Ga naar inhoud

Netwerk verbinding traag in een MS-DOS programma


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe komt het dat de netwerk verbinding zo traag is met een MS-DOS programma werkend in een Windows window?? Ik las ergens dat data uitwisseling via pakketjes gaat en dat de verwerking van die pakketjes niet soepel verloopt of zoiets. Is er een data buffer of een buffer size instelling die ik kan aanpassen? perloc
Link naar reactie
Nog steeds geen antwoord. Ook met een "normale" verbinding, dus gewoon data transfer met Windows over het netwerk (files van de ene computer naar de andere) gaat maar met 1% van de snelheid. (Snelheid wordt door het programmaatje NETMETER gemeten.) De verbinding is een 100MB/s, maar files gaan met iets meer dan 1% van deze snelheid over het netwerk. Kan dat aan het modem liggen? perloc
Link naar reactie
http://support.microsoft.com/kb/244826 [quote:f12f251c17]CAUSE This behavior occurs because the MS-DOS sender drops packets during the transmission. Windows 2000 uses a default TCP receive window size of 17 KB for Ethernet (8 KB in Windows NT 4.0). MS-DOS sends back-to-back packets in an attempt to fill the receiver's buffer that is flooding its network adapter. The MS-DOS real mode network adapter driver is unable to keep up with the stream of packets sent by the MS-DOS TCP/IP stack, which results in packet losses. The network adapter driver drops packets before they are placed on the wire. Back to the top | Give Feedback RESOLUTION WARNING: If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk. To work around this problem, set the TCP receive window size in Windows 2000 to a value equal or less than 8 KB: Start Registry Editor (Regedt32.exe). Locate the following registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\tcpip\Parameters On the Edit menu, click Add Value, and then add the following registry value: Value Name: TcpWindowSize Data Type: REG_DWORD Value: 8192 Quit Registry Editor.[/quote:f12f251c17] Verder lezen op: https://www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy-ab&q=MS-DOS+network+slow+&oq=MS-DOS+network+slow+&gs_l=hp.3...97645.97645.1.98021.1.1.0.0.0.0.102.102.0j1.1.0...0.0...1c.1.7.psy-ab.qeVK9Nu9bcU&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44442042,d.Yms&fp=9e7374fcea8cd8ee&biw=1440&bih=748 of https://www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy-ab&q=MS-DOS+network+slow+dosbox&oq=MS-DOS+network+slow+dosbox&gs_l=hp.12...0.0.2.144295.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c..7.psy-ab.J6jrjDIJiu8&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44442042,d.Yms&fp=9e7374fcea8cd8ee&biw=1440&bih=748
Link naar reactie
Die site van MS had ik ook al gevonden. Volgens mij gaat dat over een Win2000 systeem. Ik ben er nog eens ingedoken en heb deze keer de betreffende key gevonden. Dat gaat niet volgens de aangegeven weg. Deze stond op een decimal waarde van 3216 en heb ik naar 8192 (2^13) veranderd. (3216 is geen macht van 2) Maar ondertussen verder gaande heb ik de zaak omgedraaid: wat eerst als Server was ingericht heb ik de werk computer gemaakt en wat de werk computer was heb ik als server ingericht. Daar komt de key niet in voor en kan ik aanmaken. Maar zie! Ik heb het geprobeerd zonder deze key aan te maken. De snelheid is temnminste 10x sneller dan met de andere computer!! Alles is trouwens aanmerkelijk sneller! Dus het blijft gokken. Waarom nu wel snel en omgekeerd niet? Door die verandering van 3216 naar 8192? Ik zal het nog eens terug veranderen en kijken. Voorlopig ben ik echter tevreden. Ik heb nu een heft in handen waar ik wat mee kan. Ik zal deze tip op mijn Utilities DVD opbergen. Wie weet heb ik heb ik hem nog eens nodig. Dank voor antwoord! perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...