Ga naar inhoud

Quick Time Movie Pro + MovieMaker


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat deze vraag in deze afdeling v/h forum past: Ik heb de Quick Time Movie Pro app. en vind deze toepassing uitermate praktisch voor monteren van clips in het mov formaat. Nu is mijn vraag: af en toe kom ik ik mov clips tegen die perfect afspeelbaar zijn maar die zich niet laten bewerken. Ik krijg dan een "error 2168" dacht ik als ik ze onder een andere naam wil saven. Iemand die hier toevallig een "workaround" voor weet ? Ook zijn er nogal wat mpeg bestanden die zich niet laten bewerken met Windows movie maker. Indien ik deze bestanden naar het "venster" van MM sleep blijkt enkel het geluidsbestand bewerkbaar
Link naar reactie
De onbewerkbare mpegs kunnen mpeg2 zijn: voor dergelijke video heb je een codec nodig om af te kunnen spelen. Als je een software dvd speler installeerd zoals bv Powerdvd van Cyberlink dan krijg je de codec er gratis bij. Een universeler antwoord: avi,mov,mpeg; het zegt allemaal nix over de daadwerkelijke compressie die gebruikt is, als je de compressie techniek weet te achterhalen dan heb je 90% van je probleem opgelost. Kan bv met AVIcodec
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...