Ga naar inhoud

Avi video omzetten/ branden op DVD


Aanbevolen berichten

[quote:87e76b0ea1="RedBuell"]Ik heb een Avi video bestand gedownload van een concert welke in principe niet op dvd te koop is, iig niet in nederland, nu wil ik het branden op een dvd zodat ik het op mijn surround setje kan afspelen. Hoe kan ik dat het beste doen....?? Ik heb Nero 5[/quote:87e76b0ea1] Je moet het omzetten (decoderen) naar DVD. Dat kan met een videobewerkingsprogramma zoals Adobe Premiere (Elements). Mischien kan het ook wel met Movie maker van Microsoft en kijk eens op http://www.videohelp.com/ mischien dat hier wel een gratis tooltje is om het om te zetten naar DVD.
Link naar reactie
Op http://www.pegasys-inc.com kun je TMPGenc encoder of express vinden voor het coderen naar mpeg2 en met dvd-author kun je de mpeg2 tot dvd structuur compileren en daarna branden. Van alle programmas is een 14 of 30 dagen demo die volledig werkzaam is, zou ruim voldoende moeten zijn voor het omzetten van 1 avi.
Link naar reactie
[quote:efb8fcfc9a="rwilligen"]Op http://www.pegasys-inc.com kun je TMPGenc encoder of express vinden voor het coderen naar mpeg2 en met dvd-author kun je de mpeg2 tot dvd structuur compileren en daarna branden. Van alle programmas is een 14 of 30 dagen demo die volledig werkzaam is, zou ruim voldoende moeten zijn voor het omzetten van 1 avi.[/quote:efb8fcfc9a] Geprobeerd maar hij loopt steeds vast, ik stel hem in op pal en geluid lineair pcm hij geeft dan aan dat het ca 6 uur gaat duren en dan de ene keer op 50% en de andere keer al op 3% stopt ie d'r mee en zegt dat het bestand beschadigd is.
Link naar reactie
Dat is flauwekul; het coderen van een avi naar dvd kun je in principe op pentium1-90 Mhz doen, er is totaal geen snelheid of architectuur gerelateerde beperking aan encoden. De meest ouderwetse wortelbak is goed genoeg voor mpeg coderen, het zal niet snel gaan maar dat is een ander probleem. En een programma zoals tmpgenc zal het mogelijk niet doen wegens gebrek aan mmx-sse of een dergelijke cpu techniek maar dat is dan ook wel het enigste wat je tegenhoud. Ik denk dat de eenvoudigste coclusie is om, in eerste instantie, maar aan te nemen wat het programma zegt; het avi bestand is beschadigd. Wat nu? Je kunt gaan proberen eerst het avi bestand te repareren en het daarna nog es proberen. Repareren kun je proberen met Virtualdub, deze heeft diverse opties om defecten te repareren (video/scan video stream for errors -file/open/popup extented open options/re-derive keyframe flags-open in avifile comp.mode)
Link naar reactie
[quote:62fa2abb54="Pceetje"]Pc niet geschikt voor videobewerking, zoals velen reeds ervaren hebben. Kort antwoord ja, maar een andere geteste en video editing ready pc zal al die problemen niet geven.[/quote:62fa2abb54] Hmmmmm nogal een makkelijk antwoord in de trant van domme vragen bestaan niet wel domme antwoorden........... Ik bewerk met niet al te veel moeite mijn vakantiefilms met pinn studio 9 en dat gaat allemaal redelijk goed, waarom zou mijn pc dan hier niet voor geschikt zijn. Bij studio 9 zit je met instabiele software ik gebruik muziek, ondertitels, overgangen en maak van 3 tot 4 uur film een filmpje van een uur. Lijkt me voor de pc wat meer werk om dat te converteren dan een avi waar niks aan veranderd is. 2.4 Ghz 768 mb intern 80gb master ( nog 50 gb beschikbaar) 200 gb slave (waar alleen pinn projecten op staan)
Link naar reactie
[quote:97b38ca213="rwilligen"]Dat is flauwekul; het coderen van een avi naar dvd kun je in principe op pentium1-90 Mhz doen, er is totaal geen snelheid of architectuur gerelateerde beperking aan encoden. De meest ouderwetse wortelbak is goed genoeg voor mpeg coderen, het zal niet snel gaan maar dat is een ander probleem. En een programma zoals tmpgenc zal het mogelijk niet doen wegens gebrek aan mmx-sse of een dergelijke cpu techniek maar dat is dan ook wel het enigste wat je tegenhoud. Ik denk dat de eenvoudigste coclusie is om, in eerste instantie, maar aan te nemen wat het programma zegt; het avi bestand is beschadigd. Wat nu? Je kunt gaan proberen eerst het avi bestand te repareren en het daarna nog es proberen. Repareren kun je proberen