Ga naar inhoud

Pinnacle 9 uitvoer naar VHS?


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe Siemens Fujitsi PC met een NVidia FX5700 VE grafische kaart. Ook zit er een TV kaart in (met TV-in, TV-out, s-video). Ik heb met Pinnacle Studio 9 een videofilm gemaakt en die op DVD gebrand. So far so good. Nu wil ik echter hetzelfde project naar een videorecorder sturen. Op m'n vorige PC (met een losse capture card) werkte dit feilloos (via een s-video aansluiting). Op de nieuwe krijg ik het niet voor elkaar. Op de s-video aansluiting (van de TV kaart) heb ik geen signaal. De Nvidia kaart heeft 3 aansluitingen: 2 x monitor (digitaal en analoog) en een 9-polige ronde aansluiting waarbij "vivo" staat (video in/video uit?). Wat is dit voor een aansluiting? Kan ik hier het signaal aftappen en naar de video recorder sturen? Met wat voor kabel? Alvast bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
Ondertussen ben ik er achter gekomen dat in de FAQ op dit forum hierover eea staat. Ik heb inderdaad een verloopstekker bij de PC die past op de vivo aansluiting. Aan de andere kant splitst de kabel zich in tweeën, beide takken hebben een composiet aansluiting en een s-video aansluiting. Edoch :( , aansluiting op de videorecorder (met s-video) levert niets op. Moet er nog een instelling op de PC worden gewijzigd, zodat de video aansluiting ook beeld geeft? De instellingen kun hier zien: [url]http://195.241.118.125/nvidia-1.jpg[/url] [url]http://195.241.118.125/nvidia-2.jpg[/url]
Link naar reactie
Weer wat verder gekomen. Ik heb nu ontdekt dat ik via nView (instellingen voor beeldscherm) 2 uitvoerapparaten (beeldscherm en TV) kan instellen en aansluiten. En idd: ik krijg het monitor beeld (niet zo scherp) op de TV. Echter niet als ik een Studio project naar VHS band wil sturen: op de monitor krijg ik het goede beeld en op de TV (aangesloten op de videorecorder) alleen maar een zwart scherm. Zodra ik de uitvoer afbreek keert het monitorbeeld op de TV terug. Hetzelfde gebeurt overigens als ik een DVD afspeel op de PC: zwart beeld op de TV. Is dit een kopieerbeveiliging die aan staat? Hoe krijg ik nu het beeld van Pinnacle studio op band? help :cry: !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...