Ga naar inhoud

Van AVI naar DVD, slecht beeld bij bewegende beelden.


Aanbevolen berichten

Voor iedereen de beste wensen. Ik heb een vraagje over Adobe Premiere Elements. Ik heb van een AVI bestand een DVD gebrand met dit programma maar als ik het nu afspeel dan lijkt het beeld er goed uit te zien maar bij snelle beeldwisselingen (bewegende beelden) wordt het beeld blokkerig dus net of hij het niet helemaal kan volgen. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat het beeld is opgenomen met het formaat 16:9 maar bij het branden wordt er gekozen voor 4:3 en ik kan dit volgens mij niet aanpassen in Adobe Premiere Elements. Adobe Premiere Elements moet wel 16:9 ondersteunen volgens de beschrijving. Heeft er iemand een oplossing voor mij om het beeld goed te krijgen.
Link naar reactie
Afgaande op je verhaal is waarschijnlijk de datarate van de videocodering te laag. De datarate is de waarde die bepaald hoeveel bits er per frame gebruikt mogen worden, als deze te laag is dan breekt het beeld bij veel beweging op in blokjes. Je zult in de mpeg encoder instellingen dus moeten zoeken naar een instelling voor het datagebruik, mogelijk is er niet een traploze instelling maar moet je kiezen voor profielen als ; goed-beter-best oid. Wat betreft 16:9, dvd video is altijd 4:3 (720x576) maar er kan tijdens het coderen een speciaal "vlaggetje" aan de video worden gehangen welke zegt dat de video bij afspelen moet wordn opgerekt tot 16:9 formaat. Je begint dus met 16:9 formaat video, dat wordt gecodeerd tot 4:3 video en als je die zonder correctie zou bekijken dan is het beeld in elkaar gedrukt (lange dunne mensen), bij het afspelen wordt de video weer tot normale 16:9 proporties opgerekt.
Link naar reactie
Ik heb gistereren nog wat getest en het blijkt voor dat je een projekt begint je bij de setup al de instelling moet doen voor 16:9 PAL of 4:3 PAL of NTSC. Hier heb ik de fout al gemaakt. Je kan het niet achteraf wijzigen. Bovendien heb ik een klein gedeelte opgenomen in 4:3 en de rest in 16:9. Ik heb nu een nieuw projekt gemaakt met een klein stukje 16:9 opgenomen beeld (het is overigens opgenomen met een Digitale videocamera en via Firewire overgezet) dat zag er al een stuk beter uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...