met Virtualdub, deze heeft diverse opties om defecten te repareren (video/scan video stream for errors -file/open/popup extented open options/re-derive keyframe flags-open in avifile comp.mode)[/quote:97b38ca213] Hij loopt echter steeds op een ander punt vast dan bij 3% dan bij 10% dan weer bij 50% ik zal die virtualdub eens proberen, het zou echt :evil: zijn als het niet zou lukken, filmpje is een oud concert van Iron Maiden en naar mijn weten niet origineel op DVD te koop wel overgezet vanaf VHS maar moet dan weer via Ebay zo'n ding kopen. PS. Zou het te maken hebben met het feit dat ik SPII nog niet heb geïnstalleerd, ik hoor trouwens dat SPII met video bewerking een niet al te beste combi is........
Link naar reactie
Voor het geval je verder wil proberen; Als het omzeten van een avi niet wil lukken dan kun je verschillende dingen proberen die uiteindelijk allemaal terug te voeren zijn op 1 gegegevn: terug naar de bron. Dwz: probeer zoveel mogelijk het bestand om te zetten naar een vorm zonder compressie. Je zou daarmee kunnen beginnen door in ieder geval de audio er uit te rippen en deze om te zetten naar ongecomprimeerde wav. Bijkomend voordeel van een dergelijke actie kan zijn dat door het ontbreken van de audio in de avi de mpeg-encoder minder moeite heeft met de kreukels in de avi. de audio scheiden van de avi kun je doen met bijvoorbeeld Goldwave(.com) Je opent dan de avi in goldwave en deze haalt de audio eruit waarna je de audio kunt opslaan in PCM signed 16 bit stereo. Denk er om dat een dvd alleen 48 khz audio kan bevatten en je avi kan mogelijk 44.1 Khz audio zijn, je zult in dat geval de audio eerst moeten omzetten naar 48 Khz voor dat je hem saved, dat doe je met effect/resample en dan 48 khz kiezen. Na het saven van de audio als wav kun je de avi openen in virtualdub vervolgens zet je de video op "direct stream copy" en de audio op "no audio" , dan save je de avi. Je hebt nu de audio en video gescheiden in twee aparte bestanden en kunt het nog es met tmpgenc proberen. Als dat nog steeds niet lukt dan meld je maar weer, er zijn nog meer truuks. Oh ja; welk concert? Number of the beast tour? , ik heb hem gezien,live,erbij ja.... 8) Tjeemig, ben ik nu echt zo'n ouwe lxl?
Link naar reactie
[quote:008fbf9243="rwilligen"]Voor het geval je verder wil proberen; Als het omzeten van een avi niet wil lukken dan kun je verschillende dingen proberen die uiteindelijk allemaal terug te voeren zijn op 1 gegegevn: terug naar de bron. Dwz: probeer zoveel mogelijk het bestand om te zetten naar een vorm zonder compressie. Je zou daarmee kunnen beginnen door in ieder geval de audio er uit te rippen en deze om te zetten naar ongecomprimeerde wav. Bijkomend voordeel van een dergelijke actie kan zijn dat door het ontbreken van de audio in de avi de mpeg-encoder minder moeite heeft met de kreukels in de avi. de audio scheiden van de avi kun je doen met bijvoorbeeld Goldwave(.com) Je opent dan de avi in goldwave en deze haalt de audio eruit waarna je de audio kunt opslaan in PCM signed 16 bit stereo. Denk er om dat een dvd alleen 48 khz audio kan bevatten en je avi kan mogelijk 44.1 Khz audio zijn, je zult in dat geval de audio eerst moeten omzetten naar 48 Khz voor dat je hem saved, dat doe je met effect/resample en dan 48 khz kiezen. Na het saven van de audio als wav kun je de avi openen in virtualdub vervolgens zet je de video op "direct stream copy" en de audio op "no audio" , dan save je de avi. Je hebt nu de audio en video gescheiden in twee aparte bestanden en kunt het nog es met tmpgenc proberen. Als dat nog steeds niet lukt dan meld je maar weer, er zijn nog meer truuks. Oh ja; welk concert? Number of the beast tour? , ik heb hem gezien,live,erbij ja.... 8) Tjeemig, ben ik nu echt zo'n ouwe lxl?[/quote:008fbf9243] :wink: bijna het gaat om de world slavoury tour oftewel Live after death..... 8) 8) ik zal eens kijken of het lukt ben niet zo'n wizkid maar zal wel kijken... thanks... btw top number off the beast tour zeg mijn eerste was no prayer for the dying met Anthrax als support, ben net te jong om live bij het betere werk te zijn geweest.. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...