Ga naar inhoud

snelheid internet op laptop


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een pb laptop met een max 54.0 Mbps verbinding ik maak verbinding[draadloos] met een tp-link 300 Mbps router hoe krijg ik een snellere verbinding ik test nu al een aantal dagen , maar komt niet boven de 13 Mbps zijn er een aantal instellingen die ik moet veranderen zodat ik een snellere verbinding kan krijgen aan mijn internet snelheid ligt het niet kheb een 500 Mbps verbinding[glasvezel]
Link naar reactie
Jouw laptop maakt verbinding met je router op max. 54 Mb/s. Dan kun je nog wel een router hebben die tot 300 Mb/s kan, de beperkende factor is hier je laptop, dat mag duidelijk zijn... Er is echter nog wel het een en ander waar je rekening mee moet houden. Zo is een draadloos netwerk een half-duplex medium, wat wil zeggen dat je niet tegelijkertijd kan zenden en ontvangen. Effectief blijft van die 54 Mb/s dus maximaal de helft over. Daarnaast geldt dit voor een ideale situatie, dus zonder interferentie en weerkaatsingen van het signaal en met een optimale ontvangst. Deze situatie zul je in de praktijk nooit tegenkomen. Tevens is er nog wat overhead door het gebruik van TCP/IP, dus blijft er effectief nog minder over... Ik ken jouw situatie niet, maar afhankelijk van de omstandigheden is die 13 Mb/s aan effectieve throughput wellicht iets aan de lage kant, maar niet al te veel. Ik merkte voorheen (toen ik nog geen 802.11n had) in de praktijk meestal zo'n 18 Mb/s te kunnen halen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...