Ga naar inhoud

Hoe zet ik een multimedia center op wat toegankelijk is voor anderen?


Thomas-Jongeling

Aanbevolen berichten

Al enige tijd zit er erover te denken om een media center op te zetten waar ik buitens huis mijn films kan bekijken. Ik wil gebruik gaan maken van een Raspberry pi 2 aangezien deze een lager stroomverbruik heeft t.o.v. mijn desktop. Het gebruik van een NAS wil ik liever vermijden aangezien ik het met een losse schijf (extern) wil proberen. Indien mogelijk zou ik ook graag willen inloggen met een gebruiksnaam en wachtwoord op de mediaspeler. veel losse onderdelen kan ik vinden op internet hoe deze in elkaar zitten en hoe deze opgezet moeten worden maar aangezien ik van meerdere dingen een klein onderdeel wil gebruiken. is het lastig om deze eindjes bij elkaar te knopen.
Link naar reactie
[edit] Ik begreep de opmerking "mediacenter" eerst verkeerd. Nu dat ik het nog eens lees snap ik wat je wilt: Je wilt dus een persoonlijke "nas" opzetten waar een externe harddisk op aangesloten is en waar je op afstand toegang tot kan hebben zodat een ander de content kan bekijken. Dit alles gestuurd vanaf een Raspberry pi. Dan begin je met OwnCloud op een Raspberry pi te zetten (https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=owncloud+raspberry+pi+2). Goed geconfigureerd kan je, mits je de inlog weet, op afstand bij de content. En dat kan muziek zijn en films. Maar ook andere content. Alles wat je post kan je op afstand weer ophalen/bekijken. En of het lastig is alles "aan elkaar te knopen"" ? Dat zal geheel van je eigen weten, kunnen en denken afhangen. Er zijn voldoende teksten en filmpjes te vinden op internet. PS, het stroomverbruik van de RPi en de harddisk zullen uitkomen op, schrik niet, alsof je een heel klein klein lampje het hele jaar aan laat staan. Dus daar hoef je het niet voor te laten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...