Ga naar inhoud

Internet instabiel


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Wij hebben hier thuis een Speedtouch 780 wl (die de inmiddels overleden siemens experiabox vervangt) die schijnbaar nogal moeite heeft met het constant verbonden blijven met de buitenwereld. De eerste week wertke alles perfect. 2 laptops draadloos verbonden en 1 via een ethernet poort. Toen ging het onweren, wij het modem uitzetten, onweer voorbij, modem weer aan en ineens is ie zo instabiel als de siemens experiabox. Waar ik het het duidelijkst merk is als ik World of Warcraft opstart, gebruikersnaam etc. invul en op connect druk. Je kunt de klok erop gelijk zetten, de eerste keer valt de verbinding uit. (ook als ik alt tab naar mijn browser en daar bijv. google opvraag krijg ik de pagina van het modem die mij verteld het later nog eens te proberen.) De tweede keer werkt het wel en valt hij na 5 min. alsnog uit, en zo duurt het steeds wat langer voor ie uitvalt. Het komt echter ook voor bij gewoon surfen of msnen of wat dan ook. Heb vanalles geprobeerd.. upnp aan en uit, firewall aan en uit, fabrieksinstellingen terugzetten en alles opnieuw configureren (ook al ben ik maar een leek en snap ik lang niet alles). Heb WoW ook toegevoegd aan lijst met spellen en services.. Draadloos of gedraad aansluiten maakt ook niks uit.. dhcp leasetijd is bij de reset teruggezet van 50 dagen naar 24 uur.. lijkt ook niks uit te maken. Ik word er zo langzamerhand een beetje kriegel van. Heeft iemand misschien een idee wat er verkeerd is? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Dat fabeltje is misschien toch niet zo heel erg een fabeltje. Wij hebben ooit eens alles aan laten staan tot de bliksem in de boom in onze achtertuin insloeg en onze tv, computer en (toentertijd) videospeler aan een voortijdig einde hielp. Het had hoe dan ook niet uitgemaakt want de stroom viel uit. Het gebeurd bij alle pc's tegelijk, zowel bedraad als draadloos. Bij uitval knippert het internet lampje alsof hij verbinding probeert te maken. Inloggen op het modem is op dat moment wel mogelijk. De bedrading heb ik bij het vervangen van ons modem volledig vernieuwd. Splitter is niet meer nodig, signaal gaat direct van de muur naar het modem. Op het moment doet hij het al wat beter, lijkt volstrekt willekeurig :? Bedankt voor de reacties :D
Link naar reactie
je hebt nu in elk geval duidelijk dat het probleem niet áchter de router zit, maar erin, cq aan de kant van de provider.... dan weet je dus ook dat rommelen met firewalls enzo je niet verder helpt. als een reset naar fabrieksinstellingen wederom niks helpt zou ik dus klagen bij de speedtouch-leverancier of bij je provider.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...