Ga naar inhoud

Netwerk printer (hp laserjet 5)


anoniem

Aanbevolen berichten

Je hebt toch wel het IP-adres uit m'n voorbeeld gewijzigd in dat van je printer hoop ik? ;) Is de adres-range van je netwerk 10.247.153.xxx? Hoe ziet je netwerk er eigenlijk uit, beschrijving of liever een plaatje met wat waar op aangesloten is helpt behoorlijk :) Noteer dan ook ff bij elk apparaat wat het IP-adres is en wat de instellingen zijn van router(s) enzo. Noteer ook ff de gateway(s) en netmasks. Simpel tekeningetje in Paint oid voldoet. Succes!
Link naar reactie
neej want die begint met 192 :lol: maar die tekening kan ik wel maken maar dat kan ik niet de ip nr in vullen want die verspringen steeds dit heeft te maken met de router behalve dat ip van de anderen netwerkprinter staat vast omdat ik dat anders constant op iederen pc meot wijzigen en hoe ik iederen pc een vast ip geef ben ik nog niet uit maar wil nu eerst de printer goed hebben want dan kan ik alles op zijn plaats zettenm.
Link naar reactie
[quote:5290f091eb="JZN"]neej want die begint met 192 :lol: maar die tekening kan ik wel maken maar dat kan ik niet de ip nr in vullen want die verspringen steeds dit heeft te maken met de router behalve dat ip van de anderen netwerkprinter staat vast omdat ik dat anders constant op iederen pc meot wijzigen en hoe ik iederen pc een vast ip geef ben ik nog niet uit maar wil nu eerst de printer goed hebben want dan kan ik alles op zijn plaats zettenm.[/quote:5290f091eb] Ik begrijp hieruit dat de router de ip-adressen uitdeelt (DHCP) en dat de andere printer een "statisch" (vast) adres heeft. Zorg wel dat de 'nieuwe' printer ook een vast-adres krijgt (BOOTP/DHCP uitzetten), bij voorkeur buiten de scope die de router gebruikt. Dit om te voorkomen dat in de toekomst ip-adres conflicten ontstaan. Als het met de huidige printer wel goed gaat, zou ik de nieuwe printer gewoon hetzelfde "-1" geven. Dus heeft de huidige 192.168.1.20 dan de nieuwe 192.168.1.19. Dan is de kans het grootst dat je buiten de scope blijft. Officieel hoort hierbij een subnet-mask van 255.255.255.0
Link naar reactie
Op printer configuratiepagina uitprinten, ip-adres van PC tijdelijk hierop aanpassen. (testen of je printer kunt pingen) Dan via pc het ip-adres van de printer wijzigen met bijvoorbeeld het (web)jetadmin tooltje. Is vast wel ergens te vinden op de site van HP. Daarna pc weer terugzetten op "automatisch/DHCP". (en nog eens checken of je de printer kunt pingen)
Link naar reactie
Ja, da's logisch... Printer en Pc zitten in verschillende netwerken. 1) eerst pc ander ip adres geven dat "lijkt" op dat van de printer 2) kijken of je printer kunt pingen. 3) met bijv. (web)jetadmin printer ander ip-adres geven dat hoort bij rest van je netwerk 4) pc weer terugzetten op "automatisch verkrijgen" 5) controleren of je printer weer (nog) kunt pingen 6) printer toevoegen op pc 7) printen vanaf pc Klusje van niks ;)
Link naar reactie
[quote:346f4f6f7f="JZN"]Ik was weer eens bezig geweest met de webjetadmin tot dat ik zag dat u gepost had had zo veel veranderd dat ik neit meer wist of alles goed stondt dus hups er af krijg ik deze fout bij het instal : :evil:[/quote:346f4f6f7f] Gewoon effe terug zetten naar fabrieks instellingen. Dhcp disabeld zetten en een vaste ipadress geven. En dan met een crosscabel aansluiten aan je pc dat is het 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...