Ga naar inhoud

Wifi versterker wel signaal geen internet?


elwood

Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje radeloos.. Ik heb een Netgear EX2700 wifi versterker gekocht, maar ik krijg 'm niet aan de praat. Met WPS kan ik verbinding maken tussen de router (experia box v8) en de versterker, volgens de handleiding. De lampjes branden dan allemaal groen en de versterker dupliceert het wifi signaal en deze is ook te zien. Vervolgens kan ik met bijvoorbeeld de laptop ook verbinding maken. Echter, ik heb dan geen internet (beperkte connectiviteit). Ook als ik de versterker weer reset en ik stel 'm handmatig via de web browser setup in werkt het nog steeds niet, ik ben er al uren mee bezig en het werkt nog steeds niet, ik wordt er gek van!!! Iemand een goed idee?
Link naar reactie
Je bent goed bezig. Dat is zeker. Maak je wel verbinding met het juiste netwerk? Vaak geven versterkers een paar extra letters aan je wifi-verbinding zoals "-EXT". Dus als je eigen netwerk "Mijnhuis" heet wordt het vanaf de versterker "Mijnhuis-EXT". Zit de versterker niet te ver van de router verwijderd? Verplaats de versterker eens dichter bij en probeer het dan nog een keer. Het kan ook zijn dat er teveel tussen de router en de versterker staat. Vooral muren en plafonds zijn enorme obstakels voor versterkers. En ander kan je hier even kijken of er wat bij zit: http://www.pcleek.com/nieuws-info-c/pcleek-informeert-u/1863-beperkte-toegang-tot-het-netwerk-wifi-5-mogelijke-oplossingen Een handig hulpmiddel op een Android om een wifi-signaal te checken is "Wifi Analizer".
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...