Ga naar inhoud

DV Tape overzetten op PC via USB 2.0


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met het overzetten van de video (opgenomen op DV), via USB 2.0. Ik probeer dit te doen met behulp van windows movie maker. De camera is een Panasonic nvgs 15. De pc (win xp home) geeft aan dat de usb host controller het apparaat niet herkent. Drivers voor de camera zijn in geen velden of wegen te vinden. Wat is het probleem en hoe los ik het op? Freeze
Link naar reactie
Volgens mij ondersteunt die camera geen USB2 maar USB1.1. Je kan het beter met Firewire (IEEE 1394) doen. Als je dat niet hebt op je computer, koop een Firewirekabel (6 naar 4 pins) en een kaartje. Is niet zo heel erg duur. http://www.sallandautomatisering.nl/content/productinfo.php?pid=693&catId=257 http://www.sallandautomatisering.nl/content/productinfo.php?pid=10774&catId=110
Link naar reactie
Naar mijn weten gaat DV video niet door USB. Je moet dit (in real time) overzetten dmv. FireWire. Oplossing: FireWire PCI kaartje + FireWire kabel (let even op de uiteinden, op je PCI kaart zitten hoogstwaarschijnlijk 6 pins en op je DVcamera 4 pins). Kaartje (3poorts) +kabeltje heb je al voor ongeveer EUR 12,50. De USB aansluiting zit (naar wat ik tegenkwam op internet) op de camera ivm een webcamfuntie, mocht je je afvragen waar die voor dient.
Link naar reactie
[quote:81978bee3f]USB2 is ongeveer net zo snel als Firewire[/quote:81978bee3f] De Hi-Speed USB 2.0 is idd net zo snel/sneller als FireWire. Maar FireWire heeft als voordeel dat de snelheid over langere tijd constant hoog blijft, wat wel van zeeer groot belang is bij realtime gegevensoverdracht. Volgens mij kan het dus niet (alleen voor de overdracht van bijv. foto's vanaf de camera en zoals ik eerder zei als webcam). FireWire biedt gewoon meer zekerheid dan USB en zou ik - zeker gezien de lage prijs - het dus zeker niet laten om een FireWire kaartje aan te schaffen.
Link naar reactie
De snelheid is niet het probleem, dv-video kan uitsluitend over een firewire poort lopen, zo is nu eenmaal het protocol, dv kan over geen enkele ander poort lopen. De usb aansluiting op een dv-cam is bedoelt voor het overzetten van evt mpeg video die de meeste cams tegenwoordig kunnen maken, voor het overzetten van fotos(kunnen de meeste cams ook) of voor de webcam functie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...