Ga naar inhoud

Mapgedrag Windows in netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Wanneer Windows 7 naar een netwerkschijf gaat dan wordt alles heel traag omdat het mapgedrag bij Windows zo is ingesteld dat het automatisch gaat zoeken naar netwerk mappen en wil weten wat er allemaal in staat wat ik niet nodig heb. Deze functie kon in XP uitgeschakeld (http://support.microsoft.com/kb/320138/nl) worden maar bij Windows 7 niet. Voor het probleem in verkenner heb ik een oplossing door Directory Opus te gebruiken i.p.v. Verkenner of iets anders wat exact hetzelfde werkt omdat het gebaseerd is op Verkenner. In Directory Opus kan ik het Mapgedrag aanpassen en Automatisch laden van bepaalde mappen uitschakelen. Mijn probleem zit nu in het gebruik van applicaties zoals Word, Excel, etc. die bij het opslaan of zoeken op de netwerkschijf eerst de hele schijf willen inventariseren voor er daadwerkelijk iets kan. Aangezien het een 2TB schijf is kan dit lang duren en is het niet meer te doen. Ik zou graag willen weten wat ik er aan kan doen dat programma's in Windows en evt. Verkenner dit gedrag niet meer vertonen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...