Ga naar inhoud

UPC mobiel internet op Huawei modem


anoniem

Aanbevolen berichten

Is er iemand die UPC mobiel internet werkend heeft op een niet standaard modem? Ik wil experimenteren met mobiel internet en het standaard UPC modem wordt niet herkend door mijn Fritzbox. De Huawei E173 modem (van AH mobiel) wordt wel herkend. Beide modems werken met de oorspronkelijk bijgeleverde Sims, de Sim van AH mobiel werkt ook goed op het UPC modem. Wat mij niet lukt is om de UPC Sim werkend te krijgen op de Huawei modem. De APN code heb ik, volgens mij, correct ingevuld, deze zou upc.dataxs.mobi zijn. Elders las ik dat dit UPC.dataxs.mobi zou moeten zijn, geen gebruikersnaam en wachtwoord. Over het inbelnummer wordt niks gezegd Met beiden zie ik overigens geen verschil. De foutmelding is 'registreer een netwerk voordat u probeert te verbinden'. Heeft dit te maken met een beveiliging of is er een instelling niet goed.
Link naar reactie
Zojuist met UPC gebeld en een poging gedaan om AH mobiel te bellen. Volgens UPC mag hun SIM en modem vrij worden gebruikt. Bij AH mobiel kan men mijn vraag niet beantwoorden. In een handleiding wordt NB geadviseerd om voor het buitenland een andere SIM te kopen. Tja, maar werkt die dan ook in hun modem? Zeer waarschijnlijk niet. Ik heb de UPC sim ondertussen werkend door het invoeren van een unlock code op de AH modem. De unlock code kreeg ik van een kennis die hier al eerder mee te maken had gehad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...