Ga naar inhoud

vhs > cdrom/dvd


Aanbevolen berichten

[u:1df95559f4][b:1df95559f4]Eerst een GOED NIEUWJAAR voor een ieder die dit leest [/b:1df95559f4][/u:1df95559f4] Dan de vraag, Wie weet hoe ik éénvoudig mijn VHS banden over kan zetten naar een cd-rom en grotere bestanden naar een dvd. Ik heb een videorecorder op de TV-kaart aangesloten en kan de VHS films op de HD zetten. Dat lukt dus prima. Maarrrrrrrrr.... Met studio 8 en met movie-maker 2 krijg ik het niet voor elkaar om een cd of dvd zo te branden dat deze op een stand alone DVD speler te zien krijg. Ik heb het in AVI en MPEG2 geprobeerd te branden. DE PC leest het best. (wel een slechte kwaliteit bij fullscreen). Wie kent er een programma die dit feilloos kan doen? Wil wel eens van die VHS-banden af. P.s. de gebrande DVD heeft ook geen geluid weer (op de PC dus) en is helemaal onherkenbaar op de huiskamer DVD speler De vragen en antwoorden op dit forum kan ik niets bruikbaars vinden. Ik hoop op een werkende reactie. :wink:
Link naar reactie
Als ik jouw was, probeerde ik het met de software van Ahead: Nero Burning Rom en Nero Vision Express 3. Met het eerst genoemde heb je een als vrij goed beschouwd cd of dvd brand-programma (gratis geheel werkende demo's te verkrijgen) en met het als tweede genoemde, een mogelijkheid om een cd of dvd in elkaar te zetten qua bestands-structuur. De mogelijkheid om mpeg-2 te encoderen heb je al, geef je aan, dus dat Nero dit niet standaard in huis heeft (moet je een 'plugin' voor installeren, die enkel te koop is) is geen probleem. Succes. Een alternatief is TMPGEnc DVD Author van www.pegasys-inc.com ; ook het proberen waard. Met beide alternatieven moet het lukken; vrij gerenommeerde software!
Link naar reactie
Ik doe dit met het programma NeoDVD. Geweldige software met een eenvoudige interface, die door middel van een wizard vraagt waar de bestanden vandaan komen en wat je ervan wilt maken. Je geeft dan aan dat je een dvd wilt maken, je voegt m.b.v. de wizard de bestanden toe en dit programma plakt alles netjes aan elkaar tot dvd compliant bestanden, en dat nog binnen een redelijke tijd ook. Een video van 2 uurtjes uit laten rekenen tot een kant-en-klare dvd duurt op mijn computer (een XP2600 met 512 RAM) om en de nabij de 2 uurtjes, en dan heb je best een behoorlijke kwaliteit (voorzover de opname van de tv kaart dit niet belemmert natuurlijk). Kijk voor nadere info maar eens op [url=www.mediostream.com/products/index_neodvd.html]deze[/url] website, daar staat het één en ander beschreven. Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
Hallo Senior en sorry: ouwe rot.... :lol: IK ga eens proberen om aan het prog. te komen. Hopelijk is het in het nederlands, ben (nog) geen expert in de engelse taal. In ieder geval bedankt voor de reactie. Ik vraag me wel af waarom zoiets niet met movieplayer of studio 8 kan... Heeft dat met het digitale naar analoog en anders om te maken?? groetjes Paula. uit Zeist [quote:9b265e9e7b="jwspruyt"]Ik doe dit met het programma NeoDVD. Geweldige software met een eenvoudige interface, die door middel van een wizard vraagt waar de bestanden vandaan komen en wat je ervan wilt maken. Je geeft dan aan dat je een dvd wilt maken, je voegt m.b.v. de wizard de bestanden toe en dit programma plakt alles netjes aan elkaar tot dvd compliant bestanden, en dat nog binnen een redelijke tijd ook. Een video van 2 uurtjes uit laten rekenen tot een kant-en-klare dvd duurt op mijn computer (een XP2600 met 512 RAM) om en de nabij de 2 uurtjes, en dan heb je best een behoorlijke kwaliteit (voorzover de opname van de tv kaart dit niet belemmert natuurlijk). Kijk voor nadere info maar eens op [url=www.mediostream.com/products/index_neodvd.html]deze[/url] website, daar staat het één en ander beschreven. Groetjes van Jan Willem[/quote:9b265e9e7b]
Link naar reactie
[quote:07cd35eca2="paula51"]......................................................................... ................................................................................................... Ik vraag me wel af waarom zoiets niet met movieplayer of studio 8 kan... Heeft dat met het digitale naar analoog en anders om te maken? .................................................................................................[/quote:07cd35eca2] Met MovieMaker kun je geen video-cd of dvd vervaardigen doordat het programma enkel naar dv-avi of .wmv, niet naar MPEG, kan coderen en doordat het geen brand-programma is. Als Studio-8 kan coderen naar MPEG (-1 en -2) en een cd/dvd brand-functie heeft ingebouwd, dan zou het je moeten lukken. Kom je er echter door storingen niet uit (geen onbekend verschijnsel bij Studio gegeven de vele op- en aanmerkingen m.b.t. de Studio software reeks), dan zou ik het met andere software proberen, bijvoorbeeld de door mij eerder genoemde: werkt naar mijn ervaring praktisch foutloos.
Link naar reactie
nog even dit... :o zie dat er b.v. videoDvd creator (neodvdplus 5.0) voor 29,00 euro en NeoDvd plus 4.0 voor 49,00 euro te koop is. weet iemand het verschil? Je zou denken dat 5.0 een nieuwere versie is?? En welke versie moet ik van NERO brandprog. hebben die aan mijn wensen voldoet? Is er misschien ook NL shareware of freeware waar ik mee kan werken? :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...