) deze is niet af te spelen je moet dus de *. wmd ook uitpakken naar je HD wat daar uit komt is dus een *. wmv bestand en een wmv bestand is een normale microsoft bestand en deze is dus [b:522b8c92dc]wel [/b:522b8c92dc]in te lezen in moviemaker ( dat het gelukt is met renamen is zuiver toeval)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...